Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Win2k3] wpad & achtergrond services problemen

Pagina: 1
Acties:

• Consequator
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13-10 14:55
Sinds ik automatische proxy configuratie heb ingevoerd op ons netwerk heb ik problemen met dat achtergrond services op windows servers spontaan de proxy willen gaan gebruiken terwijl ze rechtstreeks het internet op kunnen.
Alle proxy instellingen die ik kan vinden op de servers staan uit inclusief de 'use proxy' instellingen in eventuele applicaties zelf, maar toch blijft alles het proberen via de proxy (en krijgt dan een 403 omdat er moet worden ingelogd).

Zelfs de WSUS service heeft hier last van, alsmede een aantal licentie servers die graag hun gegevens kwijt willen.

Ik heb de 'WinHTTP Web Proxy Auto-Discovery Service' ook al uit geschakeld maar niks blijkt te werken buiten het weghalen van het wpad.dat bestand op de webserver die de auto proxy doet.

Iemand die nog enig idee heeft want bij mij is het nu zo'n beetje |:( en 8)7

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Ligt eraan of je het gebruik van een proxy op machinenivo afdwingen wil of alleen voor usertjes.
Aan de hand daarvan bepaal je de scope en plaats waar je je GPO toepast en hoe je dat doet.

Bij voorkeur dus niet domainwide als je niet weet wat de gevolgen kunnen zijn.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Consequator
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13-10 14:55
De betreffende servers hangen in dit geval niet in een domein.
Het zijn allemaal 'out of the box' win2k3 ent servers met sp2 en alle patches tot een maand of zo terug.

Proxy is ook niet via GPO ingesteld voor de rest van het netwerk.