Mijn pagina op youtube http://www.youtube.com/groeneg
Maar tot nu toe zou ik gaan voor Mass Effect 2
WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream
Wel een beetje een subjectieve mening, daar het de enige RPG is die ik dit jaar gespeeld heb.
Verwijderd
Het ging volgens mij om spellen die in het kalenderjaar 2010 zijn uitgekomen.Verwijderd schreef op woensdag 08 december 2010 @ 16:59:
Oblivion. Ik weet 't die is al 4 jaar oud maar ik speel 'm nu pas veel. Ook veel beter met alle grafische verbeterings mods, elk boekje heeft z'n eigen cover, elk flesje is nu uniek.
Specs - Q9550 Cooled with CM V8 @ 3.6 Ghz, Kingston HyperX 8gb, MSI GTX660 Ti Power Edition, Samsung 128GB SSD 830 series.
Mass Effect 2 en Fallout New Vegas zijn voor mij dé RPG's van het jaar.
Maar als ik er eentje zou moeten kiezen zou ik voor Fallout New Vegas gaan, omdat dat spel de langste leefbaarheid heeft. (~60 uur t/m ~150 uur and counting).
"Always remember to quick save" - Sun Tzu
Die kwam in 2009 uit.Rudolf schreef op woensdag 08 december 2010 @ 23:25:
Wat mij betreft de beste rpg van 2010: Dragon Age: Origins en toch vond ik die erg tegenvallen. Slecht RPG jaar gehad dus
[ Voor 10% gewijzigd door WickedWizard op 08-12-2010 23:37 ]
Wa Doede Nou
Maar RPG's in 2010... Hmmmm, niet al teveel gehad. Fallout New Vegas vind ik te weinig vernieuwends bieden tov Fallout 3. Wie na Fallout 3 nog meer Fallout 3 wou, zal New Vegas waarschijnlijk fantastisch vinden, maar ik zocht toch naar meer vernieuwing.
Verder hebben we nog The Dragon Knight Saga gehad, dewelke Divinity 2 enorm verbeterd, maar is toch nog altijd geen triple A titel, maar triple A kwaliteit. Net hetzelfde met Two Worlds 2: hele vermakelijke RPG, maar geen triple A kwaliteit.
Ik heb me ook goed geamuseerd met Final Fantasy XIII, maar iets weerhoudt me ervan om voor die titel te kiezen. Het Japanse aspect van de game is wel leuk voor één game per jaar, maar ik zou er zo toch geen 10 op een jaar kunnen spelen.
Voor 2010 ben ik ook geneigd om voor Costume Quest te gaan. Ook een lightweight action RPG, maar dat was ook de bedoeling bij dat spel. Ik heb mij enorm geamuseerd met dat spel en als je weet dat ie maar 11 euro gekost heeft, zou het leuk zijn om meer van die kleine pareltjes per jaar te gaan spelen. Costume Quest dus!!!
2011 wordt geweldig (hoop ik). Hoewel ik vrees dat Dragon Age 2 ook een dumbed down RPG wordt tov zijn voorganger, krijgt ie wel het voordeel van de twijfel tot ie op mijn harde schijf staat. En we hebben natuurlijk ook The Witcher 2. Als CD Projekt met The Witcher 2 onmiddellijk het niveau haalt van de enhanced edition van The Witcher wordt dit zonder twijfel het spel (RPG) van het jaar 2011.
Bier zonder alcohol is zoals een BH aan de wasdraad: het beste is eruit
ow lol zolang geleden al weer. Dan was 2010 helemaal matig voor mijCaptainCharisma schreef op woensdag 08 december 2010 @ 23:37:
[...]
Die kwam in 2009 uit.De uitbreiding Awakening kwam wel dit jaar uit, though.
Verwijderd
Grootste telleurstelling is FFXIV, wat een ongeinspireerde baggerzooi is dat zeg.
Verwijderd
[ Voor 115% gewijzigd door Verwijderd op 09-12-2010 18:21 ]
Nooit Baldur's Gate ofzo gespeeld? Die games hadden 1000x meer sfeer dan welke mmorpg nu dan ook.Verwijderd schreef op donderdag 09 december 2010 @ 18:19:
WoW Cataclysm, mmo blijft imho het altijd winnen van singleplayer rpg's. En echte kwaliteits freeroaming singleplayer rpgs als Ultima VII (Black Gate) worden nu niet meer gemaakt.
Heb ik nog maar pas uitgespeeld, geweldige game.
Maar goed die telt niet: kiezen tussen Mass Effect 2 en Fallout: NV valt mij zwaar. Ik neig iets meer naar Fallout: NV, maar dat is waarschijnlijk omdat ME2 niet meer zo fris in het geheugen zit.
kevlar01 schreef op woensdag 08 december 2010 @ 16:38:
een subjectieve mening
Verwijderd
Idd geniale game! Kwa karakters en dialogen toch wel ongeevenaard.
Dit jaar is het moeilijk te zeggen. Er waren goede RPG's, maar niks was echt geweldig. Fallout NV was een stuk beter dan FO3, maar deed idd weinig nieuws. Ik ben momenteel bezig met Two Worlds 2, ik geniet er zeker van, solide game, maar verder niet memorabel. Mass Effect 2 zie ik ook niet als RPG, wel hele goede actiegame met verhaal overigens, genoot er erg van!
Maar The Witcher 2 en Deus Ex 3 volgend jaar zorgen er al voor dat dit jaar wordt weggeblazen!
Two Worlds 2 heb ik inmiddels uit, die was OK, maar niet meer dan dat.
Divinity II - DKS zit veel meer in. Ik vermaak me er in elk geval nog minstens een uur of 20 mee denk ik en daarna de uitbreiding die er ook bij zit met een compleet nieuwe verhaallijn
verder vond ook ik het maar een karig jaartje wat goede rgp's betreft. New Vegas was inderdaad sterker dan zijn voorganger maar deed me niet op het puntje van mijn stoel zitten.
Mass Effect 1 was veel meer rpg dan twee, dat in mijn ogen een rollercoaster tps was met een paar rpg parameters. wat dat betreft ben ik, kijkend naar Dragon Age en Mass effect, erg benieuwd naar Knights of the Old republic. verhaalgedreven content is het uithangbord van deze game. een mmorpg speler wil toch wel wat meer vrijheid dan ze bij Bioware met deze singleplayer series laat zien. toch kijk ik erg uit naar deze game.
er staan in ieder geval veel veelbelovende titels in het genre op het programma voor volgend jaar.
Verwijderd
Waren er goede RPGs dan in 2010?Wat is volgens jullie de beste RPG van 2010?
Meer hoef ik niet te zeggen, denk ik zo.
Verwijderd schreef op zaterdag 11 december 2010 @ 19:58:
[...]
Waren er goede RPGs dan in 2010?
Meer hoef ik niet te zeggen, denk ik zo.
'Beste' is een relatieve aanduiding, geen absolute. Dus zelfs als er alleen maar slechte RPG's waren, dan is daar nog eentje de minst slechte, dus beste van
Maar er waren prima RPG's dit jaar, zoals bijvoorbeeld Fallout: New Vegas
[ Voor 9% gewijzigd door anandus op 11-12-2010 20:20 ]
"Always remember to quick save" - Sun Tzu
Verwijderd
Ik vond het allemaal prut en ben dus niet zo geïnteresseerd in de kwalificatie beste danwel minst slechte.
Heb eigenlijk meer fun op het moment met spellen met rpg elementen zoals bijvoorbeeld bioshock.
Hopelijk brengt volgens D3 meer spelvreugde.
Ik veel hoop voor volgend jaar, Dungeon Siege 3, Grim Dawn, Torchlight 2 en hopelijk Diablo 3.
-
Verwijderd
Role playing staat voor mij gelijk aan inleving in een personage. Daarin vind ik dat Mass Effect slaagt als geen ander spel: de dialogen, de voiceacting, de soepele en realistische bewegingen (tegenover de altijd statische bethesda-characters), het epische innemende verhaal... dat waren voor mij allemaal elementen die maakten dat ik veel meer geloofde zelf Shepard te zijn, dan bv. the courier in New Vegas (welk ik ook goed vond).
Mass Effect is voor mij het allerbeste wat ik ooit gespeeld heb op verhalend vlak (+20jaar rpg-ervaring). Daarvoor hebben ze het spel vlotter moeten maken, ervan uitgaande dat urenlang in je inventory/menu zitten niet bijdraagt aan de inleving maar de speler juist duidelijk maakt dat het maar een spel is.
Verwijderd
Als we dan gaan kijken naar de echte RPG's was dit toch wel een redelijk karig jaar. Two Worlds 2, Fallout New Vegas, Gothic 4, Drakensang en dan hebben we het wel gehad. Van deze vond ik Fallout New Vegas echter wel de beste. Veel vrijheid en verschillende eindes. Tijdje terug dat dit nog standaard was in RPG's.
Echter, de RPG die mij het meest vasthield en waar ik de meeste tijd aan heb besteedt is Nehrim. Als je dat aan het begin van het jaar aan mij had gevraagd had ik je voor gek verklaard. Een mod als RPG of the Year. =P
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 17-12-2010 13:07 ]