Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[GRABIT] : Socket 10013 # Access Denied

Pagina: 1
Acties:

• peerke1987
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 18-10 10:22
Beste Tweakers,

Ik heb een probleempje, of eigenlijk heeft een kennis van me een probleempje.

Kennis van me wilde beginnen met downloaden via nieuwsgroepen en vroeg aan mij of ik hem op weg wilde helpen met de benodigde programma's en het account wat daar voor nodig is. Goed, zo gezegd zo gedaan, account aangemaakt, netjes betaald en geactiveerd. Quickpar en grabit gedownload en eventjes testen of het werkt.

Tot mijn verbazing werkt het dus niet, ik krijg bij elke download IPV het download balkje de melding :
Socket 10013 # Access denied

Eerst ben ik gaan kijken of internet helemaal in orde is, en of ik zelf met mijn laptop wel kon downloaden via zijn internetverbinding kabeltje. Dit kon, ik stop zijn account in mijn grabit en dat werkt ook. Mijn account in zijn grabit en het werkt niet. Het gaat hier om een HP pavilion desktop met W7 Premium.

Ik ben dus gaan Googlen maar kan nergens echt een oplossing vinden, echter alleen dat het iets te maken zou hebben met de rechten. Computer heeft naar mijn idee gewoon alle administrator rechten, hij kan installeren en eigenlijk alles.

In veilige modus werkt het wel

Ik hoor graag jullie ideeën.

Groetjes Peter 8)7

• Snuffel
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 20:16

Snuffel

Vroem!

Welke firewalls/antivirus sw heb je draaien?

You have to be careful if you don't know where you are going because you might not get there...

• peerke1987
Computer heeft normale standaard beveiliging, samen met microsoft Security Essentials,

Heb de windows defender gecontroleerd, die staat uit, firewall uitgeschakeld, Security Essentials verwijderd, Niks veranderd.

MSE geeft geen problemen met grabit dat weet ik zeker.

• arie_papa
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 17:40

arie_papa

Running on Ubuntu

Probeer eens een ander newsgroep download progje....
Alla newsleecher ofzo.

@hieronder,

Hmm, zover ik kan nagaan heeft socket 10013 met rechten te maken. Volgens mij moet het progje admin rechten hebben. Ben zelf niet heel bekend met Win7, maar rechtermuisknop > Uitvoeren als administrator??

[ Voor 59% gewijzigd door arie_papa op 07-12-2010 14:47 ]

Statistieken zijn als bikini's: wat ze tonen is erg suggestief, wat ze niet tonen is essentieel

• peerke1987
Bedankt

maar al geprobeerd, werkt ook niet.

[ Voor 26% gewijzigd door peerke1987 op 07-12-2010 14:43 ]

• Snuffel
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 20:16

Snuffel

Vroem!

Je error geeft aan dat er een poort geblocked is, dus ergens gaat er iets mis in de configuratie van je systeem.
Defender, MSE, Firewall kunnen allemaal dwarszitten, denk echt dat je het daarin moet zoeken.

Wat je kan doen:

- Check je firewall en de permissies van de verschillende programma's
- Check je PC op oude drivers en update daar waar noodzakelijk
- Download en run dit programma

[ Voor 37% gewijzigd door Snuffel op 07-12-2010 14:52 ]

You have to be careful if you don't know where you are going because you might not get there...

• peerke1987
EDIT:

Excuses, ik had je bovenstaande berichtje niet helemaal gelezen of je hebt het ge-edit, ik ga die tool proberen (haha lijkt op het eerste gezicht op spyware) Ik kan hem helaas niet zo 1-2-3 proberen, desktop staat niet hier.

Ik laat jullie weten wanneer ik iets heb

(ja klopt, dat vond ik ook met google, maar heb het allemaal afgezet zover ik weet dat ik het af kan zetten.
De services overal. Gekke is dat het met veilige modus wel lukt. En de software matige configuratie van die Desktop bijna identiek is aan de mijne. Wel is het zo dat er ooit norton op gezeten heeft, die men blijkbaar toen moeilijk kon verwijderen. Misschien is het dat?

[ Voor 27% gewijzigd door peerke1987 op 07-12-2010 22:59 ]

Pagina: 1