Hoeveel Frames/sec

Pagina: 1
Acties:
  • 113 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• The_wave
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:55
Heeft iemand een idee hoeveel FPS ik ongeveer zou halen in Q3 in een resolutie van 1024*768 of 800*600 met een 3D prophet gf2 32MB samen met een PII 333@375 en 256Ram

Verwijderd

Op Wednesday 14 March 2001 19:30 schreef The_wave het volgende:
Heeft iemand een idee hoeveel FPS ik ongeveer zou halen in Q3 in een resolutie van 1024*768 of 800*600 met een 3D prophet gf2 32MB samen met een PII 333@375 en 256Ram
Ik zelf haal in Q3 1024x768x32 alles op MAX met een p3-550 256 MB en een GF2 GTS 32 MB DDR bijna 70 FPS in demo001. En dan is mijn CPU duidelijk beperkende factor.

Verwijderd

Ik denk niet superveel want je CPU is hier echt VET de bottleneck ( nog geen 400Mhz met een Geforce 2 is niet de beste combie )

• The_wave
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:55
Heb nu een Banshee 16mb PCI erin zitten en in Q3 heb ik gemiddeld 30fps in 800*600 en alles op medium, met die gforce moet het toch beter gaan toch ?

• Devil N
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-08 16:15
Hoe krijgen jullie dat toch voor elkaar?! Ik heb verdomme een Athlon 600 met GF2 GTS, en als ik in Q3 op 1024x768x16(ja, 16) draai, dan haal ik op demo001 maar zo'n 60 fps. Okee, dat is ook niet slecht, 't is ook allemaal zeer goed speelbaar, maar ik zie constant dat 't overal zoveel beter is. Frustrerend gewoon! Ik heb al uitgebreid zitten te tweaken, overklokken, en al dat soort dingen, maar 't heeft allemaal niet tot nauwelijks effect.
Wat trouwens nog vreemder is is dat de performance van mijn comp steeds minder wordt. Dit is zeker duidelijk merkbaar in 3DMark (2000 natuurlijk nog wel, ik heb nog maar 1 2001 benchmarkje gedaan). Naarmate de tijd vordert wordt m'n score steeds lager en lager.
Wat kan dit nou veroorzaken? Ik wordt hier zolangzamerhand echt gek van.

Verwijderd

Je cpu is idd brak icm een g-force2.
Ik heb dus ook een g-force 2 op een BP6 mobo met 2 celeron 500 erop en das ook nix.
Maar de dingen zijn allemaal wel speelbaar hoor.

• Zwaluw
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 16-06-2003
Op Wednesday 14 March 2001 19:47 schreef deviln het volgende:
Hoe krijgen jullie dat toch voor elkaar?! Ik heb verdomme een Athlon 600 met GF2 GTS, en als ik in Q3 op 1024x768x16(ja, 16) draai, dan haal ik op demo001 maar zo'n 60 fps. Okee, dat is ook niet slecht, 't is ook allemaal zeer goed speelbaar, maar ik zie constant dat 't overal zoveel beter is. Frustrerend gewoon! Ik heb al uitgebreid zitten te tweaken, overklokken, en al dat soort dingen, maar 't heeft allemaal niet tot nauwelijks effect.
Wat trouwens nog vreemder is is dat de performance van mijn comp steeds minder wordt. Dit is zeker duidelijk merkbaar in 3DMark (2000 natuurlijk nog wel, ik heb nog maar 1 2001 benchmarkje gedaan). Naarmate de tijd vordert wordt m'n score steeds lager en lager.
Haal je wel meer fp/s in andere demo's? Zo niet... waar staat je refreshrate op? 60? Zet die eens hoger...

Verwijderd

disable vsync?

al geprobeerd?

Verwijderd

Op Wednesday 14 March 2001 19:47 schreef deviln het volgende:
Ik zag dat je w98 gebruikt. W98 staat erom bekend dat ie volloopt als je hem lang gebruikt. Zeker als je regelmatig wat installeerd. Oplossing: W2k gebruiken of af en toe een ghostje terugzetten.

• Devil N
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-08 16:15
Windows refreshrate (waar Q3 zich overigens niks van aantrekt) = 85 Hz. Com_maxfps in Q3 = 500 fps. DirectX 8.0a, dat ik vandaag heb geinstalleerd, schijnt wel wat fps-winst te geven, maar 't is nog steeds niet echt bevredigend.
Wat ik trouwens ook erg vreemd vind is dat in 3D Mark 2001 mijn score voor Multi-Texturing Fill Rate hoger is dan voor Single-Texturing Fill Rate.
edit:
Laat dit laatste maar zitten. Blijkbaar hoort dit zo te zijn.

Verwijderd

raar dat iedereen bij single minder heeft, met mijn geforce SDR had ik in 3d mark 2000 bij single en multi texturing 478 mPixels dus beide keren het max(480) maar anderen met dezelfde kaart halen minder :(

Verwijderd

Deviln >>>

Om te beginnen heb ik maar 1 FPS winst als ik naar 16 bit ga. Dit komt omdat mijn CPU de beperkende factor is. Dat zal bij jou ook wel zo zijn. Ik merk pas duidelijke verschillen in 16 en 32 bit (qua FPS) bij 1600x1200. Dus jij kan hem waarschijnlijk ook rustig op 32 bit zetten zonder noemenswaardig snelheidsverlies.

Verder kan je BIOS tunen ook nog wel erg helpen. Test bv eens alle mogelijke waarden van AGP Aperture size. Bij mij (256 MB) werkte de waaarde 32 MB verreweg het beste.

Er staat een hoop info over de geforce en oa ideale biosinstellingen op deze link:

http://www.geforcefaq.com/#hw:gef:biosset

Verder moet je bij het testen alle andere programma's uitzetten en ff je gehugen optimaliseren met bv WinRamTurboFree (moet je ff zoeken overal vrij down te loaden).

Tevens zeg je dat Directx8 snelheidswinst moet opleveren. Draai je dan Windows2000 ofzo? Want dan is het logisch dat spellen kut draaien.
Pagina: 1