Console/PCH via PC aan internet

Pagina: 1
Acties:

• naveci
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 06-06-2022
Hey,

Ik heb een vraag betreffende het sharen van een internetverbinding.
Ik wil graag mijn playstation (of vriendins laptop) verbinding laten maken met het internet. Dit wil ik graag wel doen via mijn pc.

Waarom zult gij vragen. Nou, de reden is heel simpel. Ik heb een 610N linksys router, maar dat ding staat nog bij mijn ouders thuis en die doen me wat als ik daar het draadloos netwerk plat leg. Die gaan dus binnenkort zelf een router halen, maar ik ben net bezig met een verhuizing en die zal ik komende tijd niet meer zien.

Maw, ik heb een Ziggo ED3.0 modem. Daar zit 1 windows vista SP1 pc op aangesloten via een Gigabit netwerkkaart. De playstation 3 heb ik middels een UTP aangesloten op de onboard netwerkkaart. Alleen krijgt deze geen IP. Ik heb al wat met een verbindingsbrug lopen klooien, maar ik kom er helaas niet uit.

Iemand ideeen/tips?
En hoe heet uberhaupt wat ik hier probeer te bereiken? Want ik google nu op van alles, maar ik kom dr niet echt uit.

Groetjes =)

• IseT
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 16:35
Dit wil ik idd ook graag weten. Ik heb een pc boven staan met een wifi adapter en een router beneden. Wil graag mijn console of tv aansluiten aan mijn tv via ethernet. Kan een pc dan als router functioneren?

• WeeJeWel
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 05-02 16:39
Gewoon de adressen handmatig instellen :)

Homey — Critics are those without skills to create.

• naveci
Adressen handmatig instellen zeg je.
Betekent dat ik dus voor de Internet-lanverbinding dan alles handmatig moet doen en diezelfde zooi ook voor mijn playstation-lanverbinding?
Of is het alleen voor de 2de verbinding?
Ik test het wel even snel uit dan.

bedankt voor je reactie

EDIT:
als ik dit invoer bij de verbindingsbrug (want ik kan dat niet wijzigen bij de desbetreffende LAN-verbinding), dan springt die bij mij alsnog naar een 169 ip. De rest pakt hij wel.
Als ik dan weer het ip een subnet mask invoer (want die zijn weg) onder dat ipv4 protocol dan krijg ik de volgende melding:
Waarschuwing - Meerdere standaardgateways zijn bedoeld als redundantie voor een enkelvoudig netwerk (zoals intranet of internet). Deze gateways werken niet als ze op twee aparte, niet met elkaar verbonden netwerken zijn aangesloten (voorbeeld: een in uw intranet en een op het Internet). Wilt u deze configuratie opslaan?

ja / nee

Als ik ja doe, weer een 169 en weer staat t ip niet opgeslagen. Ik snap eerlijk gezegd deze melding niet.
Ik wil eigenlijk alleen dat internet doorlussen zonder router zodat ik op 2 devices internet heb.

Extra EDIT:
Ik zie net ook dat die subnetmask ook steeds een default waarde pakt. Als ik de standaard gateway niet invul krijg ik die melding niet, maar als nog dat 169 verhaal op die 2de connectie.

[ Voor 68% gewijzigd door naveci op 07-12-2010 18:31 ]

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Segura schreef op dinsdag 07 december 2010 @ 18:16:
EDIT:
als ik dit invoer bij de verbindingsbrug (want ik kan dat niet wijzigen bij de desbetreffende LAN-verbinding), dan springt die bij mij alsnog naar een 169 ip. De rest pakt hij wel.
Maak eerst die netwerkbrug eens lekker ongedaan dan? :)

Wat jij zoekt is wat het apparaat doet wat nu nog bij je ouders staat: routeren.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• IseT
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 16:35
Waar moet dit handmatig ingestelt worden dan? Op de pc of op het externe apparaat?

• naveci
Wat jij zoekt is wat het apparaat doet wat nu nog bij je ouders staat: routeren.
Dat dat de makkelijkste oplossing is snap ik.. maar die heb ik voorlopig hier niet staan. En ik kan gewoon niet elke keer die modem resetten als ik een ander apparaat wil aansluiten. Even afgezien van de loopafstand (3 verdiepingen etc) kan ik niet in een afgesloten meterkast komen.
En ik kan daar niet elke keer de verhuurder voor bellen =p

Ik weet/dacht dat het mogelijk was. Geen suggesties?

EDIT: het is mij zojuist gelukt. Zie onderstaande post voor details zodat jij het ook kan doen!
[voeg morgen wel screens toe]

[ Voor 11% gewijzigd door naveci op 07-12-2010 21:33 . Reden: gelukt! ]

• naveci
Okay, het gaat als volgt.
In Vista/7 ga je naar het netwerkcentrum en dan naar netwerkverbindingen beheren.
(Shortcut windowstoets + R --> ncpa.cpl <ENTER>)

Daar doe je rechtermuisknop op de netwerkadapter die voor je internet zorgt en kies je dan eigenschappen. Dan ga je naar het tabblad delen en vink je aan dat deze verbinding gedeeld moet worden. ("Andere netwerkgebruikers mogen verbinding maken via de internetverbinding van deze computer").
Dan moet je het maar zelf weten of je anderen ook die verbinding wil laten beheren.
Je klikt op instellingen en vinkt daar de gebruikte services aan en kan ook toevoegen. Zie het maar als port forwarding op een router.

Dan mag je alles op okay en sluiten drukken en gaan we naar de 2de netwerkadapter die voor de rest van het netwerk is bedoeld.
Ook hier rechtermuisknop en dan eigenschappen. Uit de lijst onder het tabblad algemeen kies je voor internetprotocol ipv4 (TCP/IP) en druk je weer op eigenschappen. Hier moet je vervolgens het ip handmatig invoeren.
Ipadres is een eigengekozen ipadres. Ik heb iets in de 192.168.x.x range gepakt.
Subnetmasker heb ik voor de zekerheid maar hetzelfde gezet als die ik van mijn ISP krijg.
Standaardgateway heb ik mijn internetip ingevuld
De DNS servers heb ik dan weer van mijn ISP (ziggo) overgenomen.
Dit allemaal bevestigen en sluiten.

Dan ga je vervolgens naar het apparaat en stel je dit ook handmatig in.
Als ipadres kies je dan iets in dezelfde range als jouw 2de netwerkadapter (ik koos 192.168.1.100)
De subnetmasker blijft ook hier weer gelijk.
Dan de standaardgateway is het ipadres van jouw 2de netwerkadapter (ik koos 192.168.1.1)
De DNS heb ik weer overgenomen van mijn ISP.

Als ik dan de verbinding test op mijn Playstation zegt deze dat ik een internetverbinding heb en daarna heb ik vrolijk de nieuwste software kunnen downloaden.
Hierbij maak ik overigens geen gebruik van een verbindingsbrug of een crossover UTP!
Morgen ga ik nog een switch ertussen proberen, want die heb ik hier nog wel staan. Ik zal dan wat meer details en screens posten.

Ciao =)
Pagina: 1