Ik heb zelf op het moment al een htpc maar deze voldoet niet meer dus ben ik eens begonnen met een nieuwe samen te stellen
Ik wil alles af kunnen spelen:
- full hd, 24p
- 3d content
- dts hd en andere geluids sporen etc
- blu rays afspelen via mediacenter(gebruik maken van powerdvd plugin)
Ik heb uit mijn oude htpc al enkele dingen die gewoon kunnen blijven en goed werken:
- 500 watt voeding
- anysee e30tc(usb)
- windows media center ir usb receiver(usb)
- harmony one remote
- 500 en 400 gb hardeschijf
- eventueel creative xfi extreme music(pci kaart)
- eventueel xfx geforce gts 250(weet niet of deze wel helemaal goed is darom dus niet zeker of deze erin komt)(pci-e 16x)
Nu heb ik dus als nieuwe componenten dit:
Het moederbord leek me wel mooi aangezien deze een hdmi output heeft en de i5 leek mij snel genoeg om als grafische kaart te dienen en dus ook dts hd als output te kunnen geven.
Alles gaat vanaf de htpc naar een receiver en hierna naar een 3d tv.
Het budget is iets van 700 of het liefst nog minder. Dit aangezien een gedeelte van de componenten dus al aanwezig zijn en gewoon weer gebruikt worden.
Iemand nog tips en zou deze opzet goed genoeg zijn om eerder genoemde content af te spelen?
Alvast bedankt,
Christian
Ik wil alles af kunnen spelen:
- full hd, 24p
- 3d content
- dts hd en andere geluids sporen etc
- blu rays afspelen via mediacenter(gebruik maken van powerdvd plugin)
Ik heb uit mijn oude htpc al enkele dingen die gewoon kunnen blijven en goed werken:
- 500 watt voeding
- anysee e30tc(usb)
- windows media center ir usb receiver(usb)
- harmony one remote
- 500 en 400 gb hardeschijf
- eventueel creative xfi extreme music(pci kaart)
- eventueel xfx geforce gts 250(weet niet of deze wel helemaal goed is darom dus niet zeker of deze erin komt)(pci-e 16x)
Nu heb ik dus als nieuwe componenten dit:
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Samsung EcoGreen F4EG, 2TB | € 70,21 | € 70,21 |
1 | Thermaltake DH101 | € 170,30 | € 170,30 |
1 | Intel Core i5 760 Boxed | € 169,50 | € 169,50 |
1 | Samsung SH-B123L/BSBP (12x, SATA-150, dual-layer, Zwart, OEM) | € 58,- | € 58,- |
1 | Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/4G | € 46,81 | € 46,81 |
1 | Asrock H55M Pro | € 72,28 | € 72,28 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 587,10 |
Het moederbord leek me wel mooi aangezien deze een hdmi output heeft en de i5 leek mij snel genoeg om als grafische kaart te dienen en dus ook dts hd als output te kunnen geven.
Alles gaat vanaf de htpc naar een receiver en hierna naar een 3d tv.
Het budget is iets van 700 of het liefst nog minder. Dit aangezien een gedeelte van de componenten dus al aanwezig zijn en gewoon weer gebruikt worden.
Iemand nog tips en zou deze opzet goed genoeg zijn om eerder genoemde content af te spelen?
Alvast bedankt,
Christian
[ Voor 5% gewijzigd door Vaez op 07-12-2010 22:52 ]