• DanF
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 19-02-2016
Het is bijna 2011... zou het ondertussen al mogelijk zijn een mediaspeler en versterker te kopen die zo op elkaar zijn aan te sluiten dat ik vanuit de versterker kan kiezen welke nummers, albums of playlisten ik wil afspelen zonder dat ik een tv of computer aan moet zetten?

Ik zie het zo voor me: ik gebruik iTunes of een dergelijke toepassing om al mijn cd's op te slaan op een mediaspeler, waarbij ook de cd-informatie (titel, artiest, nummers) wordt opgeslagen. Hetzelfde geldt in dat geval natuurlijk voor de aangeschafte albums via iTunes.

Vervolgens wil ik mijn versterker eigenlijk op dezelfde manier gebruiken als ik met de iPod doe, namelijk de mogelijkheid om door de inhoud van mijn mediaspeler te browsen en datgene te selecteren dat ik wil horen, zonder dat ik eerst een computer of tv aan moet zetten.

Veel merken rusten audio-apparatuur tegenwoordig al uit met een UTP-aansluiting dus lijkt me dit een logische toepassing?

Is iemand van jullie bekend met een dergelijke oplossing?

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Waarom moet dat via een versterker gaan? Volgens mij wil je gewoon een manier om de mediaspeler van afstand te kunnen bedienen, ik zie niet in wat je versterker daar mee te maken heeft. Wat jij nu noemt is een versterker met geïntegreerde mediaspeler die een andere mediaspeler als NAS kan gebruiken.

Dus gewoon een mediaspeler die extern te bedienen is, dat moet niet zo moeilijk zijn lijkt me.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-02 22:50

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Tegenwoordig hebben versterkers soms wel een optie voor een iPod dockingstation aan te sluiten. Vermoedelijk kun je dan inderdaad de muziek van de iPod gewoon kiezen via de versterker.

Sommige versterkers hebben ook wel eens een USB poort waarvan af je media af kunt spelen. Echt een mediaplayer op zich compleet besturen vanaf de versterker is er denk ik nog niet. Daarvoor verschillen de mediaplayers teveel en ook de HDMI-standaard voorziet niet geheel in die situatie.

Maar misschien dat een versterker met DLNA ondersteuning en een mediaplayer met DLNA ondersteuning samen iets waar kunnen maken voor je?

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

• simonr
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 22-08-2025
DanF schreef op woensdag 08 december 2010 @ 13:46:
Vervolgens wil ik mijn versterker eigenlijk op dezelfde manier gebruiken als ik met de iPod doe, namelijk de mogelijkheid om door de inhoud van mijn mediaspeler te browsen en datgene te selecteren dat ik wil horen, zonder dat ik eerst een computer of tv aan moet zetten.
Eigenlijk is je mediaspeler dan geen mediaspeler meer maar een NAS. Je wilt dus eigenlijk een versterker die ook netwerkbronnen kan afspelen. Er zijn volgens mij al wel HC setjes die dit kunnen (al dan niet met DLNA) maar bij losse versterkers geloof ik nog niet.
Ik vraag me ook af of dat gaat komen hoor, ik zie het nog niet helemaal voor me namelijk. Om een beetje leuk door je archief te kunnen bladeren (en om wat leuke coverart te laten zien) heb je toch iets nodig wat ook beeld geeft en laat zien. Dit kan je tv zijn: hierbij zijn er al een boel tv's met mediaspeler met DLNA ondersteuning, of een aparte speler (mediaspeler, dvd of bluray unit met DLNA, zijn er ook al) of iets van een (i)pad of je telefoon. Ook daarvoor zijn al wel oplossingen.

• Athome
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18:00
Kijk eens bij Denon.
Denon biedt een aantal modellen welke op je lan kunt aansluiten. Hierdoor is het mogelijk om je audio (geen video dus) direct van je netwerk af te spelen.

• verbraakje
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 04-02 18:47

verbraakje

🚦

Mijn vader wilde eigenlijk precies wat jij wilt maar dan ook video
wij hebben het als volgt thuis opgelost.

Mac mini naar tv en naar dolby
ipad met plex nu kan hij vanaf de bank door zijn muziek scrollen en muziek luisteren zonder dat de tv hoeft aan te staan. dit kan natuurlijk ook met een ipod iphone en dergelijken

Veiligheid staat voor op http://www.juniorverkeerslichten.nl

Pagina: 1