Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Vista] User map niet zichtbaar op een hdd van andere pc

Pagina: 1
Acties:

• Theske
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14-05-2017
Allen,

De PC van mijn moeder kan, na wat kuren, niet meer opgestart worden.
Nu wil ik een verse Windows Vista installatie op de PC zetten, maar wil alvorens alle data veilig stellen. Zo ook de data van Windows Live Mail, zodat alle e-mailtjes bewaard blijven en straks teruggezet kunnen worden.

Nu heb ik haar harde schijf in mijn PC aangesloten (tevens Windows Vista), om alle bestanden over te zetten. Echter kan ik haar 'user map' niet vinden. Zo kom ik dus niet bij de AppData map, waar de Windows Live Mail bestanden staan. Verder heb ik gezocht naar '*.eml', 'AppData' en 'Inbox'. Uit alle 3 de zoekacties op de schijf kwam geen positief resultaat. Ik kwam AppData tegen in de map Users/Default. Dit is helaas niet de juiste.

Kortom, ik ben nu een beetje 'lost'. Weten jullie hoe ik wel bij de User map kan komen en de Windows Live Mail bestanden kan veiligstellen?

Alvast bedankt voor de reacties.

Groeten,
Thijs

Update: Owja, en de 'show hidden files and folders' staat aan...

[ Voor 3% gewijzigd door Theske op 07-12-2010 22:18 ]

Proud member of the Cosmic Cows

• Uncle Mel
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-11 18:26
Misschien overbodig om te vragen maar heb je het pad al eens zelf ingetypt? dus C:\Users[username]\AppData

en dan ipv c: het nieuwe station en ipv [username] de gebruikersnaam van je moeder.

• Theske
Uiteraard is het een legitieme vraag;
Ja, dat had ik al geprobeerd, maar helaas zonder positief resultaat.

Wanneer ik in dos (cmd) ga naar haar harde schijf, naar de user map O:/Users, en vervolgens map 'TAB' kijk welke mappen erin zitten, dan zie ik behalve 'Default' en 'Public' ook de users 'Default User' en 'All Users'.

Als ik er via de command in probeer te komen dan geeft hij het volgende aan:
"The system cannot find the path specified."

Als ik er in Explorer in probeer te komen dan zegt hij het volgende:
Bij Default User:
O:\Users\Default User is not accessible
Acces is denied.

Bij All Users:
O:\Users\All Users refers to a location that is unavailable

Ook hiermee kom ik nu dus niet echt verder...

Ik hoop dat iemand me nog verder kan helpen.

• Uncle Mel
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-11 18:26
Zou je het eens met "PC inspector file recovery" (of wat voor data recovery progje dan ook) willen bekijken? (even googlen) het zou kunnen dat de map simpelweg ge-delete is. met die (gratis) tool kun je ge-delete mappen en files restoren.

[ Voor 9% gewijzigd door Uncle Mel op 08-12-2010 20:40 . Reden: ja ik ben fan van haakjes ]

• Theske
De bestanden zijn niet verwijderd.
Je kan volgens mij ook 'niet zomaar' een user map verwijderen.

Heeft iemand nog een idee hoe ik ze kan benaderen en zo de e-mail veilig kan stellen?

Verwijderd

Al eens geprobeerd om de PC te booten van een CD (Ubuntu 10.10 bv). Dan kun je alle bestanden (ook alle beveiligde systeembestanden) benaderen, kopiëren en veilig stellen. Werkt bij mij altijd !
Pagina: 1