Viber: de Skype killer?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Sinds 3 dagen heb ik hier Viber in gebruik. In het kort: Viber is een VOIP programma op smartphones waarmee je via 3G & Wifi gratis kan bellen. Momenteel enkel op iPhone, binnen 2-3 maanden ook op android. Het grote voordeel van Viber ten opzichte van Skype is dat het geen losstaande app is die naast je standaard telefoon app draait. Maw je moet geen vriendenlijst beginnen opbouwen. Viber maakt gebruik van je bestaande contactlijst. Indien een contact ook Viber gebruikt staat dit naast zijn naam vermeldt en kan je hem via VOIP bellen. Bijkomend voordeel is dat je geen account moet aanmaken, hierdoor verlaagd de instapdrempel. (Voor een doorsnee gebruiker niet onbelangrijk...)

In mijn ogen is dit de eerste keer dat een VOIP programma op smartphone ECHT kan doorbreken.

Enkele puntjes bij deze app:

* Bij installatie hadden reeds 3 contacten deze app en stond dit vermeldt in de contactlijst, de contacten die hierna de app installeerden waren niet te zien in mijn contactlijst. Na herinstallatie kreeg ik deze dan weer wel te zien. Is dit een fout of simpelweg een tekortkoming. Moest dit echt een tekortkoming zijn dan zou een "Werk favorieten bij"-knop een goede zaak zijn...

* Bij installatie vraagt hij of notifications toegelaten zijn, bij een collega bleef hij die vraag maar krijgen. Blijkbaar moet je via je settings-screen => notifications => handmatig de Viber-notifications aanzetten.

http://weblogs.nrc.nl/heb...ellen-maar-dan-makkelijk/

Wat zijn jullie ervaringen/opmerkingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keiichi
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:39
Is zo'n applicatie nu wel of niet binnen de policy van T-mobile en andere providers?

Die zien het niet zo heel erg graag natuurlijk.

Solar @ Dongen: http://solar.searchy.net/ - Penpal International: http://ppi.searchy.net/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoietyMe
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 26-05 08:10

MoietyMe

zij/haar

Heb het nu 2 dagen in gebruik, maar er zitten toch nog een hoop kinderziektes in:

1. De verbinding komt nauwelijks tot nooit tot stand (de eerste twee telefoontjes die ik er mee pleegde gingen goed, maar daarna niet meer).

2. De contacten worden niet ververst. Dus je ziet niet of er meer mensen zijn die het gebruiken. Je kunt de app wel opnieuw installeren om dit te verhelpen, maar om dat nou elke keer te doen.

Als dit verholpen is dan zie ik de toekomst van deze app zeer positief in. De geluidskwaliteit is namelijk subliem. Het gebruiksgemak is ook al erg goed, al zijn er nog wel een paar dingetjes die iets makkelijker kunnen. Ik laat het voorlopig op mijn iPhone staan en zie graag snel een update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Hier ook een Viber gebruiker.

Interface komt lekker vertrouwd over (redelijk gejat van whatsapp trouwens) maar daar blijft het ook wel bij.

iPhone4 naar iPhone4 werkte keurig maar als ik mensen op een 3gs of 3g wil "viberen" gaat het fout.
Of het programma blijft eeuwig overgaan terwijl de andere niets ziet. Of de andere kant kan me niet horen.

Ook komt het bij me moeder (jaja die heb ik aan de viber ;) ) op haar 3gs erg vaak voor dat hij Wifi+3g niet ziet als Data connectie en blijft mekkeren dat er geen internet beschikbaar is.

Dit soort apps moeten het altijd erg hebben van de eerste paar dagen. Mochten ze dus optijd de kinderziektes eruit krijgen dan wordt dit nog best groot. Doen ze dit niet dan komt er vast en zeker een betere concurent

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingKoning
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 20:50
Ik had idd ook problemen op mijn 3G. Mijn vriendin heeft een 4. Als ik haar bel met viber werkt het zonder problemen maar als zij mij belt (dus 4->3G) ik krijg geen pop-up als ik buiten de app ben.

Het lijkt alleen te werken met multitasking? Helaas kunnen ze dan beter het onmogelijk maken voor 3G users om de app te downloaden, of gewoon push-notificaties fixen want die lijken dus niet te werken...

Het idee is leuk maar het moet nog wel wat beter uitgewerkt worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Blijkbaar is dat probleem van die contactlijst die niet automatisch refresht op te lossen op de volgende manier:

If your friends have Viber but you do not see their contact as a Viber user on your end, simply restart Viber to refresh your contact list. For instructions on how to restart Viber, please follow this link: http://support.viber.com/...88-how-do-i-restart-viber

UPDATE: De vele reacties onder bovenstaande link melden dat dit geen oplossing is. Momenteel kan je dit dus enkel oplossen door ofwel de app opnieuw te installeren... ofwel door de nummer van de persoon van wie je weet dat hij deze app heeft handmatig in te voeren, maar dan moet je dus al weten dat hij/zij deze app heeft...

(click on contacts tab then click on the viber tab on the top left hand side. Then click on the + sign on the right hand side. Add the number of someone who has Viber. and click save.)

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 07-12-2010 14:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag ook Viber uitgeprobeerd. Het werkt volgens hetzelfde principe als WhatsApp, namelijk dat je 'gebruikersnaam' je telefoonnummer is. Met integratie van je adresboek heb je dus direct een lijst van personen die ook Viber gebruiken.

Zou nog mooier zijn als Viber en Whatsapp samengaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoietyMe

MoietyMe

zij/haar

Verwijderd schreef op dinsdag 07 december 2010 @ 15:45:
Vandaag ook Viber uitgeprobeerd. Het werkt volgens hetzelfde principe als WhatsApp, namelijk dat je 'gebruikersnaam' je telefoonnummer is. Met integratie van je adresboek heb je dus direct een lijst van personen die ook Viber gebruiken.

Zou nog mooier zijn als Viber en Whatsapp samengaan.
Er komt een sms functie in Viber volgens de website van de makers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Het is wel mooi dat het integreerd in je telefoon ipv dat het er uitziet als een losse App. Fring probeert dat een beetje, maar het blijft toch een losse app.

Als je er ook mee kunt "smsen" (op een manier dat het geintegreerd lijkt en je ook kunt zien of het aankomt) en het vreet niet heel snel heel je accu leeg dan kan het nog heel succesvol worden. Alleen jammer dat er zo veel verschillende programma's zijn, als iedereen nou sip zou gebruiken dan zouden ze ook onderling kunnen communiceren.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubix
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
En weer een app die je telefoonboek stuurt naar een server ergens... Ze gaan er dan niets commercieels mee doen, maar wat als die server met al die contactgegevens gehacked wordt? Ziet niemand hier een probleem in?

Buiten dat toch geprobeerd (m'n nummer was toch al bij ze bekend met dank aan vrienden die VIber gingen gebruiken). Gesprek van iPhone 4 naar iPhone 3g ging erg goed. Gesprekskwaliteit ver boven normale telefonie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc-Chub
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 12-07 15:48
Good Fella schreef op dinsdag 07 december 2010 @ 16:34:
[...]

Er komt een sms functie in Viber volgens de website van de makers.
En er komt waarschijnlijk een bel-functie in WhatsApp :p

Ik prefereer dan meer de belfunctie in WhatsApp aangezien veel meer mensen WhatsApp hebben en kunnen gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:48

franssie

Save the albatross

Tc-Chub schreef op dinsdag 07 december 2010 @ 17:34:
[...]

En er komt waarschijnlijk een bel-functie in WhatsApp :p

Ik prefereer dan meer de belfunctie in WhatsApp aangezien veel meer mensen WhatsApp hebben en kunnen gebruiken.
precies - die hebben ook een symbian en android klant dus dat werkt alvast voor een veel grotere gebruikers groep. Ik snap die fixatie voor het primair voor de iPhone ontwikkelen niet zo, zo groot is het marktaandeel ook weer niet.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Werkt echt perfect, zelfs op de iPad. Gaat sneller over als gewoon bellen. Alleen moeten ze die contactlijstbug snel oplossen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Bel functie in whatsapp?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Daar wil ik ook wel een bron van, heb hun website & twitter afgezocht en niets gevonden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Bel functie in Whatsapp lijkt me een stuk lucratiever, dit is opzich een leuk idee maar zolang het enkel bij bellen blijft en niet alle grote telefoon OS'en ondersteund zie ik het niet snel van Whatsapp winnen.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ashy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21:10
Persoonlijk denk ik dat het nog te vroeg is om te kunnen spreken over een 'skype killer' app. Ondanks het feit dat je geen account hoeft aan te maken, denk ik dat skype nog een behoorlijke voorsprong heeft op de ontwikkeling van de app zelf. (kwaliteit e.d.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Hoe verdienen ze eigenlijk hun geld? Zie/hoor je reclames of 'roven' ze de adressen in je adresboek voor marketingdoeleinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Met gratis producten de markt veroveren en daarna mensen laten betalen, althans dat is wat Whatsapp doet. Nu gratis aanbieden voor een jaar en daarna moet je twee euro per jaar betalen. Een relatief klein bedrag maar volgens mij wel genoeg voor een winstgevend product. Zeker als je later nog met premium opties komt.
Dit zou ook zo kunnen, nu gratis bellen en later mensen laten betalen als ze er aan gewend zijn. Dan zal het alsnog voordeliger zijn dan de minuten betalen voor veel mensen.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XO101
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 08-09 12:14
Een ander klein puntje van kritiek naast de telefoonboek bug, in de auto werkt het geluid van viber niet via de carkit. Zit je alsnog met het apparaat aan je oor. Druk nu de viber meldingen weg en bel via 06 (bmw bluetooth kit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierz
  • Laatst online: 06-09 19:51
Cubix schreef op dinsdag 07 december 2010 @ 17:06:
En weer een app die je telefoonboek stuurt naar een server ergens... Ze gaan er dan niets commercieels mee doen, maar wat als die server met al die contactgegevens gehacked wordt? Ziet niemand hier een probleem in?

Buiten dat toch geprobeerd (m'n nummer was toch al bij ze bekend met dank aan vrienden die VIber gingen gebruiken). Gesprek van iPhone 4 naar iPhone 3g ging erg goed. Gesprekskwaliteit ver boven normale telefonie.
Ik heb om die reden de app niet geinstalleerd. Niet alleen voor mezelf, maar ook de mensen in mijn lijst. Bij velen staat naam, telefoon en email. Beetje lomp om dat zo het web op te slingeren (zelfs als anderen jouw nummer al aan viber hebben gegeven).

En de app is natuurlijk gratis, omdat ze die contact gegevens doorverkopen.
Donstil schreef op dinsdag 07 december 2010 @ 10:53:

Dit soort apps moeten het altijd erg hebben van de eerste paar dagen. Mochten ze dus optijd de kinderziektes eruit krijgen dan wordt dit nog best groot. Doen ze dit niet dan komt er vast en zeker een betere concurent
Ik vraag me af of de makers er wel veel moeite in gaan steken als ze al een flinke bak aan contactgegevens binnen hebben.

[ Voor 20% gewijzigd door Pierz op 08-12-2010 11:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingKoning
Tsurany schreef op woensdag 08 december 2010 @ 09:31:
Met gratis producten de markt veroveren en daarna mensen laten betalen, althans dat is wat Whatsapp doet. Nu gratis aanbieden voor een jaar en daarna moet je twee euro per jaar betalen. Een relatief klein bedrag maar volgens mij wel genoeg voor een winstgevend product. Zeker als je later nog met premium opties komt.
Dit zou ook zo kunnen, nu gratis bellen en later mensen laten betalen als ze er aan gewend zijn. Dan zal het alsnog voordeliger zijn dan de minuten betalen voor veel mensen.
Ik heb 79 cent betaald voor whatsapp... Ik weet dat je op de BlackBerry idd per jaar betaald, maar ik heb niet het idee dat dit op de Iphone ook ingevoerd zou gaan worden. Heb je daar een bron van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

KingKoning schreef op woensdag 08 december 2010 @ 13:12:
[...]

Ik heb 79 cent betaald voor whatsapp... Ik weet dat je op de BlackBerry idd per jaar betaald, maar ik heb niet het idee dat dit op de Iphone ook ingevoerd zou gaan worden. Heb je daar een bron van?
Nee ik heb geen bron gezocht omdat het mij a) niet uit maakt wat iPhone gebruikers moeten betalen en b) het helemaal niet relevant is. Het gaat er om dat Whatsapp sterk gebruik maakt van gratis trials om daarna te laten betalen en dat Viber dat ook op die manier kan gaan doen. Hoe het dan exact met de iPhone zit is niet erg relevant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-07 22:34
Marzman schreef op dinsdag 07 december 2010 @ 16:39:
Alleen jammer dat er zo veel verschillende programma's zijn, als iedereen nou sip zou gebruiken dan zouden ze ook onderling kunnen communiceren.
Al die VoIP-apps... ik vind het ook maar kul. Zoals je zegt is SIP gewoon ervoor gemaakt, en gebruiken *heel* veel mensen het al thuis, waarschijnlijk zonder dat ze het weten. Voordeel van SIP? Het is een bestaande, veelgebruikte en open standaard dat niet in handen is van een marktpartij. Symbian heeft al jaren ingebouwde support voor SIP (werkt prima op mijn Nokia N95) en Android heeft sinds kort eindelijk ook een ingebouwde client. Die clients integreren veel beter in het OS en werken zoals je gewend bent.

Bovendien ben je zowel thuis als onderweg beschikbaar op je eigen "vaste" nummer, en met dat nummer bel je ook naar buiten. Tenslotte kun je je eigen provider kiezen, mét behoud van nummer. Bedenk je dan ook dat providers zijn met flatfee-abonnementen en je kunt mobiel onbeperkt bellen naar "vaste" nummers, wat dus ook weer gewoon VoIP-nummers kunnen zijn.

Telco's verbieden vrijwel zonder uitzondering VoIP bij hun telefoon-internetabootjes. Maar ze mogen het helemaal niet controleren. Bovendien is het concurrentievervalsing en een inbreuk op de netneutraliteit, dus hoelang ze dat verbod kunnen volhouden is de vraag. Ik lig er niet wakker van, desnoods gooi ik het over een VPN-lijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Pierz schreef op woensdag 08 december 2010 @ 11:25:
[...]
Ik vraag me af of de makers er wel veel moeite in gaan steken als ze al een flinke bak aan contactgegevens binnen hebben.
Ja precies.
Tsurany schreef op woensdag 08 december 2010 @ 13:17:
[...]

Nee ik heb geen bron gezocht omdat het mij a) niet uit maakt wat iPhone gebruikers moeten betalen en b) het helemaal niet relevant is. Het gaat er om dat Whatsapp sterk gebruik maakt van gratis trials om daarna te laten betalen en dat Viber dat ook op die manier kan gaan doen. Hoe het dan exact met de iPhone zit is niet erg relevant.
"sterk gebruik maakt van gratis trails"? Je koopt die app voor €0,79 en daarna is hij gewoon te gebruiken zonder reclame of meuk. Helemaal geen sprake van gratis trails in de appstore.

Hoe dat exact met de iPhone zit is wel degelijk relevant aangezien we hier in het iPads, iPods, iPhones & iTunes gedeelte van het forum zitten.

[ Voor 16% gewijzigd door Donstil op 08-12-2010 13:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Donstil schreef op woensdag 08 december 2010 @ 13:39:
"sterk gebruik maakt van gratis trails"? Je koopt die app voor €0,79 en daarna is hij gewoon te gebruiken zonder reclame of meuk. Helemaal geen sprake van gratis trails in de appstore.
/j #care, hij is op wel meer platformen te verkrijgen dan enkel je iPhone.
Hoe dat exact met de iPhone zit is wel degelijk relevant aangezien we hier in het iPads, iPods, iPhones & iTunes gedeelte van het forum zitten.
Ach gossie toch, stel je voor dat je het vergelijkt met een applicatie voor een ander platform, ah nee, de zonde die ik begaan heb...

Op Android, Blackberry en Symbian is het gewoon een jaar gratis proberen en daarna betalen, dan boeit het voor het voorbeeld echt helemaal niks dat hij toevallig op de iPhone geen jaar gratis trial hebt, het ging er op dat ze het net zo zouden kunnen doen als ze bij Whatsapp doen, dat voorbeeld houd nog steeds gewoon stand ondanks jullie kortzichtige gemekker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Ik wil het best vergelijken maar jij komt er gelijk mee dat het niet relevant is. Echt vergelijk zelf doe je dus ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Ik zeg dat Whatsapp dat doet en dat klopt gewoon, dat ze het toevallig niet voor de iPhone doen doet niet af aan die bewering. Dat jij enkel naar de iPhone kijkt is niet mijn probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 00:46
Skype of concurrenten halen het toch niet bij de voipbuster klonen. Die bieden gewoon VOIP via een SIP account.
Je sipaccount kan je overal instellen, in een router, een adapter of in een stukje software.

Ik bel thuis met de vaste lijn via Justvoip en wordt gebeld op mijn 020- budgetphone voipnr. Op mijn mobiel (Android) draait CSipSimple met beide sipaccounts. CSipSimple is eenvoudig in te stellen en is ook erg slim: als ik een mobiel nr bel, gaat dat gewoon via Telfort. Als ik een vast nr bel gaat dat via het Voip/Sip account van mijn voorkeur.

Btw er zijn meer voip/sip apps zoals SipDroid.

Op deze manier kan ik alle vaste nrs altijd gratis bellen.
Android 2.3 heeft ondersteuning voor SIP ingebouwd. Dan heb je geen aparte app nodig. En al helemaal geen Skype of Vibe...

BTW dit werkt prima via zowel 3G als Wifi. Je kan het zelfs zo instellen dat je altijd via je gewone mobiele netwerk belt als je geen wifi of 3g verbinding hebt.

[ Voor 14% gewijzigd door Jazco2nd op 08-12-2010 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoietyMe

MoietyMe

zij/haar

Tsurany schreef op woensdag 08 december 2010 @ 14:12:
Ik zeg dat Whatsapp dat doet en dat klopt gewoon, dat ze het toevallig niet voor de iPhone doen doet niet af aan die bewering. Dat jij enkel naar de iPhone kijkt is niet mijn probleem.
Als je dat er nou gewoon bij zegt als je zoiets beweert is er niks aan de hand. Nu praten jullie langs elkaar. Jij zei enkel dat WhatsApp dat doet, terwijl dat op de iPhone niet zo is. Voor andere platformen wel, prima, maar dat zei je er niet bij, lees maar eens terug,

Anyways. Ik kan de afgelopen paar keren geen verbinding meer maken. Tenminste, ik hoor niks als het tellertje begint te lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Good Fella schreef op woensdag 08 december 2010 @ 15:00:
[...]

Als je dat er nou gewoon bij zegt als je zoiets beweert is er niks aan de hand. Nu praten jullie langs elkaar. Jij zei enkel dat WhatsApp dat doet, terwijl dat op de iPhone niet zo is. Voor andere platformen wel, prima, maar dat zei je er niet bij, lees maar eens terug,
Maar seriously, who gives a fuck? Waarom moet ik dat erbij zetten? Het was ten eerste een voorbeeld en ten tweede kan iedereen dat zelf zo nazoeken. Dat iPhone mensen zo'n beperkte kennis hebben kan ik verder niks aan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoietyMe

MoietyMe

zij/haar

Tsurany schreef op woensdag 08 december 2010 @ 15:02:
[...]

Maar seriously, who gives a fuck? Waarom moet ik dat erbij zetten? Het was ten eerste een voorbeeld en ten tweede kan iedereen dat zelf zo nazoeken. Dat iPhone mensen zo'n beperkte kennis hebben kan ik verder niks aan doen.
Waarom je dat er bij moet zetten? Omdat we in 4i zitten, niet in Mobile. Als ik in /62 ga zeggen dat WhatsApp maar 79 ct is terwijl er voor Android een gratis trial is dan snappen ze dat daar toch ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12-09 19:39
[...]

Waarom zo hooghartig reageren in de trant van "jullie zijn dom en snappen het niet". Je eerste opmerking is niet geheel duidelijk. Gezien de plek waar je je bevindt op het forum heb je met die opmerking geen gelijk. In het grotere geheel gezien (alle mobile OS-en) wel. Niet iedereen heeft kennis van alle mobile OS-en en wat de verschillen zijn tussen de apps die daarop draaien. Hou je gemak.

PSN: Sluuz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingKoning
[...]

de reden dat ik naar een bron vroeg was simpelweg omdat ik dacht dat jij doelde op de Iphone versie. Ik vroeg mij gewoon af of dat misschien gepland was oid en ik dat zelf nog niet wist...

je zegt nl letterlijk:
Met gratis producten de markt veroveren en daarna mensen laten betalen, althans dat is wat Whatsapp doet.
Je zegt niet dat is wat whatssap doet op andere platformen...

Dat ik dan denk dat we het over de iphone hebben komt omdat we in 4i zitten, aan bovenstaande reacties lijkt me duidelijk te zien dat ik niet de enige ben.

[ Voor 35% gewijzigd door KingKoning op 08-12-2010 16:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn ervaring tot nu toe met Viber:

- gisterenavond gesprek via wifi tussen 3gs en mijn 3gs, alles ok
- vandaag gesprek via 3G tussen 3gs en mijn 3gs, alles ok
- gesprek via 3G tussen 3g en mijn 3gs, tegenpartij zag call binnenkomen maar kon niet beantwoorden.

De gesprekken die tot stand kwamen waren enorm zuiver, was precies in dolby surround aan het bellen :)

jammer genoeg dus nog niet 100% betrouwbaar, hopelijk lossen ze dit snel op anders zal het eindigen als een goed idee dat nooit van de grond gekomen is. Ook een versie op Blackberry en Android zou er toch snel moeten komen. Ofwel Whatsapp die met een belfunctie afkomt, maakt me al niet uit wie eerst komt. Het is wel duidelijk dat het idee van een voip programma nu eindelijk een lage instapdrempel heeft om door de massa gebruikt te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierz
[...]

Heel raar inderdaad, dat mensen geen idee hebben van de features van een app op een OS dat ze zelf niet gebruiken. Kruip gewoon weer lekker terug in je eigen gefrustreerde wereldje en neem vooral ook je kinderachtige krachttermen mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Verwijderd schreef op woensdag 08 december 2010 @ 17:31:
Mijn ervaring tot nu toe met Viber:

- gisterenavond gesprek via wifi tussen 3gs en mijn 3gs, alles ok
- vandaag gesprek via 3G tussen 3gs en mijn 3gs, alles ok
- gesprek via 3G tussen 3g en mijn 3gs, tegenpartij zag call binnenkomen maar kon niet beantwoorden.

De gesprekken die tot stand kwamen waren enorm zuiver, was precies in dolby surround aan het bellen :)

jammer genoeg dus nog niet 100% betrouwbaar, hopelijk lossen ze dit snel op anders zal het eindigen als een goed idee dat nooit van de grond gekomen is. Ook een versie op Blackberry en Android zou er toch snel moeten komen. Ofwel Whatsapp die met een belfunctie afkomt, maakt me al niet uit wie eerst komt. Het is wel duidelijk dat het idee van een voip programma nu eindelijk een lage instapdrempel heeft om door de massa gebruikt te worden.
Ik ben benieuwd wat de telecomproviders er mee gaan doen. Dit is precies waar ze bang voor zijn en waarom ze zo spastisch doen over mobiel internet. Ze zouden mobiel internet wat duurder kunnen maken maar dan nog lopen ze veel geld mis aan de veelbellers.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Pierz schreef op donderdag 09 december 2010 @ 11:34:
[...]

Heel raar inderdaad, dat mensen geen idee hebben van de features van een app op een OS dat ze zelf niet gebruiken. Kruip gewoon weer lekker terug in je eigen gefrustreerde wereldje en neem vooral ook je kinderachtige krachttermen mee.
Ik heb het over Whatsapp, zeg nergens Whatsapp op de iPhone, dan is het toch logisch dat je even na denkt hoe dat bij andere besturingssystemen zit? Maar zal voortaan wel heel duidelijk zijn want kennelijk denken de meeste mensen niet verder na.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
Marzman schreef op donderdag 09 december 2010 @ 12:17:
[...]

Ik ben benieuwd wat de telecomproviders er mee gaan doen. Dit is precies waar ze bang voor zijn en waarom ze zo spastisch doen over mobiel internet. Ze zouden mobiel internet wat duurder kunnen maken maar dan nog lopen ze veel geld mis aan de veelbellers.
Als ze slim zijn gaan ze zelf (SIP) VoIP-diensten aanbieden... Dataverbruik voor spraak is toch peunuts vergeleken met video.

Overigens, LTE is een puur-IP-techniek. Alle spraak over LTE is dus altijd VoIP. Zouden ze dat ook verbieden? :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierz
Tsurany schreef op donderdag 09 december 2010 @ 12:22:
[...]

Ik heb het over Whatsapp, zeg nergens Whatsapp op de iPhone, dan is het toch logisch dat je even na denkt hoe dat bij andere besturingssystemen zit? Maar zal voortaan wel heel duidelijk zijn want kennelijk denken de meeste mensen niet verder na.
Duidelijk zijn is altijd verstandig om misverstanden te voorkomen. Ook is het een stuk effiecienter dan dat iedereen moet gaan raden wat je nou eigenlijk bedoelt. Ik heb geen zin om te googlen omdat jij te lui bent om iets in je post te zetten. Jij wilt iets overbrengen aan ons, doe het dan ook op een fatsoenlijke manier.

En ik begrijp werkelijk niet dat je in de i4 sectie post en het dan raar vind dat mensen uitgaan van een iphone situatie. De hele wereld is gek behalve jij... Met die instelling kom je er wel in het leven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ze dit nou Android 2.3 compatibel maken, zou het helemaal mooi zijn. Aangezien Android 2.3 VoIP al heeft ingebouwd. Ook een sms en videobel functie zou mooi zijn

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 09-12-2010 16:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tsurany schreef op woensdag 08 december 2010 @ 13:56:
[...]

/j #care, hij is op wel meer platformen te verkrijgen dan enkel je iPhone.

[...]

Ach gossie toch, stel je voor dat je het vergelijkt met een applicatie voor een ander platform, ah nee, de zonde die ik begaan heb...

Op Android, Blackberry en Symbian is het gewoon een jaar gratis proberen en daarna betalen, dan boeit het voor het voorbeeld echt helemaal niks dat hij toevallig op de iPhone geen jaar gratis trial hebt, het ging er op dat ze het net zo zouden kunnen doen als ze bij Whatsapp doen, dat voorbeeld houd nog steeds gewoon stand ondanks jullie kortzichtige gemekker.
Wat ben jij een zielig excuus voor een human being!! Just my #2cents!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scidd0w
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10-09 13:33
je zou bijna vergeten dat dit topic over viber gaat!

viber nu een paar dagen in gebruik en mijn bevindingen zijn erg wisselend. Heb het idee dat wanneer er geen goed bereik is (slecht 3g of helemaal niet) de applicatie moeilijk verbindingen opzet en eventueel vast houd als hij deze heeft.
Een toekomstige update zou mijns inziens daar rekening mee moeten houden. Gewoon dat die aangeeft internet/bereik is te slecht om een verbinding op te zetten. Zo voorkom je dat je blijft proberen en dat er niks gebeurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingKoning
Het is mij nog niet gelukt een fatsoenlijk gesprek van langer dan 2 minuten via Viber te houden. Het is me 1x gelukt met mijn vriendin die naast me zat, en toen zaten we allebei op wifi.

Vervolgens 1 van de 2 wifi uitgezet en opnieuw geprobeerd en toen kwam de verbinding maar moeizaam tot stand en was het gesprek heel ruizig.

Ook krijg ik op de 1 of andere manier geen 'push-message' als ik gebeld wordt (iphone 3G).
Waardoor het dus alleen lijkt te werken op Iphones met multitasking, op mijn vriendins iphone 4 werkt het prima namelijk, zolang hij in de 'multitasking-bar' blijft staan.

[ Voor 15% gewijzigd door KingKoning op 13-12-2010 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• forzabesiktas
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 18-08 16:39
Na de install duurde het een tijdje totdat mijn Viber contacten verschenen.
De verbinding en geluid klinkt wel beter dan de normale phone lijn :).
Het is iig de Skype killer en had ergens gelezen dat de sms functie ook werd gebouwd _/-\o_

tikfouten? tjah..m..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingKoning
Gisteravond stond er op Iphoneclub een artikel over Viber.

Ik ben toch steeds minder blij dat ik het geinstalleerd heb. Ik citeer iphoneclub:
In de voorwaarden staat dat een kopie van jouw adresboek op de servers wordt vastgelegd. Ze weten dus precies wie jouw vrienden zijn. Ook mag Viber volgens de voorwaarden alle gesprekken in een logboek vastleggen en verzamelen. Je persoonlijke gegevens mag Viber delen met externe partijen. In een blogposting is te lezen, dat Viber is opgericht door een Israëlisch bedrijf en dat er geen persoonsgegevens van de oprichters op de website te vinden zijn. Bovendien staat Viber als bedrijf geregistreerd op Cyprus, dat vaak wordt gebruikt als uitvalsbasis voor gokbedrijven. De bedenkers van Viber zaten ook achter iMesh, een p2p-programma dat met moeilijk te verwijderen spyware werd geleverd. Volgens de critici kunnen we Viber daarom maar beter niet vertrouwen.
http://www.viber.com/privacypolicy.html

Verwijderen kan volgens viber op 2 manieren:
If you wish to delete your account completely, you can either:

(a) contact Viber via “Viber Support” (available at Viber.com) and request that your account be deleted, or

(b) delete the Viber App from your device.

When you delete the Viber App, your Personal Information will be automatically deleted from our primary storage within 45 days. However, Viber maintains back-up information of each user’s account for a period of up to 12 months.
Ze hebben dus al je informatie voor 12 maanden! Ik ben bang dat als ik je ze mailt (optie b) dat ze je account met adressen ook nog is kunnen linken aan je e-mail adres en dan dus praktisch alle info van je hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jo-re-mi
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 06-09-2024

Jo-re-mi

_ _ _d(□_□)b

KingKoning schreef op dinsdag 14 december 2010 @ 12:31:

Ik ben toch steeds minder blij dat ik het geinstalleerd heb. Ik citeer iphoneclub:

[...]

[...]

Ze hebben dus al je informatie voor 12 maanden! Ik ben bang dat als ik je ze mailt (optie b) dat ze je account met adressen ook nog is kunnen linken aan je e-mail adres en dan dus praktisch alle info van je hebben...
Sick. Toch niet verkeerd van me om de eerste berichten/ervaringen/kinderziektes af te wachten alvorens het te gaan gebruiken...

Verwijderd

Ik heb Viber ook sinds een week doet het soms uitstekend en soms helemaal niet...vooral ik met min 3G bel met een 3Gs.

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

[...]

[...]

Verbaasd me opzich niks, die bedrijven moeten er aan verdienen, ze kunnen zoiets niet gratis doen. En dan kunnen ze a) geld vragen, b) reclames tonen of c) persoonsgegevens gaan verkopen. Dat laatste vinden ze kennelijk het interessantst om te doen en levert het meeste op. Ik zou eigenlijk in zo'n geval per direct met het gebruik stoppen.

• Cartman!
  • Niet online
Ik ben wel benieuwd wanneer de Android-versie komt maar als ik bovenstaande lees over de privacy vind ik t toch niet heel tof. Ik gebruik ook SIPdroid om te bellen via voipbuster alleen is de kwaliteit over 3G vaak belabberd. Omdat ik bijna enkel WhatsApp gebruik en zelden bel gebruik ik m'n bundel toch al niet op, ik vraag me dus ook af waarom ik al die moeite doe terwijl ik nog belminuten heb in m'n bundel :+

• Donstil
  • Niet online
Sinds vandaag is er een update uit met een Enorme lijst bug-fixes.

Net even getest en leek idd een stuk beter te werken. Het probleem wat ik had op me iPhone4 (eerste keer bellen horen ze me niet) is iniedergeval opgelost dus dat is mooi.

• Pierz

[...]

[...]

Als je ergens je email in je contacts hebt staan dan hebben ze die toch al. En leuk dat je je zorgen maakt over je eigen gegevens, maar vergeet niet dat je ook die van alle personen in je lijst aan ze hebt gegeven (incl email en adresgegevens!).

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Ze maken backups, weet je hoe veel werk het is accounts te verwijderen uit backups?

/▌

• Donstil
  • Niet online
Ach bang makerij. IPhoneclub heeft er geen directe aanwijzing voor op een blogje (wat ze als bron aanhalen) na.
Ze mogen me contact gegevens hebben hoor. Geen idee wat ze moeten met me 06nr en die van me vrienden.

Edit: Aldus Tsurany staat het in de voorwaarden dat ze je gegevens delen met derde. Blijft bangmakerij maar dan met gegronde aanwijzingen.

[ Voor 38% gewijzigd door Donstil op 16-12-2010 13:20 ]

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

In hun algemene voorwaarden staat letterlijk dat ze gegevens delen met derden die volgens hun betrouwbaar zijn, dat zegt mij genoeg.
Het grootste probleem is dat ze al je contacten opslaan en misschien niet alleen met 06 nummer maar met allerlei andere gegevens. Als ik met al m'n gegevens in iemands telefoon sta die Viber gebruikt kunnen derden al mijn gegevens krijgen zonder dat ik er enig zeggenschap over heb.
Dat is geen bangmakerij, dat is mensen bewust maken van wat er gebeurt met gegevens, bijna niemand doet tegenwoordig nog moeite gegevens van zichzelf te beveiligen. Dat moeten ze dan lekker zelf weten, maar in dit geval ben je ook verantwoordelijk voor gegevens van anderen.

[ Voor 24% gewijzigd door Tsurany op 16-12-2010 13:11 ]

• Donstil
  • Niet online
Tsurany schreef op donderdag 16 december 2010 @ 13:11:
In hun algemene voorwaarden staat letterlijk dat ze gegevens delen met derden die volgens hun betrouwbaar zijn, dat zegt mij genoeg.
Het grootste probleem is dat ze al je contacten opslaan en misschien niet alleen met 06 nummer maar met allerlei andere gegevens. Als ik met al m'n gegevens in iemands telefoon sta die Viber gebruikt kunnen derden al mijn gegevens krijgen zonder dat ik er enig zeggenschap over heb.
Dat is geen bangmakerij, dat is mensen bewust maken van wat er gebeurt met gegevens, bijna niemand doet tegenwoordig nog moeite gegevens van zichzelf te beveiligen. Dat moeten ze dan lekker zelf weten, maar in dit geval ben je ook verantwoordelijk voor gegevens van anderen.
Het is maar te hopen voor je dan dat je vrienden geen Viber gebruiken. Anders kan je het net zo goed zelf gaan doen >:)

(bij mij is dat dus het geval dus als ik geen viber neem ben ik net zo ver van huis)

• KingKoning
Dat is ook zo. Ook al installeer je de app niet, je kan er donder op zeggen dat iemand anders die jouw nummer en/of adresgegevens heeft dat wel heeft gedaan...

Maar ik vind wel dat dit een heikel punt is. Dat ze de gegevens gebruiken van diegene die de app installeert kan ik nog begrijpen, daar beslis ik immers zelf over. Maar dat ze gegevens van anderen die dat misschien helemaal niet willen ook hebben vind ik op zijn minst verwerpelijk.

In die zin is het toch wel weer jammer dat Apple de voorwaarden voor apps in de store heeft aangepast. Het is leuk dat er nu alternatieve browsers, zoals opera e.d. in komen maar dit is weer 1 van de nadelen.

Daarnaast vind ik dat een termijn van 12 maanden wel heel veel is. Een periode van bijvoorbeeld 3 maanden zou ook moeten lukken...

• Scidd0w
Whatsapp heeft toch ook je adresboek?
Ik zie er niet zo'n probleem in op dit moment. Misschien wordt dat anders als je continue sms reclame gaat krijgen maar dan komt er vast wel weer een blocker of een nieuwe wet. ;)

• joint_me
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-09 09:27
Ik heb hem maar verwijderd, mijn batterij ging 2 keer zo snel leeg :|

Hello fellow humans

• Donstil
  • Niet online
Ik hoor meer mensen klagen over batterij verbruik maar ik (iPhone4) merk daar helemaal niets van.
Moet ook nikst kunnen aangezien de app helemaal niet blijft lopen (sluit na een paar min door Apple's manier van multitasking) en werkt met push berichten.

• Fuzzillogic
Scidd0w schreef op donderdag 16 december 2010 @ 16:54:
Whatsapp heeft toch ook je adresboek?
Ik zie er niet zo'n probleem in op dit moment. Misschien wordt dat anders als je continue sms reclame gaat krijgen maar dan komt er vast wel weer een blocker of een nieuwe wet. ;)
Of al je vriendjes en vriendinnetjes "opeens" spam gaan krijgen omdat je hun e-mailadres in de contactgegevens hebt staan en je deze nu op een presenteerblaadje hebt gegeven aan een (naar verluid) louche partij.

Dat je het probleem niet direct ziet betekent niet dat het probleem er niet is.

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Fuzzillogic schreef op donderdag 16 december 2010 @ 18:48:
[...]

Of al je vriendjes en vriendinnetjes "opeens" spam gaan krijgen omdat je hun e-mailadres in de contactgegevens hebt staan en je deze nu op een presenteerblaadje hebt gegeven aan een (naar verluid) louche partij.

Dat je het probleem niet direct ziet betekent niet dat het probleem er niet is.
Bij MSN krijg ik nog wel eens berichten van "eej kijk hier eens, ik heb het ook geprobeerd en ik heb een iphone gewonnen". Die klik ik zo weg, maar op mijn telefoon moet ik dat echt niet hebben. Sta je in het belmenietregister, ben je voorzichtig met het opgeven van je nummer bij gratis meuk en dan krijg je die onzin :p

In het gequote stukje zag ik trouwens niks over derden, alleen dat ze je gegevens 12 maanden kunnen bewaren. Dat lijkt me niet zo vreemd, als je backups een jaar bewaard dan gebeurd dat bijvoorbeeld nadat een account verwijderd is. Dat gebeurd overal zo, als je een emailaccount opzegt is het ook niet meteen verdwenen uit de backups van die provider.

[ Voor 19% gewijzigd door Marzman op 16-12-2010 19:00 ]

/▌

• Fuzzillogic
Punt is dat ze wel veel kunnen blaten in hun privacy policy, maar die kan volgende week weer heel anders zijn... als ze zich er überhaupt al aan houden. Om nog maar te zwijgen wat er gebeurt met de "inboedel" als de tent failliet gaat of overgenomen wordt.

Noem het wantrouwend, maar ik noem het liever waakzaam en voorzichtig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scidd0w
Maar whatsapp dan? Dat gebruikt toch zowat iedereen met een iPhone?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PerfektOne
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 16-06 23:24

PerfektOne

Striving for Perfektion

Ik heb zojuist mijn iPhone apps per ongeluk verwijderd van mijn mac en iphone.

Nu wil ik viber installeren via de appstore maar hij is niet meer te vinden? Is hij gebanned door de iOS 4.3 update? :S

[ Voor 4% gewijzigd door PerfektOne op 29-03-2011 23:26 ]

XBOX Live Gamertag: PerfektOne

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-04-2019
Avance schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 23:26:
Ik heb zojuist mijn iPhone apps per ongeluk verwijderd van mijn mac en iphone.

Nu wil ik viber installeren via de appstore maar hij is niet meer te vinden? Is hij gebanned door de iOS 4.3 update? :S
Nope, ze hadden Viber 2.0 in de App store geplaatst....alleen had die problemen. Nu hebben ze hem helemaal uit de app store gehaald. Vanavond staat die weer in de App store :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
alwaysleft schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 09:15:
[...]

Nope, ze hadden Viber 2.0 in de App store geplaatst....alleen had die problemen. Nu hebben ze hem helemaal uit de app store gehaald. Vanavond staat die weer in de App store :*)
En even een oude versie installeren kan niet? Dus intussen kun je simpelweg niet bellen met Viber?

If so, dan is dat weer een leuke reminder waarom ik niet met dit soort gesloten systemen (Viber & iOS) werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beyazz06
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Misschien dat je ergens nog een .ipa bestand kan vinden, maar via de appstore is het volgens mij niet mogelijk..

Ik vind trouwens viber toch maar bagger werken, tango is integenstelling veel stabieler. Waar ik met viber geen verbinding kan maken, lukt dat met tango wel. Nadeel van tango is wel weer dat oudere iOS niet compatible zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alekz87
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:42
je kan nu idd met viber berichten sturen. alleen zitten totaal geen opties in als geluid/trillen whatever. Beetje vage update was het ook. maar goed iedereen heeft nu al whatsapp en alle vrienden vaak ook. du als whatsapp slim in integreren ze een bel optie erin en hoppa!

iPhone 3G, Samsung Galaxy S2, HTC One M7, HTC One M8, Samsung Note 4, Samsung Galaxy S7 Edge, Oneplus 3T, iPhone X, Apple Watch Series 2, Apple Watch Series 6, iPhone 12 Pro, iPhone 14 Pro, iPhone 16 Pro, Apple Watch Series 10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloemstukje
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 14-09 11:24
Als je hem op je PC of MAC hebt staan kan je hem er uiteraard nog gewoon opzetten ;)

gewoon nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Het werkt met push? Want als ik Skype (wat perfect werkt trouwens op Android) open laat staan de hele dag is mijn accu zo leeg. Ik stuur meestal met whatsapp een berichtje van "eej start skype eens op" :)

Sipdroid heb ik ook, maar nog niet veel mee gebeld.
Alekz87 schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 19:57:
je kan nu idd met viber berichten sturen. alleen zitten totaal geen opties in als geluid/trillen whatever. Beetje vage update was het ook. maar goed iedereen heeft nu al whatsapp en alle vrienden vaak ook. du als whatsapp slim in integreren ze een bel optie erin en hoppa!
Dat lijkt me ook het handigste, als ze het dan ook via sip doen kan het ook op vaste telefoons werken. Ik vind het ook appart dat ze geen windows app hebben, volgens mij zou dat best aan kunnen slaan onder kantoorwerkers.

[ Voor 54% gewijzigd door Marzman op 30-03-2011 20:21 ]

/▌

Pagina: 1