[SBS2008] Application van de websites stoppen steeds

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste,

Wij hebben hier een SBS2008 server staan waar wij onze eigen websites hebben gehost. In IIS7 staan de sites dat ze als 32bit uitgevoerd moeten worden. Dit ging tot op heden altijd probleemloos.

Vorige week hebben wij Exchange 2007 SP3 geinstalleerd op dezelfde server. Voor de installatie moesten wij alle applicaties in IIS op 64bit zetten. Daarna SP installatie uitgevoerd en dat ging helemaal zoals het hoort. Na de installaties de applicaties weer op 32bit gezet.

Nu is het probleem dat een van de sites (maakt niet uit welke) benaderd wordt de betreffende applicaties gestopt wordt. In de browser komt dan de melding Service Unavailable - HTTP error 503. The service is unavailable. In de Event Viewer - System log wordt dan de volgende meldingen weergegeven:

Error event 5002:
Application pool 'ASG' is being automatically disabled due to a series of failures in the process(es) serving that application pool.

En

Warning event 5139:
A listener channel for protocol 'http' in worker process '14824' serving application pool 'Test' reported a listener channel failure. The data field contains the error number.

De melding van de warning komt 5 keer voor met elk een apart worker process nummer.

Om het probleem te troubleshooten heb ik het volgende al reeds uitgevoerd:

- IIS herstart
- Test pagina (kaal HTML bestand met klein stukje tekst) ipv de complete website.
- Windows activation service herstart
- Op het internet vond ik een artikel dat ik in de applicationhost.config bij PasswordExpiryModule de precondition=bitness64 moet toevoegen. Deze was al reeds toegevoegd.
- in de advanced settings van de applicatie de identity op administrator gezet ipv NetworkService.
- Rapid Fail Protection op disabled gezet maar dan krijg ik in de browser helemaal geen foutmelding. Hij blijft maar laden.
- Op het internet vond ik een artikel van een gebruik die via process monitor erachter kwam dat IIS geen rechten had om een bepaalde folder te lezen. Process monitor op onze server gebruikt en hier komen geen foutmeldingen voor.
- In IIS heb ik Faild Request Tracing Rules aangezet dat het elke foutmeldingen moet tonen van elke site. Helaas wil deze niks tonen.

Op het internet vind ik allemaal artikelen die gerelateerd zijn aan de RPCproxy.dll. Deze gebruikers krijgen een foutmelding in de eventviewer die ik niet krijg dus ik denk dat dit niet hetzelfde is als wat wij ervaren.

Ik hoop dat een van jullie een goeie tip heeft om mij verder te helpen.

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:01

_Arthur

blub

Er wordt een 64bit only applicatie (lees: dll oid) in je 32bit Application Pool geladen.

En ik gok dat het de dynamische compressie module is.

Als je dit uitvoert op de betreffende server:
code:
1
%windir%\system32\inetsrv\appcmd.exe set config -section:system.webServer/httpCompression /-[name='xpress']

Zal het (met wat aannames her en der) weer gaan werken. Even zelf lezen wat het doet / uitschakeld.

Meer info: http://forums.iis.net/t/1149768.aspx

[ Voor 4% gewijzigd door _Arthur op 07-12-2010 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je antwoord.

Mijn collega heeft zoiets inderdaad gevonden. Exchange 2007 SP3 neemt een DLL mee die 64bit only is. Deze DLL geexclude (vraag me niet hoe :)) en daarna deed hij het weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:01

_Arthur

blub

Verwijderd schreef op woensdag 08 december 2010 @ 09:24:
Bedankt voor je antwoord.

Mijn collega heeft zoiets inderdaad gevonden. Exchange 2007 SP3 neemt een DLL mee die 64bit only is. Deze DLL geexclude (vraag me niet hoe :)) en daarna deed hij het weer.
Ja, die dynamische compressie module 8)