apt-get Ignore dependencies

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flydude
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 14:33

Flydude

Mighty pirate

Topicstarter
Heb net met wat pijn en moeite de UFR-II drivers voor de Canon die hier op de afdeling staat geinstalleerd. Dat werkt inmiddels (incl department security, jah!).

Om dat te doen moest ik wel de cups-common die bij de Canon drivers zit installeren met --force-depends. Want dat package wil graag cupsys hebben. Die is er niet op Ubuntu, maar wat dat package nodig heeft zit in libcups2. Dus vandaar de --force-depends. Echter, nou wil apt niet meer upgraden, want die wil nog steeds cupsys hebben. apt-get install -f wil de drivers weer weggooien en dat wil ik natuurlijk weer niet.

Weet er iemand een methode om apt bepaalde packages uit te sluiten van de dependency check? Ik zat aan apt_preferences te denken, maar dat is alleen pinnen. Google helpt ook nog niet...

I am rubber, you are glue

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cassettebandje
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 16:31

Cassettebandje

SA-C90 TDK

Een nieuw leeg package maken en dat cupsys noemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keeper of the Keys
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15-09 21:18
Je kunt als ik me niet vergis ook /var/lib/dpkg/status aanpassen en de problematische dependency verwijderen/aanpassen naar het correcte package.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flydude

Flydude

Mighty pirate

Topicstarter
Keeper of the Keys schreef op woensdag 08 december 2010 @ 13:57:
Je kunt als ik me niet vergis ook /var/lib/dpkg/status aanpassen en de problematische dependency verwijderen/aanpassen naar het correcte package.
Dat was hem! Dank. Maar eh, hoe persistant is dat? Zolang ik niets update aan dat package neem ik aan dat het goed blijft gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keeper of the Keys
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15-09 21:18
Ik geloof dat de status van het pakket alleen wordt aangepast als je het pakket weer installeert (dpkg -i of apt-get install) maar een apt-get update of iets dergelijks past de status als ik me niet vergis niet aan.

Als er een repository is toegevoegd door Canon aan je sources dan is wat er nu naar alle waarschijnlijkheid bij elke upgrade gebeurt dat het pakket wordt achtergehouden omdat het een dependency heeft die niet kan worden voldaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 05-10 22:09

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Vandaag heb ik ook met die Canon printer drivers zitten stoeien. Bij mij bleek het gelukkig niet zo heel moeilijk te zijn. Via alien de 64 bit RPM packages naar DEB gemaakt, die geïnstalleerd en dat was blijkbaar al genoeg. Ik hoefde dus niet het extra deel te doen die hier beschreven staat, maar jij mogelijk dus wel. Iets nettere oplossing volgens mij.
Ik gebruik overigens Xubuntu 10.10 64 bit.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flydude

Flydude

Mighty pirate

Topicstarter
Hero Of Time schreef op woensdag 08 december 2010 @ 21:48:
Vandaag heb ik ook met die Canon printer drivers zitten stoeien. Bij mij bleek het gelukkig niet zo heel moeilijk te zijn. Via alien de 64 bit RPM packages naar DEB gemaakt, die geïnstalleerd en dat was blijkbaar al genoeg. Ik hoefde dus niet het extra deel te doen die hier beschreven staat, maar jij mogelijk dus wel. Iets nettere oplossing volgens mij.
Ik gebruik overigens Xubuntu 10.10 64 bit.
Mooie pagina, maar dit zijn de capt drivers (geen idee wat dat zijn, overigens) en niet de UFR-II drivers die ik nodig heb. Die UFR-II drivers zijn ook in debjes aangeleverd (dus geen alien nodig), maar niet voor 10.10.

De mooiste oplossing zou overigens zijn als ik zelf de deb aanpas naar 10.10 en de verkeerde dependencies er uit vis, maar dat is dan ook weer zo'n gedoe. Voorlopig werkt het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 05-10 22:09

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Mijn Ubuntu is 64 bit, en daarvan zijn geen .debs meegeleverd. Die heb ik dus met alien moeten maken. Resultaat was een prima installatie en 't print zonder problemen. Ik heb de aanwijzingen een beetje gevolgd, want mijn UFR driver is niet gelijk aan de Capt, maar de packages lijken qua naam verdomt veel op elkaar.

Btw, cupsys is een virtual package in 10.10.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Pagina: 1