Nintendo Wii aansluiten op Onkyo AVX380

Pagina: 1
Acties:
  • 662 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Tweakers,

met kerst heb ik waarschijnlijk een wii thuis staan.
Ik heb zelf al gelezen dat de bijgeleverde composite kabel maar 480i ondersteund.
Met een los verkrijgbare component kabel kan de wii een resolutie van 480p aan.
Nu wil ik natuurlijk de best mogelijke resolutie hebben, en ga daarom ook een component kabel aanschaffen.

Hoe sluit ik deze dan het beste aan op mijn onkyo receiver?

EDIT: link naar receiver:
http://yfrog.com/2021915719ef3bea0805j

Alleen de Antenneingang is op dit moment in gebruik.

Alvast bedankt. _/-\o_

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 08-12-2010 11:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-07 15:35

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Ik zie links 3 rijtjes van Groen Blauw Rood aansluitingen. Daar zit vast een ingang tussen (kan niet lezen wat erbij staat). Dan nog 2 bijbehorende geluidsingangen zoeken en je hebt de ingang van de onkyo geregeld.

(Ik snap niet echt dat je daaar een topic voor moet openen)

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Kan ik dan dus gewoon de component ingang combineren met bijvoorbeeld de geluidsingang van de composite aansluitingen? En hoe moet ik de onkyo dan verbinden met de tv? Ook gewoon de component uit, en composite audio uit gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

leuk_he: Als je op het plaatje klikt zoomt hij in ;)
Ik zie iig een paar aansluitingen met dezelfde benaming onderling (dus zowel op de composite als component aansluitingen). Ik neem aan dat die gewoon bij elkaar horen.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ok. Dankje. :)

Maakt het dan nog enig verschil of ik de BD/DVD neem of de CBL/SAT?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
dat bepaald alleen maar welk kanaal je moet selecteren om je beeld/geluid van je wii weer te geven.
Maar eeuh, is het misschien ook in je opgekomen om de handleiding van je receiver een keer open te slaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simonr
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 22-08 15:27
Als je de component gaat gebruiken en je moet er nog een kabel voor kopen, waarom sluit je dan de wii niet gewoon met de componentkabels op de tv aan? Anders moet je twee kabels kopen. Het signaal langs de versterker laten lopen lijkt me alleen handig als het beeld en geluid door dezelfde kabel gaan zoals HDMI, dat scheelt je dan weer een aparte kabel.
Component heeft het beeld en geluid gescheiden, ik zou dus de drie beeld-kabels direct naar de tv doen en de twee geluid-kabels naar de versterker. Die kunnen dan op elke willekeurige lijn-ingang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
dat vind jij.
Ik vind het gemak van een receiver juist dat ik niet steeds het AV kanaal op mijn TV moet wijzigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 14:12

FeaR

In GoT we trust

M a r c o schreef op woensdag 08 december 2010 @ 11:48:
Maar eeuh, is het misschien ook in je opgekomen om de handleiding van je receiver een keer open te slaan?
En dat samen met Het algemeen beleid van GoT is de reden dat dit topic op slot gaat. Iets meer inzet is toch echt wel gewenst. Zeker aangezien dit helemaal in de manual uit staat gelegd.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.