Het zit zo,
op mijn werk heb ik een groot excel blad gemaakt dat de huidige stock bijhoud.
Er worden hier verschillende producten gemaakt, en elk product heeft zijn specifieke onderdelen.
elke dag boek ik in welke producten zijn gemaakt, en welke onderdelen aangeleverd worden.
Dit programma loopt nu al enkele maanden met succes, maar het programma is zo groot en zo complex dat het enorm traag is.
Openen van het document duurt 3-5 minuten.
Opslaan duurt 2-4 minuten.
Hierdoor loopt het programma ook minder stabiel, en krijg ik één keer in de maand wel te maken met een vastloper,..
Ik heb al eens gelezen dat de manier van programeren veel uitmaakt in de snelheid van een worksheet.
maar na een uurtje lezen in het artikel was ik compleet het noorden kwijt..
Ik wil nu het programma vanaf nul herschrijven, maar wil dit beter aanpakken dan voorheen.
Hiervoor wil ik gerust een cursus excel gaan volgen, maar dan wel één die mijn probleem oplost,
de meeste functies binnen excel ken ik wel, maar ik weet ook dat sommige formules op meerder manier kan geschreven worden, en ik wil leren welke formules het effecienste hun werk doen.
ook zou het kunnen dat ik mijn programma in Access moet schrijven, maar ik weet niet of de mogelijkheden hier beter zijn; en of het programma daardoor sneller gaat lopen.
Het programma.
- 2000-10.000 Producten
- 500-1000 onderdelen
- Ingave dagelijks welke producten geproduceert worden
- ingave welke onderdelen geleverd worden.
hoe gaat dit bij mij in zijn werk
ingave producten.
hier heb ik een lijst waarbij ik elke dag invul wat er geproduceert wordt.
een Vlookup functie houdt bij hoeveel stuks van elk product gemaakt worden.
dit gaat hij vermenigvuldigen met het aantal onderdelen.
maar elke keer het programma opstart, moet hij alle dagen productie dat ik heb bijgevoegt weer gaan uitrekenen.
de ingave van onderdelen gaat op een eenzelfde manier.
op mijn werk heb ik een groot excel blad gemaakt dat de huidige stock bijhoud.
Er worden hier verschillende producten gemaakt, en elk product heeft zijn specifieke onderdelen.
elke dag boek ik in welke producten zijn gemaakt, en welke onderdelen aangeleverd worden.
Dit programma loopt nu al enkele maanden met succes, maar het programma is zo groot en zo complex dat het enorm traag is.
Openen van het document duurt 3-5 minuten.
Opslaan duurt 2-4 minuten.
Hierdoor loopt het programma ook minder stabiel, en krijg ik één keer in de maand wel te maken met een vastloper,..
Ik heb al eens gelezen dat de manier van programeren veel uitmaakt in de snelheid van een worksheet.
maar na een uurtje lezen in het artikel was ik compleet het noorden kwijt..
Ik wil nu het programma vanaf nul herschrijven, maar wil dit beter aanpakken dan voorheen.
Hiervoor wil ik gerust een cursus excel gaan volgen, maar dan wel één die mijn probleem oplost,
de meeste functies binnen excel ken ik wel, maar ik weet ook dat sommige formules op meerder manier kan geschreven worden, en ik wil leren welke formules het effecienste hun werk doen.
ook zou het kunnen dat ik mijn programma in Access moet schrijven, maar ik weet niet of de mogelijkheden hier beter zijn; en of het programma daardoor sneller gaat lopen.
Het programma.
- 2000-10.000 Producten
- 500-1000 onderdelen
- Ingave dagelijks welke producten geproduceert worden
- ingave welke onderdelen geleverd worden.
hoe gaat dit bij mij in zijn werk
ingave producten.
hier heb ik een lijst waarbij ik elke dag invul wat er geproduceert wordt.
een Vlookup functie houdt bij hoeveel stuks van elk product gemaakt worden.
dit gaat hij vermenigvuldigen met het aantal onderdelen.
maar elke keer het programma opstart, moet hij alle dagen productie dat ik heb bijgevoegt weer gaan uitrekenen.
de ingave van onderdelen gaat op een eenzelfde manier.
\\ Baloo \\ Mijn iRacing profiel