Sinds 3 dagen heb ik hier Viber in gebruik. In het kort: Viber is een VOIP programma op smartphones waarmee je via 3G & Wifi gratis kan bellen. Momenteel enkel op iPhone, binnen 2-3 maanden ook op android. Het grote voordeel van Viber ten opzichte van Skype is dat het geen losstaande app is die naast je standaard telefoon app draait. Maw je moet geen vriendenlijst beginnen opbouwen. Viber maakt gebruik van je bestaande contactlijst. Indien een contact ook Viber gebruikt staat dit naast zijn naam vermeldt en kan je hem via VOIP bellen. Bijkomend voordeel is dat je geen account moet aanmaken, hierdoor verlaagd de instapdrempel. (Voor een doorsnee gebruiker niet onbelangrijk...)
In mijn ogen is dit de eerste keer dat een VOIP programma op smartphone ECHT kan doorbreken.
Enkele puntjes bij deze app:
* Bij installatie hadden reeds 3 contacten deze app en stond dit vermeldt in de contactlijst, de contacten die hierna de app installeerden waren niet te zien in mijn contactlijst. Na herinstallatie kreeg ik deze dan weer wel te zien. Is dit een fout of simpelweg een tekortkoming. Moest dit echt een tekortkoming zijn dan zou een "Werk favorieten bij"-knop een goede zaak zijn...
* Bij installatie vraagt hij of notifications toegelaten zijn, bij een collega bleef hij die vraag maar krijgen. Blijkbaar moet je via je settings-screen => notifications => handmatig de Viber-notifications aanzetten.
http://weblogs.nrc.nl/heb...ellen-maar-dan-makkelijk/
Wat zijn jullie ervaringen/opmerkingen?
In mijn ogen is dit de eerste keer dat een VOIP programma op smartphone ECHT kan doorbreken.
Enkele puntjes bij deze app:
* Bij installatie hadden reeds 3 contacten deze app en stond dit vermeldt in de contactlijst, de contacten die hierna de app installeerden waren niet te zien in mijn contactlijst. Na herinstallatie kreeg ik deze dan weer wel te zien. Is dit een fout of simpelweg een tekortkoming. Moest dit echt een tekortkoming zijn dan zou een "Werk favorieten bij"-knop een goede zaak zijn...
* Bij installatie vraagt hij of notifications toegelaten zijn, bij een collega bleef hij die vraag maar krijgen. Blijkbaar moet je via je settings-screen => notifications => handmatig de Viber-notifications aanzetten.
http://weblogs.nrc.nl/heb...ellen-maar-dan-makkelijk/
Wat zijn jullie ervaringen/opmerkingen?