[Access 2003] MultiBox en inhoud

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JerX
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 08-09 09:28
Geachte,

Ik ben sinds kort begonnen met het ontwerpen van Databases. Nu moet ik een CMDB bouwen, hierin komen veel tabellen aanbod.

Mijn grote zorg op het moment is hoe ik de software kan beheren. Aangezien er een MultiBox moet komen in de ''Configuratie'' form waarin meerdere selecties van software gemaakt kan worden. Dit lukt mij dan ook wel, maar hij slaat mijn selecties niet op als ik naar een nieuwe record ga. Dit komt omdat er geen meerdere waardes in een veld geplaatst kan worden(?). Dus wat ik dan kan doen is om in elk veld in tabel software de software neer te zetten. Echter hier mee komen de problemen.

In de Listbox word de software naast elkaar gezet ipv onder elkaar. Ook word het toevoegen van software een probleem aangezien de gebruikers een nieuw veld moet aanmaken ipv een ''nieuwe record'' en ik heb geen flauw idee hoe. Misschien heeft iemand anders een idee ''ontwerp'' idee.

Hoop dat ik genoeg info hebt gegeven anders hoor ik het wel.

Steam: Jerx | PSN: Jerxy88 | Xbox: Jerxy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JerX
Ik heb het al gevonden, met Access 2007 kan dit gemakkelijk :) Zie hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marko_J
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 15-03-2024
Dat is nieuw vanaf 2007 inderdaad. Waarden worden dan bijeengevoegd in een soort array. Ik gebruik het zelf niet, omdat het niet altijd handig is. Qua performance gaat het er ook niet op vooruit als je wilt kunnen filteren op zo'n multivalue veld - al is dat geen probleem als je weinig (<1000) records verwacht.

Eigenlijk zou je een nette tabelstructuur moeten opbouwen waarin je de onderdelen van een configuratie opslaat; in 'tblConfiguraties' staan de verschillende configuraties benoemd, in 'tblOnderdelen' de beschikbare onderdelen, en in 'tblConfiguratie_Onderdelen' worden onderdelen aan een configuratie gekoppeld.

Maar goed, multivalue fields kunnen prima werken, als je maar bewust bent van de beperkingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-09 20:01

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Er zijn toch ondertussen zat CMDB programma's te verkrijgen op internet?

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JerX
Falcon schreef op donderdag 09 december 2010 @ 10:52:
Er zijn toch ondertussen zat CMDB programma's te verkrijgen op internet?
Natuurlijk, maar het is een examen opdracht ;)