Hoi allemaal,
Ik wil graag een raid kaartje monteren in een belinea o.center.
Dit is een windows home servertje waar je 4 schijven in kunt stoppen.
Het nadeel van dit ding is dat er standaard geen raid word ondersteunt.
Daarom wil ik graag een raid 1 configuratie met 2 schijven.
Dus ik ben opzoek naar een raid kaartje voor niet al te veel geld.
Deze kwam ik tegen:
StarTech.com PCISATA4R1
Deze kan tot wel 4 schijven aansturen in zowel raid 0 of 1 of 0+1.
Maar nu is mijn vraag:
Stel ik heb er 2 schijven inzitten in een raid 1 configuratie. Dit betekent dus dat mijn 2e schijf een spiegel is van mijn 1e schijf. Als ik deze 2e schijf eruit trek en dan een exacte maar wel een lege nieuwe schijf erin stop. Maakt hij dan opnieuw een spiegel? dus dat hotswap ondersteunt word? ik kan dit namelijk nergens vinden op internet.
Iemand anders eventueel nog een kaartje in gedachten waarbij minimaal 2 schijven in een raid 1 configuratie kunnen worden gebruikt die ook hott swap ondersteunen?
Ik wil graag een raid kaartje monteren in een belinea o.center.
Dit is een windows home servertje waar je 4 schijven in kunt stoppen.
Het nadeel van dit ding is dat er standaard geen raid word ondersteunt.
Daarom wil ik graag een raid 1 configuratie met 2 schijven.
Dus ik ben opzoek naar een raid kaartje voor niet al te veel geld.
Deze kwam ik tegen:
StarTech.com PCISATA4R1
Deze kan tot wel 4 schijven aansturen in zowel raid 0 of 1 of 0+1.
Maar nu is mijn vraag:
Stel ik heb er 2 schijven inzitten in een raid 1 configuratie. Dit betekent dus dat mijn 2e schijf een spiegel is van mijn 1e schijf. Als ik deze 2e schijf eruit trek en dan een exacte maar wel een lege nieuwe schijf erin stop. Maakt hij dan opnieuw een spiegel? dus dat hotswap ondersteunt word? ik kan dit namelijk nergens vinden op internet.
Iemand anders eventueel nog een kaartje in gedachten waarbij minimaal 2 schijven in een raid 1 configuratie kunnen worden gebruikt die ook hott swap ondersteunen?