Koeler die niet werkt?

Pagina: 1
Acties:
  • 194 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-08 23:01
Ik heb een koeler van http://www.funprice.nl gekocht. Het is de Cooler Systeem Heavy Duty, die in de 5,25 inch drive gaat. Voor specificaties zie de site en dan onder het menu: cpu-geheugen.

De koeler draait goed, maar 1 probleem: Hij koelt zowat niks!
Mijn specs voordat deze koeler erin zat:
mobo: 31 graden
proc: 50 graden

Nu:
mobo: 32 graden
proc: 48 graden

Wie weet er meer over deze reusachtige koeler, of heeft er eentje, met de ervaringen ??

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

• cosmoOo
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-08 21:44

cosmoOo

SCSI in vogelhuisje

ik kan dat ding niet vinden op de site maar een koeler in een 5,25 bay ? daar kan hooguit een 4cm koeler in oid. dat koelt idd niet. gewoon in de zijkant een koeler plaatsen van 8cm+ en liefst een voor invoer en een voor uitvoer.

It's a known fact that one may train cats to do exactly what they want.

• Smarron
Waarom verkopen ze die dingen dan ??
Het zal vast wel een reden hebben. Het ziet er wel mooi uit, maar het werkt slecht.

Verwijderd

ik denk dat je niet moet vergeten dat je de beste resultaten haalt met een soort koeling die de lucht door de kast heen blaast met behulp van een inlaat voor-onder en een uitlaat achter-boven. dit zorgt er voor dat de lucht door de hele kast en over de proc word geblazen. dat gebeurt niet echt met deze koeling aangezien die naar beneden of naar boven blaast en niet voor een goede circulatie zorgt.

• Smarron
Ik heb al koelers onderin de PC om te blazen en bovenin om de lucht weg te zuigen.

Ik dacht dat dit misschien wel nog beter zou werken, maar dat is dus niet het geval gebleken.

Wat kan ik hier verder nog mee doen? Laten zitten of ergens tegen mijn mobo aanplakken zodat het een iets andere functie krijgt ??

• dizzytal
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Ist niet toevallig een HD koeler oid??

If you didn't win today, you can always win tomorrow

• Smarron
Dit staat er als beschrijving:
Twin Turbo systeem kast Cooler voor montage in 5,25 slot. Zorgt voor een zeer goede koeling bij alle systeem-kasten. Stroomverbruik is 260mA bij 2100 toeren per minuut.

Lijkt me niet voor een HD.

• Smarron
Iemand suggesties hoe ik ervoor kan zorgen dat deze koeler gewoon mijn kast gaat koelen ??

Verwijderd

[quote]Op Wednesday 14 March 2001 19:29 schreef Smarron het volgende:
Ik heb een koeler van http://www.funprice.nl gekocht. Het is de Cooler Systeem Heavy Duty, die in de 5,25 inch drive gaat. Voor specificaties zie de site en dan onder het menu: cpu-geheugen.

De koeler draait goed, maar 1 probleem: Hij koelt zowat niks!
Mijn specs voordat deze koeler erin zat:
mobo: 31 graden
proc: 50 graden

Waarom met deze graden nog meer koelen, wil je hem als ijskast gaan gebruiken ofzo :?
Pagina: 1