ASIO audio kanalen configureren in windows voor microfoon

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,
Ik heb een Denon X1700 mixer via USB aangesloten op mijn PC, waardoor de x1700 via ASIO als geluidskaart dient. Bij de meeste applicaties geeft dit geen probleem.

Maar bijvoorbeeld als ik mijn microfoon wil gebruiken en simultaan wil luisteren / opnemen geeft dit problemen omdat windows standaard alles over asio kanalen 1/2 laat gaan, ookal specificeer ik dit anders in mijn mixer. Sommige programma's zoals Adobe Audition en Foobar2000 luisteren wel goed, hier kan je het wel in configureren welke kanalen de audio verloopt. Maar de rest van de applicaties gaat dus altijd via 1/2 standaard.

Ik heb in windows audio 'hardware testen' gedaan. Ik kreeg toen een bericht dat directaudiochecker oid niet geinstalleerd was, en dat ik deze moest installeren bij programmatoegang en instellingen, echter hier viel niks te vinden. Als ik run/cmd en het exe bestandje intypte, gaf hij geen error maar er gebeurde ook niks. gewoon volgende opdracht zeg maar.

Op internet naar de oplossing gezocht maar kreeg op elk forum een link naar een MS pagina die zei dat ik hardwareacceleratie moest inschakelen. Deze was 'grayed out' voor mijn microfoon dus dat schoot niks op. Op een forum kregen mensen het advies om in het register de waarden
halfduplexing en fullduplexing op 3 moest zetten, en mic check op 2. Ik heb dit gedaan en gereboot, kreeg vervolgens geen bericht dat de direct audio checker niet was geinstalleerd, maar geen reactie op mijn microfoon. de volumefaders waren ook grayed out.

Ik ben een beetje ten einde raad om mijn microfoon nu voor skype e.d. werkende te krijgen. Voor audition werkt dit wel want hier kun/hoef je niet gelijktijdig op te nemen en afspelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adion
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-09 09:24
Windows gebruikt zelf geen ASIO, en laat voor zover ik weet inderdaad niet toe om de kanalen te kiezen.
Je interface zal dus ofwel een control panel moeten aanbieden om te kiezen welke kanalen gebruikt worden om op te nemen, of meerdere stereo-bronnen aanbieden, maar dat lijkt niet het geval hier.

VirtualDJ 2024 - Fast Image Resizer - Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11-09 20:05

BHQ

Ja, de kanalen kies je in je ASIO configuratietool. Mocht je die niet hebben of beroerd werken, kan je evt. naar Asio4All kijken. Works like a charm op een Yamaha Audiogram hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dank voor jullie antwoorden. ASIO4All heb ik wel eens geprobeerd, alleen ik werd er niet heel erg blij van vanwege latency (als het al werkte) Van Denon kreeg ik het volgende antwoord:

"the ASIO panel only does 4 things.

-Confirms your firmware version
-Confirms your sampling rate
-Adjusts buffer Latency
-Enable/Disable the Device

All other stuff is done by your computer or computer app. (when possible)"

Dat verklaart denk ik waarom sommige programma's (foobar, audition, ableton) wel goed luisteren naar de mixer instellingen en anderen niet (windows audio, opera, skype, mediamonkey).
Foobar, Audition en Ableton geven mij de keuze via welk kanaal het te laten verlopen. skype en opera lopen via windows audio en de windows audio is ingesteld op denon dj asio driver.

En in het configuratie scherm van windows is weer niet in te stellen wat over welke kanalen verloopt.
hmmm is er hier een setting in registry voor?

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 08-12-2010 21:55 ]