Toon posts:

OV-chipkaart niet ontvangen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dus het volgende probleem. Voor mijn vriendin heb ik een OV-chipkaart aangevraagd en hiervoor 7,50 betaald. Deze is echter door de postbode op het verkeerde adres bezorgd en de ontvanger heeft hem retour afzender gestuurd. Eenmaal terug is deze kaart ongeldig verklaard.

Mijn probleem is nu dat er geweigerd wordt een nieuwe kaart te sturen of mijn geld terug te geven. Ik kan er niet aan doen dat ik de kaart niet ontvangen heb. Is er iets dat ik kan doen, want ik vind het belachelijk 7,50 te betalen voor een kaart die ik aantoonbaar niet ontvangen heb.

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11:20
De verzender is in Nederland verantwoordelijk voor de levering van het product en om het nu om een OV-chipkaart gaat of om een nieuwe televisie, dat maakt eigenlijk niet zoveel uit. Hierbij is dus de maatschappij achter de OV-chipkaart verantwoordelijk en deze kun je dus in gebreke stellen met betrekking tot de levering van het product. Met andere woorden, blijven aandringen en anders een aangetekende brief of fax sturen waar je de maatschappij in gebreke stelt.

Verwijderd

Topicstarter
Probleem is een beetje dat ze in eerste instantie zeiden dat ze het geld zouden terugstorten als we een nieuwe zouden bestellen. Dit is gebeurd en daar heb ik opnieuw 7,50 voor betaald en deze kaart hebben we wel ontvangen.

Een ingebrekestelling gaat dus niet meer.

• MuisM4t
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
en dus is je punt?
je hebt het geld nu terug toch? (en dus 1x 7,50 betaald voor 1 ov chipkaart)

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12:10
Nee, hij heeft nogmaals 7,50 betaald en vervolgens een kaart gekregen. Voor de kaart die hij niet heeft gekregen heeft hij ook 7,50 betaald.

Verwijderd

Topicstarter
MuisM4t schreef op dinsdag 07 december 2010 @ 14:51:
en dus is je punt?
je hebt het geld nu terug toch? (en dus 1x 7,50 betaald voor 1 ov chipkaart)
Nee, ik heb 2x 7,50 betaald voor 1 kaart.

• _AuToMaTiC_
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
(overleden)
En als je geld hebt betaald voor een nieuwe kaart en je hebt het geld van die eerste kaart niet gehad kan je ze alsnog in gebrek stellen. De eerste kaart is immers een losse order. Zie het probleem dus niet zo...

[ Voor 11% gewijzigd door _AuToMaTiC_ op 07-12-2010 14:55 ]

• axis
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-01-2023
Maar de eerste kaart is een product dat je hebt betaald, maar niet hebt gekregen.. Nog steeds in gebreke stellen dus, ook al is een later besteld product wel geleverd.

Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23-12 19:10

Dido

heforshe

Het hele probleem is dus uiteindelijk dat ze beloofd hadden 7,50 terug te storten, maar dat dat nog niet gebeurd is.

Het hele verhaal over dat die eerste kaart verkeerd geleverd is, en teruggestuurd en ongeldig verklaard, lijkt me alleen maar verwarrend werken.

Heb je de verzender al eens gebeld en gevraagd wanneer ze van plan zijn die 7,50 terug te storten? Het zou me niets verbazen als ze daarvoor rustig een termnijn van 30 dagen hanteren.

Wat betekent mijn avatar?

Verwijderd

Topicstarter
Dido schreef op maandag 13 december 2010 @ 11:41:
Het hele probleem is dus uiteindelijk dat ze beloofd hadden 7,50 terug te storten, maar dat dat nog niet gebeurd is.

Het hele verhaal over dat die eerste kaart verkeerd geleverd is, en teruggestuurd en ongeldig verklaard, lijkt me alleen maar verwarrend werken.

Heb je de verzender al eens gebeld en gevraagd wanneer ze van plan zijn die 7,50 terug te storten? Het zou me niets verbazen als ze daarvoor rustig een termnijn van 30 dagen hanteren.
Nee, het probleem is dat ik steeds met een ander van de helpdesk te maken krijg en ik steeds andere antwoorden krijg.

Contact #1 Via de telefoon contact opgenomen over het niet ontvangen van de kaart. Medewerker geeft aan dat ik een nieuwe kaart moet aanvragen en daarna contact moet opnemen om de 7,50 teruggestort te krijgen.
Contact #2 Nieuwe kaart aangevraagd en deze ontvangen.Mail gestuurd met daarin de uitleg daarna krijg ik antwoord dat terugstorten niet mogelijk is.
Contact #3 Opnieuw mail gestuurd waarin ik bezwaar maak daartegen. Medewerker geeft aan dat terugstorten mogelijk is en vraagt om de transactiedetails.
Contact #4 Mail gestuurd met de tranactiedetails. Daarna geeft medewerker aan dat terugstorten niet mogelijk is.

Ik heb met vier medewerkers contact gehad en allemaal geven ze een ander antwoord.

• coyote1980
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 08:17
Blijven aangeven dat je je kaart uit je eerste bestelling nog niet ontvangen hebt en aangeeft op hun advies een nieuwe besteld te hebben zodat de oude gecrediteerd kon worden. Vervolgens aangeven dat er nog steeds niet, ondanks toezeggingen, gecrediteerd is.

Je bepaalt zelf wanneer je het bijltje erbij neergooit.

Alcohol and Calculus don't mix. Never drink and derive.

Verwijderd

Topicstarter
Probleem is ook dat ik geen adres kan vinden dus een brief sturen is onmogelijk. Alles gaat per email.

Edit:
adres inmiddels gevonden. Maak er een formele brief van want de helpdesk is zinloos.

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 13-12-2010 12:24 ]

• GreatDictator
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13:00
Zet in de brief dat door hun medewerkers herhaaldelijk is beloofd om de €7,50 terug te storten, dat dit nog niet is gebeurd, en dat je verwacht dat het geld binnen twee weken op je rekening staat. Voeg opnieuw alle transactiedetails toe (je bankrekeningnummer, alle ordernummers, etc.) en hoop op het beste. Als je dan nog steeds niks hoort kun je je er het beste bij neerleggen, die €7,50 is niet de moeite waard om vele uren aan te besteden.

Und weil der Mensch ein Mensch ist | Drum hat er Stiefel im Gesicht nicht gern | Er will unter sich keinen Sklaven seh'n | und über sich keinen Herr'n

Verwijderd

Topicstarter
Heb besloten er nog één mail aan te wagen. Deze is inmiddels de deur uit. Als het dan niet lukt gaat er begin januari nog één brief uit en dan is het inderdaad de moeite niet meer.

• coyote1980
Escaleer het desnoods naar het Ministerie van Verkeer en Waterstaat, geen idee of het zin heeft, maar als iedereen die tegen een muur van onwil aanloopt bij deze club zich bij de overheid beklaagt wordt het Ministerie er misschien zelf een keer flauw van >:)

• beany
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07:30

beany

Meeheheheheh

GreatDictator schreef op maandag 13 december 2010 @ 13:43:
Zet in de brief dat door hun medewerkers herhaaldelijk is beloofd om de €7,50 terug te storten, dat dit nog niet is gebeurd, en dat je verwacht dat het geld binnen twee weken op je rekening staat. Voeg opnieuw alle transactiedetails toe (je bankrekeningnummer, alle ordernummers, etc.) en hoop op het beste. Als je dan nog steeds niks hoort kun je je er het beste bij neerleggen, die €7,50 is niet de moeite waard om vele uren aan te besteden.
Er is nog zoiets als principe. Ik zou er persoonlijk wel voor gaan. Als is het alleen maar omdat de ov-chipkaart vele extra kosten heeft tov de strippenkaart.

Dagelijkse stats bronnen: https://x.com/GeneralStaffUA en https://www.facebook.com/GeneralStaff.ua

• GreatDictator
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13:00
Tuurlijk, als je er tijd voor hebt wel, maar anders wordt het gewoon al snel niet meer de moeite waard om je druk over te maken.

Und weil der Mensch ein Mensch ist | Drum hat er Stiefel im Gesicht nicht gern | Er will unter sich keinen Sklaven seh'n | und über sich keinen Herr'n

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:58

AzzKickah

06-CENSORED

GreatDictator schreef op maandag 13 december 2010 @ 14:23:
Tuurlijk, als je er tijd voor hebt wel, maar anders wordt het gewoon al snel niet meer de moeite waard om je druk over te maken.
Een ingebrekestelling briefje in elkaar flansen kost ook de wereld aan tijd nog niet.
Ik zou er ook sowieso mee doorgaan. Principe-kwestie + dat alles wat verkeerd kan gaan aan die OV-chipkaart klaarblijkelijk ook verkeerd gaat. Laat ze het maar oplossen.

• coyote1980
En als postzegels je te duur worden:

Klantenservice OV-Chipkaart
Antwoordnummer 8000
3800 TL Amersfoort

>:)

Verwijderd

Topicstarter
Dat is het enige adres dat ik kan vinden.... Niet eens op hun eigen website trouwens.
Pagina: 1