Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Multensor
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 08-08 16:15
Een poosje geleden al heb ik een Powercolor PCS+ HD5850 gekocht, omdat mijn 8800GTX het begeven had.

Vanaf het eerste moment dat ik de videokaart in mijn PC had geprikt boot hij heel traag. Het probleem is dat hij op het begin niet eens bij het BIOS scherm komt. Er is dan ook geen output en de lampen van mijn monitoren knipperen omdat ze geen signaal krijgen. Dit duurt ongeveer een minuut en dan begint de computer daadwerkelijk met booten en zie ik het bios scherm en vanaf dat moment boot Windows ook gewoon vlot. Ik krijg verder geen meldingen of bliepjes bij de startup.

Een cold boot of een reboot maakt geen verschil. Hij blijft altijd 'hangen' voor de BIOS message.

Ik heb al gezocht dmv Google maar kan geen gelijkwaardig probleem vinden en dus ook geen mogelijke oplossingen.

Om jullie(of mezelf :P) zo veel mogelijk te helpen zie mijn specs hieronder:
- Asus Striker Extreme
- Intel E8600
- Powercolor PCS+ HD5850
- OCZ GameXStream 550w
- OCZ Vertex2 60gb SSD

erhmm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 00:27

D4NG3R

kiwi

:)

Je hebt Drivercleaner al over je systeem heen gehaalt, en hierbij alle ATI en Nvidia drivers verwijderd? (Doe dit in veilige modus Just to be sure!).

Daarna gewoon de nieuwste CCC (ATI drivers) erop zetten. En het zou beter moeten zijn.

http://www.drivercleaner.net/

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keur0000
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-09-2024

keur0000

-------- N O N E --------

heb je behalve je videokaart nog meer kaarten in je PC zitten?

Denk eerder aan IRQ conflict o.i.d.

[ Voor 23% gewijzigd door keur0000 op 08-12-2010 14:13 ]

Bron: SR. Engineer met +40 jaar ontwerp/werkervaring in het bouwen van o.a. datacenters ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keur0000

keur0000

het probleem zit VOOR bios @ boot, dus heeft niks met Windows/drivers te maken ;)
D4NG3R schreef op woensdag 08 december 2010 @ 14:09:
Je hebt Drivercleaner al over je systeem heen gehaalt, en hierbij alle ATI en Nvidia drivers verwijderd? (Doe dit in veilige modus Just to be sure!).

Daarna gewoon de nieuwste CCC (ATI drivers) erop zetten. En het zou beter moeten zijn.

http://www.drivercleaner.net/

[ Voor 3% gewijzigd door keur0000 op 08-12-2010 14:12 ]

Bron: SR. Engineer met +40 jaar ontwerp/werkervaring in het bouwen van o.a. datacenters ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Multensor
Het is de enige videokaart in het systeem en ik heb windows gisteren nog opnieuw installed (ivm die nieuwe SSD).

erhmm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 02:43

mphilipp

Romanes eunt domus

Zijn er misschien BIOS updates voor je mobo?

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keur0000

keur0000

Bijv netwerkkaart/geluidskaart/o.i.d.

Heb je na het installeren van de nieuwe videokaart al eens een keiharde BIOS reset gegeven, incl. verwijderen van de batterij? zodat de tabellen van/in het bios compleet nieuw opgebouwd dienen te worden.
Multensor schreef op woensdag 08 december 2010 @ 14:15:
Het is de enige videokaart in het systeem en ik heb windows gisteren nog opnieuw installed (ivm die nieuwe SSD).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keur0000

keur0000

Multensor schreef op woensdag 08 december 2010 @ 14:15:
Dit heeft nix met windows te maken, puur Bios o.i.d./ de hardware kant dus.

Wat je wel kunt doen is in systeemeigenschappen kijken of er geforceerde hardware is ;)

[ Voor 14% gewijzigd door keur0000 op 08-12-2010 14:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Multensor
mphilipp schreef op woensdag 08 december 2010 @ 14:17:
Zijn er misschien BIOS updates voor je mobo?
Ik heb mijn mobo nog nooit een BIOS update gegeven dus goed punt. Nooit aan gedacht ook. ga ik vanavond als eerste proberen.
keur0000 schreef op woensdag 08 december 2010 @ 14:33:
Bijv netwerkkaart/geluidskaart/o.i.d.

Heb je na het installeren van de nieuwe videokaart al eens een keiharde BIOS reset gegeven, incl. verwijderen van de batterij? zodat de tabellen van/in het bios compleet nieuw opgebouwd dienen te worden.

[...]
Verder geen andere kaarten nee. een harder BIOS reset heb ik nog niet gedaan. Zal ik vanavond eens proberen.
keur0000 schreef op woensdag 08 december 2010 @ 14:34:
[...]

Dit heeft nix met windows te maken, puur Bios o.i.d./ de hardware kant dus.

Wat je wel kunt doen is in systeemeigenschappen kijken of er geforceerde hardware is ;)
Wat is geforceerde hardware?

[ Voor 40% gewijzigd door Multensor op 08-12-2010 14:46 ]

erhmm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keur0000

keur0000

Beschrijving van het hulpprogramma Windows XP Systeeminfo (Msinfo32.exe)

ff lezen, en dankun je zelf zien welke hardware aan t vechten is ;)

[ Voor 21% gewijzigd door keur0000 op 08-12-2010 14:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keur0000

keur0000

Conflicten/Delen
Geeft de geconstateerde bronnenconflicten tussen ISA-apparaten (Industry Standard Architecture) weer en identificeert de bronnen die worden gedeeld door PCI-apparaten (Peripheral Component Interconnect). U kunt deze informatie gebruiken om hardwareconflicten op te sporen.

Geforceerde hardware
Geeft een overzicht van de hardwareapparaten waarvoor de PnP-configuratie (Plug and Play) is uitgeschakeld en waarvoor de broninstellingen handmatig zijn ingesteld op door de gebruiker opgegeven bronnen. Geforceerde hardware is ook van toepassing op apparaten die geen deel uitmaken van het PNP-proces, zoals oude ISA-apparaten. Deze informatie is nuttig wanneer u Plug en Play-bronconflicten wilt opsporen.

Suc6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Multensor
ik heb gisteren even de BIOS van mn mobo geflashed (niet geheel zonder problemen overigens) en hij start nu gewoon snel op. Thanks voor alle hulp in ieder geval.

Na het flashen startte de pc overigens helemaal niet meer op. Ik heb de batterij er even af moeten halen en daarna deed hij het weer en was hij geflashed O_o.

erhmm.

Pagina: 1