[Win 7]Verwisselbare schijf verwijderen via taakbalk icoon

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerritGekke
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14:19
T.net users,

Gebruik nu een aantal maanden Win 7 x64 op mij iMac 21,5 inch. Nu heb ik altijd veel usb apparaten die ik in de iMac plug, en ik ben de laatste tijd een voorstander van het veilig verwijderen van de verwisselbare schijven. Voorheen (in Vista) had je altijd nog het icoon dat er hardware gedetecteerd werd en die bleef dan ook staan en zo kon je de verwisselbare schijf weer veilig verwijderen.

Nu in Win 7 is bij mij het geval dat die icoon weer verdwijnt. Is het ook mogelijk om deze altijd in het taakbalk te houden als er een apparaat in de iMac gekoppeld word? Nu moet ik elke keer naar deze computer en dan met de RMK op uitwerpen klikken om `m te verwijderen.

Gr. GG

 Karma

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowOnline
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-03-2023

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

Rechterklik op Start -> Properties -> Customize (onder "Notification area" op het eerste tabblad) -> Windows Explorer -> Show icon and notifications.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerritGekke
Heb `m ingesteld op "pictogram en melding weergeven" alleen nu plug ik mijn usb stick erin maar komt het icoon niet in de taakbalk terecht?

Edit
Kan een verlengkabel een probleem zijn? Want als ik de USB stick direct in de iMac steek dan geeft ie wel een melding van de icoon. Maar wanneer ik deze verlengkabel gebruik doet ie dat niet.
Why o why?

[ Voor 43% gewijzigd door GerritGekke op 07-12-2010 20:50 ]

 Karma

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowOnline
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-03-2023

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

In de task bar kwam in Windows wereld nooit het icoon terecht. In de tray bar daarentegen is er bovenstaand icoon waarbij je met een eenvoudige rechtermuisklik alle aangesloten devices ziet.
GerritGekke schreef op dinsdag 07 december 2010 @ 20:42:
(...)

Edit
Kan een verlengkabel een probleem zijn? Want als ik de USB stick direct in de iMac steek dan geeft ie wel een melding van de icoon. Maar wanneer ik deze verlengkabel gebruik doet ie dat niet.
Why o why?
Daar lijkt het toch op als het zonder kabel wél werkt ja :> Is die verlengkabel langer dan 5 meter of zo? Ik hou me voor dat zonder versterker het signaalverlies te groot wordt op langere afstanden. Het kan natuurlijk ook aan dat stuk fruit liggen })

[ Voor 61% gewijzigd door YellowOnline op 07-12-2010 20:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerritGekke
Kabel is max. 1 meter lang, geeft dat al zoveel problemen?

 Karma

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uncle Mel
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 18-09 13:17
Ik kan mij niet voorstellen dat er een actief gedeelte in een verlengkabeltje zit. 9 van de 10 diet ik heb opengesloopt om wat te dhz'en had dat namelijk niet. wat dus betekend dat het een héle lange connector is. weet je zeker dat je hem niet óók in een andere poort prikt? dit kan namelijk ook verschil bieden (interne hub of niet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerritGekke
Zelfde poort als waar die het rechtstreeks wel in doet.

 Karma

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uncle Mel
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 18-09 13:17
Ander kabeltje al geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerritGekke
Geen andere verder liggen!

 Karma

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techneut
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Bij Windows 7 bevindt zich op de taakbalk een piepklein driehoekje met de punt naar boven. Muis je daaroverheen, dan verschijnt de tekst "Verborgen pictogrammen weergeven". Althans zo gedraagt Windows 7 zich bij mij. Je hebt dan vervolgens door daarop te klikken de mogelijkheden die je vraagt. Of gedraagt een iMac zich net ietsje anders dan een gewone PC?
Overigens geen idee hoe het kan dat het zich met een verlengkabeltje anders gedraagt dan zonder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerritGekke
Klopt, dat heb ik alleen uit staan. Ik vind de hidden iconen niet lekker werken. Maar het probleem ligt `m aan de verlengkabel want zonder die kabel werkt het wel. Heel apart want de kabel is niet zo super lang (<1m).

 Karma

Pagina: 1