Ik wil het mogelijk maken om voor een specifiek lokaal netwerk adres, mail relay aan te zetten met anonieme toegang.
De procedure hiervoor is geheel niet moeilijk en bijvoorbeeld hier te vinden: http://msexchangeteam.com/archive/2006/12/28/432013.aspx
Het probleem zit hem in het laatste stuk, waar men de "anonymous logon" account, relay rechten geeft door middel van het volgende commando in de Exchange Shell te kloppen:
Get-ReceiveConnector "RECEIVECONNECTORNAAM" | Add-ADPermission -User "NT AUTHORITY\ANONYMOUS LOGON" -ExtendedRights "ms-Exch-SMTP-Accept-Any-Recipient"
De foutmelding die ik krijg is:
Add-ADPermission : User or group "NT AUTHORITY\ANONYMOUS LOGON" was not found.
Please make sure you have typed it correctly.
Op regel:1 tekens:71
+ Get-ReceiveConnector "Send Mail - Printers - AS400" | Add-ADPermission <<<<
-User "NT AUTHORITY\ANONYMOUS LOGON" -ExtendedRights "ms-Exch-SMTP-Accept-Any-R
ecipient"
Wat gaat hier fout? Ik weet dat ik NT AUTHORITY accounts zo goed als niet terug kan vinden in AD, dus hoe verifier ik dat dit account gewoon weg is? Dit lijkt me een uniek probleem, ik krijg namelijk totaal geen antwoord via google.
edit -
Uiteindelijk zelf weten op te lossen.. in de nederlandse versie is dit account gewoon vertaald naar anonieme logon
De procedure hiervoor is geheel niet moeilijk en bijvoorbeeld hier te vinden: http://msexchangeteam.com/archive/2006/12/28/432013.aspx
Het probleem zit hem in het laatste stuk, waar men de "anonymous logon" account, relay rechten geeft door middel van het volgende commando in de Exchange Shell te kloppen:
Get-ReceiveConnector "RECEIVECONNECTORNAAM" | Add-ADPermission -User "NT AUTHORITY\ANONYMOUS LOGON" -ExtendedRights "ms-Exch-SMTP-Accept-Any-Recipient"
De foutmelding die ik krijg is:
Add-ADPermission : User or group "NT AUTHORITY\ANONYMOUS LOGON" was not found.
Please make sure you have typed it correctly.
Op regel:1 tekens:71
+ Get-ReceiveConnector "Send Mail - Printers - AS400" | Add-ADPermission <<<<
-User "NT AUTHORITY\ANONYMOUS LOGON" -ExtendedRights "ms-Exch-SMTP-Accept-Any-R
ecipient"
Wat gaat hier fout? Ik weet dat ik NT AUTHORITY accounts zo goed als niet terug kan vinden in AD, dus hoe verifier ik dat dit account gewoon weg is? Dit lijkt me een uniek probleem, ik krijg namelijk totaal geen antwoord via google.
edit -
Uiteindelijk zelf weten op te lossen.. in de nederlandse versie is dit account gewoon vertaald naar anonieme logon
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 07-12-2010 13:44 ]