Ervaringen apache-mpm-itk

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keeper of the Keys
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15-09 21:18
Ik ben op zoek naar wat ervaringen met apache2-mpm-itk voor zover ik heb begrepen uit mijn onderzoek is het in feite een heel erg goed klinkend alternatief voor suexec of suphp.

Achtergrond:
Op een school/leer instituut waar ik de computer-infrastructuur beheer heeft men mij gevraagd om een bibliotheek beheer applicatie.
Het netwerk bestaat uit een Debian server en windows en linux (ubuntu) clients.
Op zich moeten alle clients de inventaris van de bibliotheek kunnen bekijken dus leek het mij logisch om een server (web) gebaseerd programma uit te gebruiken.
Na wat onderzoek ben ik bij Evergreen (http://www.open-ils.org) en koha (http://koha-community.org) uitgekomen.
Aangezien ik verder geen bibliothecaris heb ik dat voorgelegd aan de persoon die er uiteindelijk mee moet werken die vond ze alletwee prima en gooide de bal weer terug bij mij.
Toen bleek dat koha een debian-reposity onderhoud was voor mij de knoop snel doorgehakt.
Maar nu blijkt koha apache2-mpm-itk als dependency te hebben en wil ik dus toch graag meer achtergrond over deze module.
De website van de/een ontwikkelaar lijkt al vrij lang niet te zijn bijgewerkt, mijn voorlopige conclusies staan al boven.
Zijn er hier andere tweakers die met deze module werken, en die de overstap hebben gemaakt van mpm-prefork naar deze module, zijn jullie tegen (rare) problemen aangelopen toen jullie overstapten?

Bij voorbaat bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keeper of the Keys
*schopje*
Sta ik op het punt iets dat zo obscuur it te gebruiken dat niemand er ooit aan heeft gezeten op tweakers?
(Ik kreeg toch een andere indruk uit het feit dat het in debian en ubuntu repos zit en wordt onderhouden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z-Dragon
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21:32
Ik gebruik het op een VPS van me en was ook verbaasd dat er maar weinig over daadwerkelijk gebruik van deze webserver te vinden is. Daarom duurde het ook even voor ik het aan de gang had met Plesk. Maar het werkt echt heerlijk; met minimale configuratie is het in een keer afgelopen met alle problemen met permissies. Als ik een nadeel zou moeten noemen, is dat geheugengebruik. Daar loop ik nog wel dikwijls tegenaan. 128MB is dan ook sowieso niet veel, maar met een webserver als deze moet je het extra ruim nemen.

^ Wat hij zegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01:49
Schijnt goed te werken, ik beheer Apache op Archlinux, ook daar hebben we ITK-support ingebouwd. Een van onze ontwikkelaars gebruikt het in produktie en is erg blij met de aanpassingen die ik aan het Apache pakket heb gedaan destijds.
Behalve een bugreport over een config optie die genegeerd wordt door ITK heb ik nog geen bugreports gehad op Archlinux. Zegt misschien wat over het aantal ITK-gebruikers, maargoed.
Als je met de hand ITK in Apache wilt bouwen moet je wel goed opletten wat je doet. De patches zijn al wat ouder en zijn niet bedoeld voor nieuwe apache versies. Je moet de losse patches gebruiken en dan de copy-patch vervangen door een daadwerkelijke copy-actie. Alleen dan neem je ook alle bugfixes van de prefork-mpm mee in je ITK-mpm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z-Dragon
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21:32
Bij Debian zou hij gewoon in de repositories moeten zitten. Ik ben destijds vanaf CentOS overgestapt omdat er voor eerstgenoemde geen (betrouwbare) kant-en-klare packages te vinden waren.

[ Voor 3% gewijzigd door Z-Dragon op 09-12-2010 00:53 ]

^ Wat hij zegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Inderdaad: http://bugs.debian.org/cg...he2-mpm-itk;dist=unstable
Keeper of the Keys schreef op dinsdag 07 december 2010 @ 21:23:
Ik ben op zoek naar wat ervaringen met apache2-mpm-itk voor zover ik heb begrepen uit mijn onderzoek is het in feite een heel erg goed klinkend alternatief voor suexec of suphp.
FastCGI is nog beter, toch?
Maar nu blijkt koha apache2-mpm-itk als dependency te hebben en wil ik dus toch graag meer achtergrond over deze module.
Is koha een Apache module?

[ Voor 74% gewijzigd door Olaf van der Spek op 09-12-2010 17:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keeper of the Keys
FastCGI is nog beter, toch?
Zou kunnen, om eerlijk te zijn ben ik niet bezig met een onderzoek naar het beste alternatief voor suexec of suphp tot noch toe heb ik die niet nodig gehad.
Is koha een Apache module?
Koha is geen apache module, het is voor zover ik kan zien een webapplicatie geschreven in perl.
Ik heb nog wat meer gezocht omdat ik dus ook graag wil weten waarom ze die dependency hebben en heb het volgende gevonden:
bron
The way things are set up, each Koha instance runs under its own
user account. At least for now, this requires apache2-mpm-itk.
Later we can investigate other possibilities.
Het lijkt me dus eigenlijk irrelevant voor mij aangezien ik maar 1 instance nodig heb voor zover ik zie, ik ga denk ik contact opnemen met de devs om te vragen hoe dat zit, en als dat inderdaad zo is lijkt het me dat depends eigenlijk het beste kan worden omgezet in "recommends" of zelfs "suggests"....
Pagina: 1