Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

mySQL Database benaderen vanuit Joomla

Pagina: 1
Acties:
  • 248 views

• Jeroentjahh
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 15-11 09:28
Hallo iedereen,

Ik heb een database geschreven in mySQL. Door middel van phpMyAdmin. Deze database wil ik graag koppelen aan mijn Joomla website. Ik wil door middel van deze website queries uitvoeren.

Echter werkt Joomla zelf ook al met een database, is er een mogelijkheid om deze te koppelen, of Joomla van een externe database te laten lezen?

Mijn kennis van databases is nog zeer gering. Zouden jullie misschien een oplossing weten?

Alvast bedankt!

Verwijderd

Joomla heeft componenten (modules).
Wil je een component van Joomla de gegevens uit jouw database laten lezen?
Heb je zelf een script gemaakt die gebruik maakt van jouw database.
Wil je van jouw script een joomla component maken?

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Wat heb je zelf allemaal al geprobeerd? We verwachten op GoT, en dus ook in PRG wat meer eigen inzet. We zijn hier geen helpdesk waar je zonder zelf moeite te doen een vraag neer kunt gooien, en dan verwachten dat je een kant en klaar antwoord krijgt.

Je zult je zelf eerst wat meer in databases en Joomla moeten verdiepen, en dan zelf proberen een oplossing te vinden. Mocht je daarbij tegen concrete problemen aanlopen, dan kun je hier natuurlijk wel een topic openen. Lees dan wel even PRG Beleid en De QuickStart door.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Dit topic is gesloten.