Past mijn videokaart in mac pro?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sytrusze
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 23-04 14:20
Beste leden,

ik heb pas geleden een Sapphire 5870HD videokaart gekocht voor mijn PC. Voor kerst was ik van plan om een mac pro aan te schaffen. Ik vroeg mij af of de videokaart ook in mijn mac pro zal passen? Weet iemand precies hoe dit werkt of moet je voor mac's aparte videokaarten hebben?

Het gaat om deze kaart om precies te zijn
https://www.afuture.nl/products/121123/11161-01-40R_Sapphire_Sapphire_HD5870_1GB.html

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21:47
Hij past wel maar hij gaat niet werken. D'r zit een andere bios in de mac kaarten.

Mechwarrior Online: Flapdrol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sytrusze
Dat is balen :(
maargoed bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:34
BIOS flashen van videokaarten is al langere tijd mogelijk via speciale software, als je aan de Mac BIOS van die videokaart kan komen kan het nog wel eens werken, maar ik geef het weinig kans, omdat het flashen volgens mij in Windows moet gebeuren, zodra de flash klaar is, of halverwege, dat Windows ineens de kaart niet meer herkent en dat je pc er dus mee kapt, halverwege het overschrijven van de kaart, en dan heb je dus een kaart van 300 euro in je handen die niks meer kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijssie
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 23:01
als je de kaart als 2e kaart erbij steekt en op de 1e kaart (goedkoop kaartje) je monitor aansluitzou je hem dan niet gewoon kunnen flashen zonder problems?

[ Voor 16% gewijzigd door thijssie op 08-12-2010 13:41 ]

Intel 6600K @ 3,9 GHz | Asus MAXIMUS VIII RANGER | 16GB G.skill Ripjaws @3000MHz CL15 | AMD Radeon 290x @ 1050MHz | Fractal Design Refine R3 | Coolermaster V650 [img]http://valid.x86.fr/cache/banner/8lauyp.png[/img]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:34
Dat moet kunnen ja. Ik geef je er geen garantie op dat het gaat lukken.

Ik zou zeggen ga eens op zoek naar mensen die dit misschien al wel eens geprobeerd hebben ;) En of je uberhaubt een BIOS voor Mac kunt vinden voor die videokaart ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sytrusze
Bedankt voor de info :)

Ik liep vandaag de mediamarkt binnen en vertelde mijn verhaal aan een verkoper bij de mac afdeling. De verkoper vertelde mij dat de 5870 compatible zijn met de mac en dat die gewoon zou moeten werken (100% zei die). 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArgantosNL
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16:49
Mediamarkt personeel kan nog net de product kaartjes lezen laat staan goed advies geven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 308117

ik geloof dat de kaart wel gaat werken in een mac maar de kaart werk wel degelijk met een andere bios dan de standaard firmware. om hier over zeker te zijn kan je het beste bij een mac center gaan vragen en eventueel hun de kaart te laten instaleren voor jou

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sytrusze
@ArgantosNL
Hahah indd, was er vandaag weer langsgeweest en dezelfde vraag aan iemand anders gevraagd, die komt weer met een compleet ander antwoord :O

@ Silver Wolf III
Inderdaad, denk dat dat het beste is wat ik kan doen ja. Ik denk niet dat een retailer dit zosnel zal doen om eerlijk te zijn aangezien apple zelf de kaart ook verkoopt alleen 200 euro duurder ;) maargoed het is het proberen waard

• sytrusze
Goed..overal geweest om het te vragen maar niemand die het wilt flashen (logisch natuurlijk)

Wie o wie kan de bios van mijn ATI Sapphire HD5870 videokaart flashen zodat deze werkt in mijn Mac Pro 1.1? Dit wordt natuurlijk vergoed.

[ Voor 31% gewijzigd door sytrusze op 16-12-2010 13:30 ]

• haarbal
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21:47
http://netkas.org/?p=544

Geen idee waar je die rom kan vinden en wat je verder nog nodig hebt.

Mechwarrior Online: Flapdrol

Pagina: 1