Receiver van max 180 euro

Pagina: 1
Acties:

• SuperBoswachter
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18-01 16:11
Ik ben voor mijn opa op zoek naar een nieuwe receiver, daar zijn oude JVC het heeft begeven. Nu zei ik tegen hem dat ik wel zo'n ding voor 150 euro ofzo kan vinden. Maar nu zie ik in de pricewatch dat dat nog wel tegen valt. Hij heeft 2 naar mijn idee goede speakers (Jamo CL30) en heeft voldoende aan stereo geluid. Nu heb ik een kleine vergelijking op tweakers gedaan http://tweakers.net/price...492l_ZORl0UqksbJnNrqdZ6AA en kom ik dus op een Sony STR-DH100 stereo versterker met 2x 100W en een JVC 5.1 receiver RX-5060 met 6x 100W. Mijn gevoel zegt aan de ene kant 5.1 is misschien handig voor als hij later toch 5.1 zou willen hebben, wat ik mij eigenlijk ook weer niet voor kan stellen van hem en zeker niet van oma. En daarbij is het ook niet dat die JVC hdmi ingangen heeft ofzo waar je nog wat aan zou kunnen hebben.
De sony is een stereo receiver die hetzelfde wattage levert. Dus mijn gevoel zegt anderzijds dat deze voor hetzelfde geld maar stereo biedt en dus eigenlijk een hogere kwaliteit per kanaal zou moeten hebben terwijl het wattage gelijk is.
Zou iemand hier zijn licht over kunnen laten schijnen?

• gambr0
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 19-01 12:02
Sowieso voor de stereo reciever gaan. Die gaat een stuk meer kwaliteit bieden als je andere kanalen toch niet gaat gebruiken. Overigens zou een 2e-hands reciever van marktplaats misschien wel een goedkopere en degelijkere oplossing kunnen zijn?

• TMon
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 31-01 18:03
Als je toch alleen stereo wilt, ga dan inderdaad op marktplaats kijken. Kun je nog best een juweeltje voor weinig geld op de kop tikken.

garantie is dan wel een issue en dat is iets waar mijn opa en oma wel altijd belangrijk vinden.

[ Voor 26% gewijzigd door TMon op 07-12-2010 22:15 ]

• Tijn96
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 12:03

Tijn96

In speed we trust

of de yamaha rx-397 is wel iets duurder maar wel stereo etc.
mooi dingetje heb zelf de 797 staan

Regelmatig op circuits te vinden zowel digitaal als in het echt. iRacing Profiel

• SuperBoswachter
Probleem op marktplaats is dat er direct zo veel is en dat je van ieder verschillend ding moet uitzoeken of het wat is. En ik wil ook niet een hele oude natuurlijk, hoewel die best betere kwaliteit kunnen bieden. De yamaha is me eigenlijk al wat te duur, hoewel voor mn opa eigenlijk die 40 extra ook niet uitmaakt, maar ik heb hem al gezegd dat het 15 euro duurder gaat worden dan die 150.
Voorlopig kan ik dus er vanuit gaan dat jullie zeggen koop die sony, want die is beter op stereo of koop er 1 tweedehands als je iets moois kunt vinden?

• AtomicShockwave
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-01 23:58

AtomicShockwave

Hadde maar een vak moette lere

mwa, als het mijn opa was geweest had ik zoveel mogelijk van zijn geld bespaard door naar marktplaats te kijken. Het is niet OF je iets moois kunt vinden daar, het staat er gewoon. Zoek een simpel ding uit, zorg dat ie een AB heeft, en rammelen maar.

• SuperBoswachter
AtomicShockwave schreef op dinsdag 07 december 2010 @ 22:59:
mwa, als het mijn opa was geweest had ik zoveel mogelijk van zijn geld bespaard door naar marktplaats te kijken. Het is niet OF je iets moois kunt vinden daar, het staat er gewoon. Zoek een simpel ding uit, zorg dat ie een AB heeft, en rammelen maar.
Ik zou dus met iets als dit http://link.marktplaats.nl/402121652 of dit http://link.marktplaats.nl/401899908een veel betere receiver krijgen dan de Sony?

[ Voor 5% gewijzigd door SuperBoswachter op 07-12-2010 23:38 ]

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:29

GaMeOvEr

Is een hork.

Beide niet verkeerd, maar ik zou voor de Pioneer gaan, da's nog een relatief jong ding. :) (Jaar of 4-5 max?) Waar die Onkyo volgens mij zeker de 8 jaar wel haalt. Voor de toepassing zijn beide "dik genoeg". Voordeel van de Pioneer is dat hij zo'n beetje alle hippe geluidsformaten (Behalve HD) ondersteund voor 5.1 mocht dat ooit actueel worden. ;)

[ Voor 56% gewijzigd door GaMeOvEr op 08-12-2010 11:23 ]

Aannames zijn fataal.

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09:41

FeaR

In GoT we trust

SuperBoswachter schreef op dinsdag 07 december 2010 @ 21:51:
Sony STR-DH100 stereo versterker met 2x 100W en een JVC 5.1 receiver RX-5060 met 6x 100W.

[X]

De sony is een stereo receiver die hetzelfde wattage levert. Dus mijn gevoel zegt anderzijds dat deze voor hetzelfde geld maar stereo biedt en dus eigenlijk een hogere kwaliteit per kanaal zou moeten hebben terwijl het wattage gelijk is.

Zou iemand hier zijn licht over kunnen laten schijnen?
Sowieso dat je je niet blind moet staren op het vermogen. En zeker niet bij een merk als Sony (en JVC ook niet echt).

Verder ga ik met de heren boven mij mee: gewoon een mooie stereoversterker halen van marktplaats of waar dan ook. Nieuw kopen kan ook wel, maar tweedehands heb je gewoon veel meer waar voor je geld. En voor veel producten geld dat je beter een ouder exemplaar kan hebben dan een nieuwer: nieuwe modellen zijn over het algemeen kwalitatief toch een stuk minder.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• Ossi
  • Laatst online: 29-01 15:50
Kleine toevoeging.

Mijn ervaring met oude mensen is dat nieuwe apparatuur maar verdomd ingewikkeld is.
Koop een 2e hands receiver die lijkt op het model dat hij had, of misschien zelfs wel precies hetzelfde model.

• gambr0
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 19-01 12:02
Agree met hierboven!

En je komt weer met 2 meerkanaals reciever van marktplaats. Er bestaan ook genoeg stereo recievers, zodat je al die extra knopjes en poespas er niet op hebt zitten.

• SuperBoswachter
Dank voor de reactie allen.
Ik ben nog even wat gaan kijken, maar er zijn nog best veel dure stereo receivers te vinden op marktplaats. Maar een hele ouderwetse met echt van die wijzertjes erop enzo dat gaat me wat te ver. Er moet ook sowieso een afstandsbediening op werken (ik heb alles voor ze ingesteld met zo'n logitech harmony geval).
Maar is zoiets als dit: http://www.ho-jansen.nl/?...=54596&articleID=11835861
dan veel beter als de eerder genoemden? Ik keek een beetje naar het wattage omdat die jamo's van hem 120W RMS konden hebben ofzo, vandaar dat ik neig richting de 100W RMS ongeveer, maar dat zegt dus niet zoveel begrijp ik....

• simonr
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 22-08-2025
Zie ook de FAQ, maar vermogen maakt helemaal niets uit. Zelfs als jij je echt uit zou leven met zo'n ding kom je niet boven de 10 watt uit, laat staan dat opa & oma ooit meer dan een paar watt uit de versterker laten komen op aangenaam luister volume.

• AtomicShockwave

AtomicShockwave

SuperBoswachter schreef op woensdag 08 december 2010 @ 12:24:
Ik ben nog even wat gaan kijken, maar er zijn nog best veel dure stereo receivers te vinden op marktplaats. Maar een hele ouderwetse met echt van die wijzertjes erop enzo dat gaat me wat te ver. Er moet ook sowieso een afstandsbediening op werken (ik heb alles voor ze ingesteld met zo'n logitech harmony geval).
dan veel beter als de eerder genoemden? Ik keek een beetje naar het wattage omdat die jamo's van hem 120W RMS konden hebben ofzo, vandaar dat ik neig richting de 100W RMS ongeveer, maar dat zegt dus niet zoveel begrijp ik....
Mwa 105 euro voor een marquant receiver vind ik wat gortig. Dat kan beter.

100W RMS _O- Ik zie je opa al de kamer doorstuiteren op keiharde break-core :D
10W RMS per kant is meer dan voldoende.

• ransbal
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:27
eenvoudig, zeer goed en goedkoop...marktplaats

• fisherman
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 03:39
SuperBoswachter schreef op woensdag 08 december 2010 @ 12:24:
Zoals hierboven gezegd zou ik niet afgaan op de genoemde specificaties mbt vermogen. Zeker wat betreft de genoemde merken.

Het opgegeven vermogen kan zelfs bij wat betere receivers van merken als Denon en Marantz niet eens serieus genomen worden, laat staan lichtere versterkers als Sony en JVC bijvoorbeeld.
Ik zou kijken naar een wat oudere receiver met een stabiele voeding als je een krachtige versterker zoekt. Dat wordt dus marktplaats afspeuren. Er worden van tijd tot tijd behoorlijk wat receivers aangeboden die interessant zijn.

• Erhnam
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:10

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

Ik heb een Onkyo 507 voor je in de aanbieding. Voor 180 mag je die hebben.

V&A aangeboden: Onkyo TX-SR507 Zilver

Voor dat bedrag vind je denk ik geen betere :)

[ Voor 11% gewijzigd door Erhnam op 08-12-2010 15:34 ]

http://www.xbmcfreak.nl/

• SuperBoswachter
Ik snap dat ik niet alleen naar wattages moet kijken, maar wilde wel een beetje degelijk spul halen. Dat stereoversterkertje van marktplaats lijkt idd wel aardig te kunnen voldoen als ik dat zo bekijk. De onkyo reciever die hier wordt aangeboden zou ik anders direct gekocht hebben, maar is helaas zilver en dat is geen optie voor oma. Bedankt voor jullie input, ik zal eens gaan reageren op die marktplaats link van ransbal.
Iemand eventueel nog een idee voor een goede receiver (model nummer), zodat ik dat kan intypen op marktplaats mocht ik er niet uitkomen met de aangeprijste versterker?

• fisherman
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 03:39
Verwijderd schreef op donderdag 09 december 2010 @ 11:41:
[...]

Adverteerder verstrekt onjuiste informatie over het vermogen van deze receiver. Is slechts circa 20 Watt per kanaal. 130 Watt zijn "Onkyo-watts" (gemeten bij 1 kanaal). Bovendien is de vraagprijs van 180 Euro veel te hoog. Een dergelijk "kringlopertje" is slechts 25 Euro waard (sloopwaarde). Niet een kat in de zak kopen!
Je kan het vaak al aan het gewicht van een versterker zien, tenminste bij klasse a of a/b.
Als het een klasse D versterker is, zijn deze vaak aan de lichtere kant (rond 10 kilo, door lichtere voeding).
Een normale receiver zal klasse a/b zijn en onder de 15 kilo zal er gewoon een lichtere voeding in zitten die wat onderbemeten is.

Maar ach, als er echte 20 watts uitkomen, dan kan je al een aardig volume halen icm de meeste luidsprekers.

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09:41

FeaR

In GoT we trust

We gaan van dit topic geen Onkyo- en/of Bose-bash topic maken. Zeker niet door gewoon dingen uit V&A te quoten.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• AtomicShockwave

AtomicShockwave

fisherman schreef op donderdag 09 december 2010 @ 11:56:
[...]

Je kan het vaak al aan het gewicht van een versterker zien, tenminste bij klasse a of a/b.
Als het een klasse D versterker is, zijn deze vaak aan de lichtere kant (rond 10 kilo, door lichtere voeding).
Een normale receiver zal klasse a/b zijn en onder de 15 kilo zal er gewoon een lichtere voeding in zitten die wat onderbemeten is.

Maar ach, als er echte 20 watts uitkomen, dan kan je al een aardig volume halen icm de meeste luidsprekers.
De stelling dat een klasse A/B versterker voor hifi toepassingen onder de 15 kilo onderbemeten is, is natuurlijk zwaar overdreven. Met 3 kilo heb je een stevige trafo te pakken. De rest is niet zo zwaar.
Pagina: 1