Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Excel selectie naar Word velden

Pagina: 1
Acties:

• pausjohannes2
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 27-11-2021
ik heb excel document. Dit groeit en wisselt in bepaalde velden, meerdere keren per dag.
Wat ik wil is als ik een selectie doe van een aantal velden, deze velden onder elkaar komen in een
soort aanvraag richting klant wat ik moet doen.
Dus stel je het naam adres woonplaats huisnummer selectie dan moet dit bv een aanvraag worden
graag voor naam : dan excel veld 1 ingevuld
met adres :
graag voor woonplaats : veld 3 automatisch ingevuld.
etc
dus mooiste zou zijn als je bv 4 willekeurige velden met gegevens die naast elkaar staan, dat je die in
een document kan schieten waarbij deze 4 velden in het document worden ingevuld.
Je kan niet hyperlinken omdat velden op verschillende plaatsen staan, soms selecteer je A1 tot D1,
soms B2 tot E2.
Is zoiets mogelijk ?

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Het is me onvoldoende duidelijk wat je nu precies wilt of welke methoden je hebt bekeken maar die niet werkten. Kan je het nog wat helderder uitleggen?

Het enige antwoord dat ik op het moment zie is: ja het kan maar dan moet je wel wat formules en waarschijnlijk code/scripts gebruiken. Maar eerlijk gezegd zou ik me eerst afvragen of dit wel de meest handige methode is en of het niet wat meer gestructureerd kan worden opgezet. Lees je dan even in over concepten als mail merge, 'use excel data in word fields', etc.

[ Voor 9% gewijzigd door F_J_K op 08-12-2010 10:44 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)