Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

UPS

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik wil namelijk 3 servers op de UPS aansluiten die ongeveer samen 1200 watt verbuikt. Nu vraag me af hoe lang UPS blijft draaien als de stroom uitvalt? op internet staat dat je het kutn berekenn met de volgende formule P = U x I en U = I x R. omdat ik zeer slecht ben in rekenen/natuurkende kom ik er niet uit

Tech specs:

Input voltage: 230 volt
Geleverde energie 2.7 Kw

Link van de UPS:

http://accessories.euro.d...s&cs=nldhs1&sku=450-14147

mvg

Verwijderd

als het verbruik 1.2Kwh is dan is het niet moeilijk toch
de ups kan Max 2.7Kwh leveren dus dan word het 2700/1200= 2.25 uur Max uptime door de ups
kan hoger uitkomen, in dien er minder verbruikt word door de servers.

• Juup
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Op die Dell pagina staat dat hij max 2.7kW kan leveren, niet dat hij 2.7kWh aan capaciteit heeft.

Bel Dell en vraag hoeveel energie er in zit...

Een wappie is iemand die gevallen is voor de (jarenlange) Russische desinformatiecampagnes.
Wantrouwen en confirmation bias doen de rest.

• keur0000
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-09-2024

keur0000

-------- N O N E --------

Linkje om uptime te berekenen (is wel van APC trouwens)
http://www.apc.com/tools/ups_selector/index.cfm

Trouwens, DELL heeft alleen gerelabelde UPS systemen, zelf maken ze geen ups systemen.
Met een UPS van APC kun je voor service en onderdelen bij meerdere partijen terecht ;)

[ Voor 3% gewijzigd door keur0000 op 07-12-2010 13:00 ]

Bron: SR. Engineer met +40 jaar ontwerp/werkervaring in het bouwen van o.a. datacenters ;)

Verwijderd

Topicstarter
keur0000 schreef op dinsdag 07 december 2010 @ 12:59:
Linkje om uptime te berekenen (is wel van APC trouwens)
http://www.apc.com/tools/ups_selector/index.cfm

Trouwens, DELL heeft alleen gerelabelde UPS systemen, zelf maken ze geen ups systemen.
Met een UPS van APC kun je voor service en onderdelen bij meerdere partijen terecht ;)
ik moet dus energie weten hoeveel er in zit om te kunnen berekenen. zal morgen maar ff bellen

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 08-12-2010 08:57 ]

• Techneut
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Zelfs op een (mag je verwachten) professionele site van Dell worden begrippen doorelkaar gehaald. Geen wonder dat leken de weg wel eens kwijt raken. Ik citeer: "Geleverde energie 2,7 kW".
Bedoeld is vermoedelijk vermogen. Of toch energie maar dat zou uitgedrukt moeten worden in kWh (vermogen x tijd). Hoe dan ook, zo als het er nu staat in de Techn. Specs is het nogal wartaal.

Muggenziften? Nee, want gegeven energie zou informatie moeten geven hoe lang een bepaald vermogen geleverd kan worden, m.a.w. wat wordt hier bedoeld, vermogen (kW) of energie (vermogen maal tijd, dus kWh)? Indien vermogen, dan is het uiteraard met die 2,7 kW ruim voldoende, is 2,7 kWh bedoeld, dan houdt hij het op het door jouw gevraagde max. vermogen ruim 2 uren vol. Waarschijnlijk nog wel langer, want het is lang niet gezegd dat deze systemen ook echt op ieder moment samen 1200 watt gebruiken. Al met al dus, dat mag duidelijk zijn, afhankelijk van de capaciteit van de accu

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 25-11 16:54

AlexanderB

7800 rpm

die website van dell is dan ook door babelfish in elkaar gezet ofzo, maar de originele engelse term was power, oftewel, vermogen, en dan klopt het wel.

je zult dus inderdaad moeten weten hoeveel energie er in de accu's zit, meestal zijn het blokken van 12v en xxAh. dat vermenigvuldig je, en wat er dan na verliezen overblijft is de hoeveelheid energie die je servers in gaat bij stroomuitval. echter door het peukerteffect gaat er bij een loodaccu heel veel van de energie verloren als je de accu snel ontlaad, blijft maar zo'n 30% over van de 'C20 rating' die de meeste accu's hebben.

als een vuistregel, de meeste upssen zijn zo ingericht dat ze op maximaal vermogen zo'n 5 minuten volhouden, bij jou dus zo'n 10 minuten.(gezien je maar iets minder dan de helft van t maimale vermogen gebruikt)
dus gewoon correct aansluiten en instellen dat er afgesloten word als er na x minuten of <20% accu niet weer stroom is.

[ Voor 4% gewijzigd door AlexanderB op 09-12-2010 02:02 ]

• Techneut
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Ik had de engelstalige info niet gezien. Niet echt reclame voor Dell om een vertaling te laten maken door absolute leken!

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 25-11 16:54

AlexanderB

7800 rpm

ik ook niet, maar ik *weet* hoe dat soort specs vertaald worden, inderdaad door mensen zonder verstand van zaken (of zelfs basale natuurkunde.) je hebt uiteraard helemaal gelijk, maar tis vooral logisch dat zo'n falende specsheet voortkomt uit slechte vertaling, als je tussen de regels nog kan lezen wat het had moeten zijn. :)
Pagina: 1