Rechtstreeks verbinding met internet ipv lus

Pagina: 1
Acties:

• K3ke
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 24-02 12:12
Mijn netwerk ziet er als volgt uit :
Afbeeldingslocatie: http://i51.tinypic.com/21j0epz.jpg

Als ik in Windows mijn netwerkoverzicht bekijk zie ik het volgende :

Afbeeldingslocatie: http://i52.tinypic.com/10yl93b.jpg

Op 1 of ander vaag reden komt die Belkin router tussen zitten. Ik heb de Belkin router ingesteld als accesspoint only maar dat helpt niet. Is er een manier om het voor elkaar te krijgen dat ik rechtstreeks naar mijn Netgear router kan. Belkin rechtstreeks op Netgear aansluiten is helaas geen optie.

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15:37

BHQ

Kan je de Netgear wel gewoon benaderen en krijg je een IP uit de range van dat apparaat?

Niet teveel geboeid zijn met hoe Windows je netwerk in elkaar vind zitten. Zelden accuraat imho.

• Craven
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 17:37
En jij gelooft dat grafiekje van windows?

Je zit neem ik aan in 1 groot subnet? Dan gaat al je verkeer sowieso direct naar de netgear. Je pakketjes zoeken zijn weg op laag 2. En de switch waar je aan zit weet aan welk poortje de netgear zit.

• barry457
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19-02 09:46
Wie geeft je IP uit (DHCP)? Subnet zoals Craven zegt? En zou ook die grafiek van Windows niet geloven.

• Evos
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 06:27
Je zou dit makkelijk kunnen testen door een trace te starten, zo kun je zien welke Hops (routers) hij langs gaat. Waarom wil je dit? heb je ergens problemen mee?

Zo ja zet eens tijdelijk de Belink AP uit en check of je het probleem nog steeds hebt.

• K3ke
Mijn Netgear 3500L is ingesteld als DHCP server. Belkin niet.
Ik kan zowel de Belkin als mijn Netgear router benaderen.

Probleem is als volgt :

Als ik starcraft2 opstart , dan crasht hij in menu, waardoor ik nergens op een knop kan drukken.
Als ik mijn netwerkkabel uittrek, starcraft opstart en vervolgens netwerkkabel in doe, dan werkt alles.
Als ik mijn Belkin router uitzet, dan werkt starcraft altijd zonder gezeik.

Behalve starcraft werkt alles wel gewoon goed. Ik word een beetje gek.

• itons
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
K3ke schreef op dinsdag 07 december 2010 @ 10:23:
Mijn Netgear 3500L is ingesteld als DHCP server. Belkin niet.
Ik kan zowel de Belkin als mijn Netgear router benaderen.

Probleem is als volgt :

Als ik starcraft2 opstart , dan crasht hij in menu, waardoor ik nergens op een knop kan drukken.
Als ik mijn netwerkkabel uittrek, starcraft opstart en vervolgens netwerkkabel in doe, dan werkt alles.
Als ik mijn Belkin router uitzet, dan werkt starcraft altijd zonder gezeik.

Behalve starcraft werkt alles wel gewoon goed. Ik word een beetje gek.
Cataclysm is uit, vandaar dat Bnet een beetje over de zeik is. Gewoon geduld, Binnenkort werkt het weer normaal.

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15:37

BHQ

itons schreef op dinsdag 07 december 2010 @ 10:27:
[...]

Cataclysm is uit, vandaar dat Bnet een beetje over de zeik is. Gewoon geduld, Binnenkort werkt het weer normaal.
Dat dus. Heeft niets te maken met wat Windows van je netwerktopologie vind.

• K3ke
Volgens mij heb ik duidelijk gezegd dat het wel degelijk met netwerk te maken heeft.
Als ik mijn netwerkkabel uit mijn pc trek en Starcraft opstart en daarna mijn netwerkkabel in doe, werkt Starcraft gewoon goed! Ook als ik mijn Belkin router uitzet werkt Starcraft goed.

[ Voor 9% gewijzigd door K3ke op 07-12-2010 10:50 ]

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

K3ke schreef op dinsdag 07 december 2010 @ 10:50:
Volgens mij heb ik duidelijk gezegd dat het wel degelijk met netwerk te maken heeft.
Als ik mijn netwerkkabel uit mijn pc trek en Starcraft opstart en daarna mijn netwerkkabel in doe, werkt Starcraft gewoon goed! Ook als ik mijn Belkin router uitzet werkt Starcraft goed.
Conclusie: je belkin router is brak en ga je vervangen door iets dat wel goed werkt.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• CrankyGamerOG
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22-02 21:21

CrankyGamerOG

Assumption is the mother.....

CyBeR schreef op dinsdag 07 december 2010 @ 11:17:
[...]

Conclusie: je belkin router is brak en ga je vervangen door iets dat wel goed werkt.
LOL , cyber wat kan jij toch soms heerlijk kort door de bocht zijn :+

KPN - Vodafone Ziggo Partner

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Tsja zo is 't nou eenmaal. Maar mischien komt TS nog weg met een firmware update ipv een nieuw apparaat. Dit alles er van uitgaande dat 't ding goed ingesteld is, trouwens, waar K3ke wel van overtuigd lijkt te zijn. DHCP uit, dat soort gein. (En als dat zo is, is wat Windows ervan vindt inderdaad irrelevant.)

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• K3ke
CyBeR schreef op dinsdag 07 december 2010 @ 11:33:
Tsja zo is 't nou eenmaal. Maar mischien komt TS nog weg met een firmware update ipv een nieuw apparaat. Dit alles er van uitgaande dat 't ding goed ingesteld is, trouwens, waar K3ke wel van overtuigd lijkt te zijn. DHCP uit, dat soort gein. (En als dat zo is, is wat Windows ervan vindt inderdaad irrelevant.)
Ik heb nu de Belkin toch direct op de Netgear gehangen en probleem is opgelost.

• Crazius
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 14-02-2025
Switches managed of niet worden nooit gezien als HOP in het netwerk. Alleen routers worden gezien als netwerk hops.
Pagina: 1