Ik ben voor mijn opa op zoek naar een nieuwe receiver, daar zijn oude JVC het heeft begeven. Nu zei ik tegen hem dat ik wel zo'n ding voor 150 euro ofzo kan vinden. Maar nu zie ik in de pricewatch dat dat nog wel tegen valt. Hij heeft 2 naar mijn idee goede speakers (Jamo CL30) en heeft voldoende aan stereo geluid. Nu heb ik een kleine vergelijking op tweakers gedaan http://tweakers.net/price...492l_ZORl0UqksbJnNrqdZ6AA en kom ik dus op een Sony STR-DH100 stereo versterker met 2x 100W en een JVC 5.1 receiver RX-5060 met 6x 100W. Mijn gevoel zegt aan de ene kant 5.1 is misschien handig voor als hij later toch 5.1 zou willen hebben, wat ik mij eigenlijk ook weer niet voor kan stellen van hem en zeker niet van oma. En daarbij is het ook niet dat die JVC hdmi ingangen heeft ofzo waar je nog wat aan zou kunnen hebben.
De sony is een stereo receiver die hetzelfde wattage levert. Dus mijn gevoel zegt anderzijds dat deze voor hetzelfde geld maar stereo biedt en dus eigenlijk een hogere kwaliteit per kanaal zou moeten hebben terwijl het wattage gelijk is.
Zou iemand hier zijn licht over kunnen laten schijnen?
De sony is een stereo receiver die hetzelfde wattage levert. Dus mijn gevoel zegt anderzijds dat deze voor hetzelfde geld maar stereo biedt en dus eigenlijk een hogere kwaliteit per kanaal zou moeten hebben terwijl het wattage gelijk is.
Zou iemand hier zijn licht over kunnen laten schijnen?