Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Lange afstand webcam

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ieder jaar maken wij tijdens het bouwen van de carnavalswagen een timelapse waardoor je versneld ziet hoe zo'n wagen in elkaar gezet wordt. Hier de lapse van afgelopen jaren:
YouTube: Carnaval Nootgevallen Zwaag timelapse 2010
YouTube: Nootgevallen 2009 Timelapse

Het jammere is dat we een 640x480 camera hebben hangen met een zeer lage resolutie. Dit willen wij dit jaar anders aanpakken dus heb ik de webcam van de internetaanbieding op het oog: http://www.internetaanbiedingvandedag.nl/

Van de webcam wil ik de 12MP Snapshot functie gebruiken om een timelapse op te zetten alleen kom ik onderstaande reacties tegen:
YouTube: Widescreen HD Webcam Review
YouTube: Test Trust webcam hd 16530

De kwaliteit is niet goed en in het donker is het helemaal ellendig met dat ding. Kortom, ik moet een alternatief zoeken die voor een redelijke prijs betere beelden kan maken dan de huidige timelapses.

Iemand ervaring met zo'n soort webcam? Aan de hand van de timelapse heb je wel een indicatie van welke afstanden we opnemen.

• Sir_Hendro
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 22:33
Die dingen van Trust zijn kut met hun software matige HD uitvergroting met extra veel ruis en artifacts. Geef je geld liever uit aan een degelijke webcam zoals een Logitech Quickcam Pro 9000 of de nieuwe C910 HD. Anders kan je ook nog die van concurrent Creative nemen (die Live nog wat uit hun top segment).

//edit
Ik kan jouw timelapses niet bekijken omdat ze auteursrechtelijk beschermde inhoud bevatten (muziek waarschijnlijk).

[ Voor 17% gewijzigd door Sir_Hendro op 08-12-2010 13:59 ]

GTA VI - All aboard the hype train!!

• citruspers
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23:29
Staar jezelf niet blind op megapixels, je eindfilmpje op full HD is ongeveer 2 megapixels ;)

I'm a photographer, not a terrorist

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk dat de C510 dan beter geschikt is gezien de prijs...

De vraag blijft natuurlijk wat het doet op afstand en met wat minder licht...

• Moning2
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22:51
Zet er zo eentje op: http://www.misschatter.co...uploads/2008/02/400mm.jpg

Maar lijkt me beter als je even uitlegt wat je bedoelt met afstand ;)
Bij minder licht, moet je meer licht maken, maar zoek gewoon even reviews op google/youtube

• Sir_Hendro
De C910 is EUR 80,00 wat mij opzich nog goed te doen lijkt voor een ZEER goede webcam. De C510 heb je voor ongeveer EUR 40,00 en geeft ook best mooi beeld, in ieder geval bij voldoende licht maar in het donker heb ik geen idee. Dan zal je even de reviews ervan moeten lezen.

Verwijderd

Topicstarter
De afstand indicatie en het licht kan je uit de huidige timelapses opmaken...

Edit: De timelapses zijn opgenomen met een Logitech QuickCam Communicate

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 08-12-2010 14:12 ]

• Pruimenvlaai
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 28-11 17:18
Echt goede HD webcams kom je maar zelden tegen, misschien komt inderdaad de Logitech Quickcam Pro 9000 in de buurt. Maar als je het écht goed wilt doen, gebruik dan een échte camera ;)
Als je een Canon hebt of van iemand kan lenen (of je haalt er een van Marktplaats) kun je er CHDK op installeren en een kort script schrijven om om de zoveel seconden een foto te maken. Dit zet je dan op je PC aan elkaar; even een voorbeeldje :P
YouTube: Sunlapse: Panning Time Lapse Sunrise In Levanger Norway CHDK

• Sir_Hendro
Verwijderd schreef op woensdag 08 december 2010 @ 14:10:
Ik kan jouw timelapses niet bekijken omdat ze auteursrechtelijk beschermde inhoud bevatten (muziek waarschijnlijk).

Misschien kun je even andere muziek bij je filmpjes zetten zodat ik ze ook kan zien?

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:40
Is zo'n Axis IP Cam niet wat? Die hebben wel aardig goed beeld dacht ik?

• Moning2
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22:51
Verwijderd schreef op woensdag 08 december 2010 @ 14:10:

Edit: De timelapses zijn opgenomen met een Logitech QuickCam Communicate
Vertel dan eens waar afstand een probleem kan zijn, heb je het over zoom, groothoek, dat het licht niet ver genoeg zal komen? :z

Tevens kan ik vanuit dat filmpje niet zo goed zien hoeveel licht je daar eigenlijk hebt. Als er dan toch zo weinig licht is zal het voor de mensen daar ook wel fijner zijn als er een lampje bij komt, niet?

[ Voor 20% gewijzigd door Moning2 op 08-12-2010 15:44 ]

Pagina: 1