Tele2 / Icidu: HOE

Pagina: 1
Acties:

• Doopy-X-
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11:32
Ik ga verhuizen naar een tijdelijk huurhuis en wil daar het netwerk wel een beetje ok neerleggen.

Ik heb de volgende apparaten:
PC (kabel)
Telefoon (wifi)
XBOX360 (kabel)
Mediacenter (kabel)

Nu heb ik vanuit tele2 die brakke modem/router en een Icidu 11g router (in het verleden aangeschaft om de wifi van de tele2 te vervangen)

Nu wil ik eigenlijk het volgende....
Dit zou de standaard opstelling zijn vanuit de telefoonaansluiting in de woonkamer:
Afbeeldingslocatie: http://i620.photobucket.com/albums/tt287/Doopstah/tele2.jpg

Kan ik de Icidu router op 1 van de 2 LAN poorten van de Tele2 aansluiten en 3 apparaten (PC, Xbox en mediacenter) op die Icidu aansluiten zodat deze verbinding hebben met internet en met elkaar (pc & mediacenter)?

If so, hoe moet ik de ip's etc dan inregelen?

*burp*

• arie_papa
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 08:51

arie_papa

Running on Ubuntu

Volgens mij moet dat geen probleem zijn, zolang je alles maar in je LAN poorten prikt.
Je zou eventueel zelfs vanuit je modem, de kabel in de WAN zijde kunnen prikken, alleen kan dit problemen opleveren ivm portforwarding e.d.

Statistieken zijn als bikini's: wat ze tonen is erg suggestief, wat ze niet tonen is essentieel

• Doopy-X-
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11:32
Ondertussen even wat aanvullende info gevraagd her en der :)

Volgens mij is die tele2 router (Davolink DV-201AMR) niet als domme bridge in te stellen. Dat betekent dus dat ik mijn Icidu als bridge in moet stellen waardoor die tele2 de IP-adressen uit blijft geven?

*burp*

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16:04
Thuis heb ik zo twee routers aan mijn modem hangen welke allebei fungeren als switch. Deze heb ik dan ook zo ingesteld, waardoor ons modem van Online de IP-adressen en dus alles lekker in dezelfde range blijft. Hierdoor kan alles elkaar zien en bereiken, werkt perfect!
Pagina: 1