Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNazgul
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11-07 23:54
Volgens Pricewatch zijn de prijzen voor de Intel Core i7 950 weer sterk gedaald.
Er is op de reguliere websites geen informatie te vinden over geplande prijsdalingen.

Betreft dit een stunt van bepaalde webshops, of is er door Intel een onverwachte kerstaanbieding gepland?
(Eerdere berichtgevingen verwijzen naar medio augustus)

Na de price cut eind augustus verbaast het mij ten zeerste dat dit model nogmaals een price cut krijgt, waardoor deze m.i. een hele goeie price/performance ratio krijgt.

Het is nog even geduld hebben op de refresh in de prijsgrafiek, maar een 2e daling binnen korte tijd zal er zeer imposant uit zien! En dat voor een processor die bijna 600€ heeft gekost. It's a bargain!

Afbeeldingslocatie: http://ic.tweakimg.net/ext/i/?ProduktID=239332

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

0900-maxict en misschien kan jij ons het bindene antwoord wel geven.
Naar mijn idee is het idd een kerst stunt en zal dit zeker wel weer terug bij het oude komen voor 2011 begint

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kid Jansen
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
Dit is wel extreem goedkoop, €157 voor i7 950. Dat is volgens mij het minste wat een 1366 i7 ooit gekost heeft in Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nedernakker
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-11-2024
my god, zo jammer dat het december is en de spaarpot leeg......

nu wil ik er wel een voor erbij...

Ryzen 7 5700G // 3060 Ti // 32 GB 1600 MHz // 1 TB NVMe // 2 TB SATA // 2x 2560x1440 @75 hz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• druipgrot
  • Registratie: Maart 2008
  • Niet online

druipgrot

lekker koel hier

morgen gaat de hexacore onderuit ;-)

by the way ik heb de i7 950 net toch maar besteld

zo, in een half uur ging de voorraad bij afuture van 665 naar 246....

en een uur later: weer aangevuld tot 682, ik dacht ik zet het er even bij tegen de stress :9

[ Voor 93% gewijzigd door druipgrot op 07-12-2010 13:02 ]

Tweakers rocks, maar alleen technologisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kid Jansen
  • Niet online
Baal er wel een beetje van dat ik iets van €250 heb betaald voor de i7 930 in juli, maar dat houd je altijd wel. Heeft nu niet veel zien om een i7 950 te kopen. Hoewel ik misschien wel iets van €150 kan vragen voor de i7 930 als de prijs van de i7 950 straks weer terug schiet naar de €235. Zoals gezegd, hij is van juli, en hij is ook nog eens nooit overclocked.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dewil1990
  • Registratie: Augustus 2005
  • Nu online
Zou die prijs weer omhoog schieten omdat de vraag nu wel extreem zal stijgen? En wordt de proc nog wel geproduceerd of is ie dalijk EOL totdat sandy bridge uitkomt?

Ben aan het kijken voor een nieuw systeem dus dit is wel interesaant. Maar kan ook nog wel 1 a 2 maanden wachten op sandy bridge? Aan de andere kant kan je altijd wel blijven wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kid Jansen
  • Niet online
Ik betwijfel ten zeerste of Sandy Bridge prijstechnisch ook maar enigszins interessant is ten opzichte van zo'n aanbod als dit. Het zal ongetwijfeld sneller zijn, maar het zou me niks verbazen als de instap processor voor socket R (LGA 2011) straks ook begint bij €250-300.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNazgul
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11-07 23:54
Misschien een vermoeden, maar het zou kunnen zijn dat met het uitkomen van de nieuwe AMD processoren eerder vandaag, Intel de Core i7 950 direct tegenover de AMD Phenom II X6 1100T BE positioneert.

Blijkt ook uit deze vers van de pers review: AMD Phenom II X6 1100T BE vs Intel Core i7 950

Ik heb tevens even geinformeerd bij mijn huisleverancier, waarbij ook hun prijs direct op de Pricewatch verscheen als goedkoopste. Echter bleek er een fout te zijn met betrekking tot de prijs, en is direct ook weer aanpast. Ik heb geen idee hoe het prijssysteem werkt van een webshop, maar zou het kunnen zijn dat prijzen direct vanuit de leverancier geplaatst worden (met een bepaalde % marge) en dat er daardoor vanaf de bron dus misschien een fout is gemaakt, welke dus na ontdekking handmatig gecorrigeerd wordt?

* TheNazgul hoopt voor winkelend Nederland uitteraard van niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninoxps
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 27-08 12:14
Het is alweer ''hersteld'' bij databyte,

Mischien was het gewoon een ''foutje''?

Mijn systemen: http://tweakers.net/gallery/296191#tab:inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

het ging aanvankelijk om maxict en afuture, maar die 1e heeft hem ondertussen weer omhoog geprijst. Echter is nu inmac ook naar de 180 gedaald (en in Adam op te halen). En aangezien het ook op de sites te bestellen is voor die prijs zal het daarvoor ook wel geleverd worden, het gaat dus de goede kant op!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninoxps
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 27-08 12:14
Ik denk alsnog dat het een foutje was, aangezien afuture heeft hem er ook afgehaald netals databyte nu:

pricewatch: Intel Core i7 950

DataByte 4 € 158,26edit
€ 165,21
Kostenoverzicht voor DataByte
Beschrijving Kosten
Intel Core i7 950 € 158,26
Pakketpost € 6,95
Verwijderingsbijdrage € 0,-
Vooruitbetalen € 0,-
Totaal € 165,21
Levering verwacht binnen 3 dagen Steenbergen

Afuture 4 € 160,90edit
€ 165,85
Kostenoverzicht voor Afuture
Beschrijving Kosten
Intel Core i7 950 € 160,90
Pakketpost € 4,95
Verwijderingsbijdrage € 0,-
Vooruitbetalen € 0,-
Totaal € 165,85
Levering verwacht binnen 5 dagen Veenendaal

En als je nu op de links klikt, zijn ze niet meer beschikbaar. Heb nog wel de screenies toen het beschikbaar was :+

https://www.afuture.nl/products/8853/BX80601950__.html

http://www.databyteshop.nl/BX80601950?ref=tweakers

/edit

inmiddels staat de Afuture niet eens meer in de lijst in PW als je voor de i7 950 kijkt 8)7 :9

[ Voor 12% gewijzigd door ninoxps op 07-12-2010 14:31 ]

Mijn systemen: http://tweakers.net/gallery/296191#tab:inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan uit zeer betrouwbare bron melden dat deze prijsverlaging een fout is! Vanuit de distributeur is er per ongeluk een verkeerde prijs doorgevoerd naar de webshops die een koppeling hebben. Zodoende dat o.a. Databyte, Inmac, Afuture deze lage prijs laten zien.

Alles ik jullie was, zou ik me nog niet rijk rekenen met zo'n mooie CPU voor die lage prijs.
Al is het natuurlijk afhankelijk van de algemene voorwaarden die de bewuste webshop hanteert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LosGieros
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
lol en er werd iemand nog wel net zn mooi upgradesetje voorgeschoteld met deze proc :+
Zat er zelf ook naar te loeren ahha

Rapapa...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09-09 22:01

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Nou, dat was weer een hoop drukte om non-tech. Nothing to see here, move along...
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.