Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

VirtualBox unattended install

Pagina: 1
Acties:

• FlippieAI
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 18:19
Voor een nieuwe image op mijn werk ben ik bezig om alle applicaties klaar te maken zodat deze unattended kunnen worden geïnstalleerd wanneer de gebruiker hierom vraagt. Bij VirtualBox loop ik hiermee tegen het volgende probleem aan:

Ik heb uit de standaard exe de MSI installer samen met het CAB bestand kunnen halen. Deze start ik dan vervolgens met de parameter /qb zodat er alleen een laadbalk zichtbaar wordt en verder alles vanzelf gaat. Het enige probleem komt wanneer hij USB en Netwerkdrivers wil installeren. Dan komt hij alsnog met de melding of ik deze uitgever wil vertrouwen:
Afbeeldingslocatie: http://img217.imageshack.us/img217/1327/melding.jpg

Is het mogelijk om deze melding te onderdrukken? Het gaat om de laatste versie van VirtualBox 64 bit op een Windows 7 x64 Enterprise installatie.

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:13

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Wat krijg je als je de link volgt die uitlegt hoe je uitgevers kan vertrouwen? Dat lijkt mij de oplossing, voer de aanpassing eerst uit, dan de software en dat zou 't moeten zijn.

Commandline FTW | Tweakt met mate

• FlippieAI
Dat geeft alleen een simpele Windows help pagina waarin wordt aangegeven dat je alleen officieel ondertekende software of de originele CD van de fabrikant moet gebruiken e.d.. Het geeft niet iets van een lijst waarin ik de uitgever kan toevoegen of iets in die richting.

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:13

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Dan eens kijken met een uninstall software oid wijzigingen bijhouden die de installer maakt als je die 'software altijd vertrouwen' aanzet.

Commandline FTW | Tweakt met mate

• arie_papa
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 17:40

arie_papa

Running on Ubuntu

Er zijn tooltjes die 2 snapshots kunnen maken. 1 voor de vraag, 1 na de vraag. Kijk dan even wat er verandert is (waarschijnlijk register aanpassing)
Export die registerkey, en pas die toe, voordat je de installatie gaat doen. Misschien is dat een oplossing?

Statistieken zijn als bikini's: wat ze tonen is erg suggestief, wat ze niet tonen is essentieel

• FlippieAI
Ga ik eens proberen!!

Edit:
Het is gelukt! Heb inderdaad uiteindelijk hierdoor de registry sleutel kunnen vinden. Bedankt!

[ Voor 71% gewijzigd door FlippieAI op 08-12-2010 14:26 ]

Pagina: 1