Menubutton actief laten/maken

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maximus1
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 06-01 12:46
Ik ben een beetje aan het uitproberen maar loop nu toch echt vast. Ik kom er na een hele dag zoeken nog steeds niet uit.

Situatie:

Website. Index.php
Hierin header, menu en content.
De content Include ik en veranderd als je een andere categorie kiest in het menu.

Nu wil ik alleen mijn menu zoals gewoonlijk doen.

- normal (plaatje 1)
- hoover (plaatje 2)
- active (plaatje 3)

ik heb mijn menu als buttons bestaande uit plaatjes (.png) Dit doe ik omdat elke knop er anders uitziet (niet alleen de tekst)

Het probleem is nu dus dat ik mijn knop niet op active krijg als ik erop geklikt heb (dus nadat de content is ingeladen)
Normale oplossing zou zijn om op elke pagina het per cat. aan te passen, maarjah, dit is gewoon 1 pagina waarin alles word ingeladen.

Weet iemand hier een oplossing?
Ik kom er niet meer uit. Misschien zoek ik op verkeerde benamingen en is het heel simpel maar laat dat dan ook even weten ^^

alvast bedankt.

Mocht er meer info nodig zijn, ask :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozozo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20-02 16:10

Bozozo

Your ad here?

Tijdens het opbouwen van je menu (uit een database query result neem ik aan) controleer je voor elk item of dat het actieve item is. Zo ja, voeg een class 'active' toe aan dat menu item. Met CSS zorg je er tenslotte voor dat het actieve item anders wordt weergegeven.

TabCinema : NiftySplit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cascade
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 15:29
Wat hierboven staat.

En dan zou ik die 3 plaatjes toch combineren in een enkel plaatje als 'background CSS sprites' voor efficientie (je hoeft dan alleen de CSS background-position te veranderen voor de verschillende toestanden en de browser hoeft maar 1 plaatje per knop te laden). En je kan zelfs al je menuknoppen combineren als het moet.

Wat ik meestal doe met een plaatjesknop is dan nog een span in het a element zetten met daarin de menuoptie in normale tekst en dan de span op display: hidden zetten, misschien nuttig voor search engines.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maximus1
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 06-01 12:46
Het is gelukt :D

Eindelijk...
Bedankt voor het zoeken naar de juiste woorden. Ik heb idd CSS Sprites gebruikt.
En door een id aan iedere body te geven van de geinclude files veranderd de link automatisch naar de Active state :D

thnx