Acties:
  • 0 Henk 'm!

• at00mb0m
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 27-02-2023
Hallo,

Ik heb een vraagje over de koeler/ventilator(proppelor :P) van een videokaart.

paar jaar geleden had ik een aantal videokaarten waar onder 9800 pro, en de meeste videokaarten gingen bij mij kapot door STOF.

Nu vraag ik mij af of die videokaarten van tegenwoordig een afschermd koeling hebben, dus dat er geen stof bij kan komen.

Ik zou graag wat toelichting willen hebben.

Bij voorbaat dank,

at00mb0m

[ Voor 3% gewijzigd door at00mb0m op 08-12-2010 11:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warhamstr
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-12-2023
Nope elke koeler zal stof aanzuigen, dus af en toe schoonmaken (uitblazen/zuigen) kan geen kwaad!

P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BGB4rn
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 04-07 15:46

BGB4rn

ductape en tie-wraps FTW !

Ik denk dat de ts bedoelt dat er geen stof op het pcb kan komen, die kaarten zijn er niet heel erg maar met een full cover koeler mis je al een heel stuk van je stof.

Je zal er niet onderuit komen om toch af en toe je pc schoon te maken.

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Waar lucht is is stof. En lucht heb je nodig om te koelen, dus je zult zien dat je altijd stof krijgt in fans en dergelijke. Kwestie van eens in de zoveel tijd even uitstoffen zou ellende moeten voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 308117

Will je geen stof dan moet je de complete pc in olie onderdompelen dan komt er geen lucht bij en er kan dus ook geen stof bij komen. Het aquarium project [CIP] Aquarium PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc Rademaker
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 12:26
Je kunt natuurlijk ook wat simpelere tips geven. Zoals een fatsoenlijke kast kopen met de nodige stoffilters. En wat dacht je van je behuizing verhoogd neerzetten, in plaats van op het tapijt of op de vloer, waardoor er sowieso meer stof in de behuizing komt, vooral als je huisdieren hebt.

Mijn eigen behuizing heeft bij alle intake fans stoffilters zitten. De hoeveelheid stof in mijn behuizing is dan ook minimaal. Gisteren nog de behuizing van een vriend opengeschroefd, zonder stoffilters, en daar zat inderdaad aardig wat stof in, alhoewel geen levensbedreigende hoeveelheden...
Pagina: 1