Multimediasysteem in huis

Pagina: 1
Acties:

• aschja
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 30-01 16:44
Tweakers,

Ik ben een leek op het gebied van muziekinstallaties en dergelijke. Dus bij deze heb ik jullie hulp nodig. Ik heb goedkoop een Onkyo 507 en speakers op de kop kunnen tikken en ben nu aan het kijken hoe ik het beste draadloos muziek kan afspelen. Ik heb een 32gb ipad waar al mijn hele itunes bibliotheek opstaat.

Ik weet dat er zoiets bestaat als Sonos. Maar ik kan niet echt het antwoord op mijn vraag vinden. Als ik het Sonos kastje op mijn onkyo aansluit, kan ik dan draadloos de muziek die op mijn iPad staat uit mijn speakers horen knallen?

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-02 13:05

job

Hoe zou je ipad dan de muziek naar de sonos moeten sturen?
Zit er itunes op?
Pak de handleiding van de sonos erbij en kijk hoe het ding te combineren valt met itunes.

[ Voor 30% gewijzigd door job op 08-12-2010 10:13 ]

• aschja
Sonos heeft een eigen iPad applicatie..

• job

job

Als je dat weet, en deze pagina op de sonos site ziet: http://www.sonos.com/prod...px?rdr=true&LangType=1043
Dan lijkt het me duidelijk toch?

• aschja
Nee, dan is het nog steeds niet duidelijk.
De ipad applicatie is volgens mij niets meer dan een soort van afstandbediening. Dus de muziek dat op je computer staat regel je vanaf je ipad. Maar dat is niet wat ik zoek. Ik vraag me dus af of deze applicatie de muziek die op je ipad staat draadloos kan doorsturen.

En dat kan ik dus niet vinden!

• job

job

Ik quote van bovenstaande link:
Ondersteunt iPad Wi-Fi en iPad Wi-Fi + 3G. Vereist iPhone OS versie 3.2 of hoger. Laatste versie van iTunes-software aanbevolen. Sonos heeft geen draadloze toegang tot muziek die alleen op je iPad is opgeslagen.

• ReneK
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 14:28
Ik heb zelf een Sonos en iPad. Muziek streamen van je iPad naar je Sonos kan i.d.d. niet,
de iPad applicatie is alleen een afstandsbediening voor de Sonos. Wel erg fraai, overigens.

De Sonos is alleen geschikt om te streamen vanaf een fileserver, dat kan bv. je PC zijn of een
NAS. En je kunt online diensten als Internet Radio, Rhapsody en Spotify beluisteren.

Als je muziek vanaf je iPad wilt streamen moet je zoeken naar een andere oplossing. Standaard heeft
Apple het file systeem van iOS echter dichtgetimmerd, dus als er al zoiets bestaat, zal je het vermoedelijk
met niet-standaard oplossingen moeten doen.

• aschja
Airplay wil ook nog niet echt van de grond komen. Dat is wel jammer op zich. Er zijn wel verschillende fabrikanten die aangekondigd hebben een firmware update te zullen doen voor dr receivers, maar vooralsnog zie je weinig!

@job.. Thanks man.. Ik heb er totaal overheen gelezen!

• rvvliet
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08:26
Ik zou gewoon voor een airport express gaan en via airtunes streamen. Werkt zeer fijn op mijn iPhone en je kan ook nog vanuit iTunes streamen.

Eventueel zou je vanaf je PC/Mac nog met Airfoil andere audio kunnen streamen.
Pagina: 1