laptop crashed zonder duidelijke reden

Pagina: 1
Acties:

• ramonlambal
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 01-02 19:28
Beste dames en heren, na al verschillende mogelijkheden te hebben geprobeert weet ik het nu echt niet meer

Het probleem, mijn laptop(zie specs onderaan) loopt vast vaak 1 keer per dag, als hij dit doet worden de kleuren soms anders, rare scripts crashen (chrome doet het niet meer bijvoorbeeld) en kan ik mijn bestanden niet meer opslaan. soms zegt die ook dat xml niet meer werkt (wat raar is want dit is geen service?)
nu heb ik een resourse manager open staan en keek ik wat er gebeurde, maar daar zag ik neits in
in de log vond ik dit:
The System Restore filter encountered the unexpected error '0xC000009A' while processing the file 'BCG1E9.tmp' on the volume 'HarddiskVolume1'. It has stopped monitoring the volume.

For more information, see Help and Support Center at http://go.microsoft.com/fwlink/events.asp.
om dit te herstellen moet ik dan handmatig rebooten en dan is meestal alles weer goed, maar zijn bepaalde bestanden vaak corrupt (zoals het verleizen van mijn hotmail account uit live mail, of het niet kunnen herkennen van mijn latex project)

wat ik allemaal al geprobeert heb: memtest86 8uur lang 0 errors
nieuwe hdd+ nieuwe windows installate
log doornemen, maar die foutmelding helpt mij niet verder

kan iemand mij hier misschien mee verder helpen?

specs:
dell latititude D520
intel celeron M410 1.46ghz
main: dell inc 0pf493 southbride: 82801GHM (ICH7-M/U), chipset: i943/940GML
igp: mibile intel 945
nieuwe hdd: 156gb wd1600bevt-00zct0
OS: XP legaal, met alle updates, avira free virusscanner

• ZicoDon
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18-02 12:45
BCG1E9.tmp' on the volume 'HarddiskVolume1
Zoek eens het bestand BGC1E9.tmp hij geeft aan dat daar een fout mee is.
Op partie/HDD 1

• Mr Alfabet
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16-11-2025
Wat zijn je temperaturen?

• pm1
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 03-12-2021

pm1

SoLiD-Killer

check je harde schijf eens met een tooltje, want dat is een I/O error, misschien heb je een bad sector in je virtueel geheugen.

(\ _ /)
(='.'=)
(")_(")This is Bunny.
Copy and paste Bunny into your signature to help him gain world domination.

• ramonlambal
temperaturen zijn altijd tussen de 40-45

check je harde schijf eens met een tooltje, want dat is een I/O error, misschien heb je een bad sector in je virtueel geheugen.

ja ik dacht ook dat het IO was, dus heb ik een andere HDD gekocht nadat mijn andere hdd ook al geen badsectors kon vinden maar nu heb ik dus nog steeds hetzelfde probleem

zal deze hdd ook nog keer scannen, maar dat duurt even

edit:
Zoek eens het bestand BGC1E9.tmp hij geeft aan dat daar een fout mee is.
Op partie/HDD 1
dit was een temp bestand, dus die is neit meer vindbaar na een reboot, maar hierdoor denk ik idd ook dat het een IO fout is, maar waar zit die?

[ Voor 18% gewijzigd door ramonlambal op 07-12-2010 16:42 ]

• ramonlambal
gisteravond heb ik de nieuwe hdd gescanned op fouten, zoals verwacht bij een nieuwe hdd waren er geen slechte sectors

@gratzip, die 2e link van je heb ik nu geprobeert, meestal crashed de pc maar 1 tot max 2 keer per dag, dus we zullen nog even af moeten wachten of het werkt.
Pagina: 1