Nikon D3100: knippen op een prikkie

Pagina: 1
Acties:

• nitpicker
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-01 08:14
Eerste alinea van de conclusie:

"bovendien kan de camera kan 1080/24p-video opnemen"

2x kan.

• JohnVanZetten
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11-02-2025

JohnVanZetten

Man on the run!

[X] Geschift | [_] Ongeschift

• JumpStart
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Ander foutje: De uitdrukking is toch echt "Voor een prikkie". En dat is dan géén tikfoutje.

Google hits voor "op een prikkie" 37 resultaten (0,20 seconden)
Google hits voor "voor een prikkie" Ongeveer 4.100.000 resultaten (0,08 seconden)

ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE

• WoBaDijk
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 08-01-2025

WoBaDijk

Aapje

Onder het kopje prestaties bij de foto's met/zonder ruisreductie staat bij beide ISO3200 foto's ruisreductie. Één van die twee moet 'geen ruisreductie' zijn.

Apple MacBook Pro 13" 2,53Ghz | 4Gb | GeForce 9400M | 250Gb HDD |

• SupaCow
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 11-02 22:00
Tweede zin van het artikel:
De 6-megapixelcamera D40 wist een grote schare volgers aan zich te binden, waaronder Ken Rockwell, vanwege de goede prijs-prestatieverhouding en het kleine formaat.
Aannemende dat zowel de 'grote schare volgers' en dhr. Rockwell zelf geen dingen zijn, kan hier beter 'onder wie' geschreven worden.

• JumpStart
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

:?

"Op een prikkie" blijft dus gewoon staan, ondanks het feit dat het een wel heel ongebruikelijke versie is van de uitdrukking?

ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

SupaCow schreef op woensdag 08 december 2010 @ 11:00:
Aannemende dat zowel de 'grote schare volgers' en dhr. Rockwell zelf geen dingen zijn, kan hier beter 'onder wie' geschreven worden.
Een schare is wel een ding en meneer Rockwell kan zich prima onder de mensen begeven, dus waaronder is hier wmb goed gebruikt. De rest is aangepast :)

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

• bh6
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-03-2021

bh6

Hallo,

Deze Nikon D3100 lijkt me een leuke DSLR camera, niet te groot voor mensen die veel reizen en hem constant bij hebben.

Nu zit ik met nog drie twijfels wat betreft deze DSLR.

1) De D3100 heeft geen DOF knop en functie. Er is dus geen 'Depth of Field' preview functie mogelijk. Nu vraag ik me af of het gemis van deze DOF functie de camera een stuk minder aantrekkelijk maakt voor de enthousiaste amateur? De Depth of field functie zou belangrijk zijn bij het correct scherpstellen van de voorgrond of object van de foto...Kan iemand hier meer uitleg over geven? Of is de DOF functie overbodig geworden, nu je direct op je LCD de getrokken foto kan beoordelen ?

2) Er is ook geen bracketing mogelijk bij deze DSLR. DIt lijkt me ook jammer, alhoewel, misschien kan men de foto achteraf nog via software corrigeren en aldus een softwarematige bracketing toepassen met de RAW foto? Wie heeft hier meer ervaring mee en is dit gemis van bracketing ook beperkend voor fotografie?

3) Ik vertrek binnenkort naar new zealand en vroeg me af of deze DSLR uitermate geschikt is voor landschapsfoto's te nemen? Of dat ik beter een betere lens mee neem? Zoals een panorama lens? Iemand hier tips en raad?

Alvast bedankt.

Brecht

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Brecht, de redactie geeft principaliter geen support op individuele problemen en vragen. Met jouw vragen moet je in het Fotografie Algemeen-forum zijn :)

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

Pagina: 1