We hebben hier thuis al even verbindingsproblemen met ons draadloos b/g netwerk. Soms valt het netwerk gewoon plots weg (ook al zit ik op enkele meters van de router) en dit zo goed als dagelijks bij iedere laptop. Ik heb al enkele settings geprobeerd met de router, bijvoorbeeld channel veranderd. Hoewel alle laptops hier wireless G zouden moeten ondersteunen, kan 1 laptop niet meer connecteren als ik de router verander naar 'G only'.
Door de vele connectieproblemen was ik eens gaan kijken naar de prijzen van N routers (een nieuwe G router kopen vind ik een beetje geldverspilling aangezien de huidige router wel nog werkt op de problemen na). Nu is m'n vraag zou deze nieuwe router de problemen niet alleen maar verergeren? Aangezien iedere laptop een ander merk van WLAN kaart heeft en omdat die ene laptop geen wireless N ondersteunt en enkel wireless B.
Door de vele connectieproblemen was ik eens gaan kijken naar de prijzen van N routers (een nieuwe G router kopen vind ik een beetje geldverspilling aangezien de huidige router wel nog werkt op de problemen na). Nu is m'n vraag zou deze nieuwe router de problemen niet alleen maar verergeren? Aangezien iedere laptop een ander merk van WLAN kaart heeft en omdat die ene laptop geen wireless N ondersteunt en enkel wireless B.