Hallo, ik sta zowat op het punt om mijn nieuwe systeem te bestellen. Nu is de vraag, is een stock cooler voldoende? Ik ben van plan om een amd x6 1055t te nemen. Ik dacht misschien zou de aftermarket cooler wel beter zijn (Scythe Mugen 2 Rev.
Nu is de vraag, is zo een cooler het ook echt waard? Want zonder zo een aftermarket cooler bespaar ik toch weer 40 euro. Zou mijn 1055t zonder problemen tot 3,5ghz kunnen worden overgeclockt zonder al te hoge temperaturen met fan's op low? Want ik wil een ruisloos systeem.
Je kunt toch ook gewoon kijken hoe die stockkoeler je bevalt? Een andere erop duwen kan altijd nog
Ja maar zo denken mijn ouders niet he
Ik zie het probleem niet?
Als het met de standaard koeler niet blijkt te werken, dan kun je toch gewoon upgraden? Bevalt de standaard koeler ben je gewoon wat goedkoper uit, da's toch alleen maar mooi?
Als het met de standaard koeler niet blijkt te werken, dan kun je toch gewoon upgraden? Bevalt de standaard koeler ben je gewoon wat goedkoper uit, da's toch alleen maar mooi?
ja maar dat snappen mijn ouders niet 
Ik mag later niet meer upgraden vandaar dat ik een groot budget heb, dus ik denk toch maar dat ik het doe ^_^
Ik mag later niet meer upgraden vandaar dat ik een groot budget heb, dus ik denk toch maar dat ik het doe ^_^
[ Voor 59% gewijzigd door thesinsher op 07-12-2010 13:05 ]
Zelf heb ik een kleine maand geleden dezelfde processor gekocht en er gelijk een Scythe Mugen op gezet voor de stilte, en daarmee is hij met veel moeite net boven de 40 graden te krijgen @stock (fan draait op 40%). Op 40% is hij geruisloos in mijn kast. Zelf ben ik er erg tevreden mee.
Achteraf een koeler er op zetten is niet veel moeite en dan weet je in ieder geval zeker of je hem nodig hebt, houd alleen in de gaten of je een gat in je kast hebt, anders moet je je hele moederbord eruit halen voor de backplate en dan is het ineens niet zo'n klein klusje meer.
Achteraf een koeler er op zetten is niet veel moeite en dan weet je in ieder geval zeker of je hem nodig hebt, houd alleen in de gaten of je een gat in je kast hebt, anders moet je je hele moederbord eruit halen voor de backplate en dan is het ineens niet zo'n klein klusje meer.
ok, ik heb de cooler master CM690 II advanced dus daarmee zal het wel lukken
alles is beter dan de stock intel cooler bij wijze van spreke. de mugen2 revb is het goedkoopste alternatief als je de beste koeling wilt. ik zou hoe dan ook de mugen altijd verkiezen boven de stock intel. dus ik vote JA
Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar
Ik raad je aan om in jou geval meteen die stockkoeler te vervangen wanneer je van stilte houd want die stockkoelers maken gewoon altijd een stuk meer lawaai. Voordeel van een aftermarketkoeler is dat je zelf naderhand de fans kan bepalen wanneer die toch teveel lawaai mochten maken. Daarbij is en blijft de koeling van een aftermarketkoeler zoals de Scyte Mugen gewoon beter, vooral wanneer je ook nog eens gaat gamen en OC'en.
Overigens mensen, het is wel belangrijk dat jullie de posts goed lezen want hier boven mij heeft iemand het opeens over een Intel stockkoeler terwijl de TS toch duidelijk AMD schrijft. Dus goed opletten wat er geschreven word want dat kan vaak tot hele verwarrende situaties leiden.
Overigens mensen, het is wel belangrijk dat jullie de posts goed lezen want hier boven mij heeft iemand het opeens over een Intel stockkoeler terwijl de TS toch duidelijk AMD schrijft. Dus goed opletten wat er geschreven word want dat kan vaak tot hele verwarrende situaties leiden.
Heb op mijn Amd Athlon X2 de stock cooler zitten en ik hoor er helemaal niks van.
Maar je kan ook een after-market bestellen, de stock erop zetten en als het bevalt de after-market terugsturen.
Al is die kans erg klein natuurlijk als je hem toch al hebt liggen.
Maar je kan ook een after-market bestellen, de stock erop zetten en als het bevalt de after-market terugsturen.
Al is die kans erg klein natuurlijk als je hem toch al hebt liggen.
👑
excuses. intel stock cooler of amd stock cooler....dezelfde shit
Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar
Ik raad je aan om zeker als je wilt gaan overclocken, meteen de Scythe Mugen 2 rev b te monteren.
Deze is idle erg stil en heeft goede koeleigenschappen.
Moet hij natuurlijk wel in je kast passen, tis wel een monster.
En op je totale budget is 40€ natuurlijk peanuts
Deze is idle erg stil en heeft goede koeleigenschappen.
Moet hij natuurlijk wel in je kast passen, tis wel een monster.
En op je totale budget is 40€ natuurlijk peanuts
[ Voor 10% gewijzigd door Jerdek op 07-12-2010 17:01 ]
Kennis maakt macht, kennis delen maakt machtige vriendschappen.
Het klinkt alsof je probleem niet technisch is...thesinsher schreef op dinsdag 07 december 2010 @ 13:04:
ja maar dat snappen mijn ouders niet
Kijk trouwens eens hier als stilte je lief is:
http://www.silentpcreview.com/Recommended_Heatsinks
SilentPCreview heeft helaas niet de resources om alles op de markt te testen, maar wat ze testen doen ze extreem goed. Je zult je zeker geen buil vallen aan de dingen die zij goed bevonden hebben.
Overigens kan ik Arctic Cooling koelers sterk aanraden, die dingen zijn *echt* stil en kosten geen drol. Zojuist een tweede systeem met de AC Freezer 7 Pro Rev2 gebouwd. En je hoort er helemaal niets van
Oslik blyat! Oslik!
Pagina: 1