Kant en klaar downloadstation

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gastje01
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10:12
Ik heb gezocht, maar ben nog niet tegen gekomen wat ik zocht, ook niet in de welke distro heb ik nodig topics, vandaar dit topic.

Ik ben op zoek naar een OS voor mijn nieuw in te richten downloadstation. Hiermee doel ik op software zoals die bijvoorbeeld ook op de producten van Synology te vinden is. Het is de bedoeling dat ik via een webinterface zowel torrents als nzb bestanden kan uploaden en dat de rest vanzelf gaat, inclusief het uitpakken en parren bij nieuwsgroepen. Ik heb nu FreeNAS draaien, de torrent client werkt zoals ik dat verwacht, maar NZB bestanden downloaden niet. Via diverse how-to's op internet heb ik meerdere pogingen gedaan SabNZBd+ draaiende te krijgen, dat lukte, maar bij het downloaden liep de zaak hopeloos vast.

Het geheel moet gaan draaien op een p4, 1600 MHz met 256 MB ram, geen snelle machine, maar dit zou genoeg moeten zijn.

Bestaat hier een kant en klaar oplossing voor? Of is er software die ik kan installeren op een linux distro die alles in 1 interface heeft zitten? Helemaal linux-noob ben ik niet, ik heb al geruime tijd een clearOS systeem probleemloos draaien, maar echt hele diepgaande kennis heb ik niet.

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 10:09
Zorg dat je 1000 MB geheugen hebt, dan loopt alles soepeler.

Gebruik linux "mint lxde", deze loopt zeer snel op oudere hardware.
Hier kun je alles instellen wat je wilt, dus je hebt alle mogelijkheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainmaker
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-07-2024

Rainmaker

RHCDS

Op dat soort hardware ben je eigenlijk gewoon op zoek naar een

- minimalistische linux distro / text-based distro / windows xp.
- torrent client / nieuwsgroep client / wget (afhankelijk van je smaak) die weinig resources vreet en web / text based te besturen is

Ik ken geen kant en klare distro die dit kan, maar mijn advies zou zijn; Debian met Transmission / hellaNZB (webbased)

We are pentium of borg. Division is futile. You will be approximated.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 02-10 08:45
Iedere willekeurige (lichte) linuxdistributie met Sabnzbd+ en Transmission zou hier gewoon aan voldoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gastje01
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10:12
Gewoon experimenteren dus, zolang het maar niet te veel van mijn toch al niet zo nieuwe hardware vreet. Nu dit eenvoudiger blijkt dan ik dacht wil ik graag nog wat aan functionaliteit toevoegen om hiermee een verdere selectie te maken:

- Ondersteuning voor AFP, zodat mijn iMac TimeMachine backups kan maken op een externe schijf. Indien mogelijk deelbaar met map/share machtigingen per gebruiker.
- Een combinatie van Transmission en SabNZBd+ zodat alles via 1 webinterface te beheren is (of eis ik nu te veel?) Ik heb na aanleiding van jullie advies verder zitten zoeken, maar ik kom voor zowel windows als linux als mac geen software tegen die dit kan, of ik zoek natuurlijk niet goed. Zoals ik eerder aangaf, de producten van synology en Qnap kunnen dit wel, en zo ver als mijn kennis rijkt, draaien die ook op een linux/freeBSD versie.

Alvast bedankt voor de reacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hymanz
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 26-02 21:52
Gewoon sabnzbd op een linuxbak zetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 02-10 08:45
Time machine e.d. heb ik geen ervaring mee.
Voor dat tweede zou je dan inderdaad echt een programma moeten hebben wat zowel P2P als Usenet ondersteunt. En dat is vast te bouwen maar ik heb er nog nooit van gehoord dat zoiets bestaat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15:28

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Ik geloof niet dat er al een kant en klaar pakket is dat precies dat wat jij wil, maar het is erg eenvoudig om dit soort pakketten zelf te koppelen.

Eigenlijk is de user-interface van die downloaders helemaal niet interessant. Wat je eigenlijk wil is dat je zegt "download dit" en dan heb je er geen omkijken meer naar tot het klaar is.
Installeer een torrent client en een usenetdownloader (ikzelf gebruik rtorrent en sabnzbd) en laat ze een bepaalde 'incoming" dir in de gaten houden. Vervolgens gooi je al je torrents en nzb's in die dir en de rest gaat vanzelf.

Kijk eens naar couchpotato. Dat is een leuke frontend om je hierbij te helpen.

This post is warranted for the full amount you paid me for it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnOeFz
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07:56

KnOeFz

no comment...

Als sabnzb niet werkend te krijgen is kun je eens kijken naar NNTPGrab, een makkelijke manier om nzb's binnen te halen en meteen te laten repareren / uitpakken. :) Is nog van nederlandse bodem ook.

[ Voor 7% gewijzigd door KnOeFz op 08-12-2010 16:16 ]

I don't mind going nowhere, as long as it's an interesting path. - Ronald Mabbitt

Pagina: 1