Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ayolin
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 16-12-2022
Ik zoek voor mijn vrouw een nieuw Android toestel. Hierbij wil ze graag een zo goed mogelijke camera. Vrijwel al het andere is hieraan ondergeschikt.

Nu ben ik al even aan het kijken geweest, maar ik kan niet duidelijk krijgen welk Android toestel nou de beste camera heeft. Megapixels zeggen niet alles en objectieve informatie over de samenwerking van de hardware en de kwaliteit van de gebruikte lens/ccd is moeilijk te vinden.

Het beste wat ik nu kan verzinnen is wachten op de Altek Leo, maar ik heb geen idee wanneer die verschijnt. Kan iemand mij een ander toestel aanraden die momenteel of binnenkort op de markt is?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanRispens
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 25-08 20:07
Sony X10 heeft de minst slechte camera. Alle camera's op telefoons zijn gewoon ruk, de beste optie is dan denk ik nog de Nokia N8, maar dat is geen Android. Koop een Canon Ixus, supercompact en goede foto's. Kan echt geen telefoon tegenop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hars73
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-09 19:17

hars73

Papa van Dewi en Robin :-)

Ik zit heel stiekem ook wel een beetje op de Altek Leo te wachten. Wil eigenlijk ook een goeie camera, maar dan met een bel en sms mogelijkheid. Heb nu de Nokia N82, heeft best een aardige camera, maar in veel gevallen valt het achteraf toch wel weer tegen.

Panasonic staat ook nog op het punt camera's met telefoonfuncties te leveren, maar ik weet niet of ze daar ook Android op gaan zetten, vermoed het niet.

De andere optie (koop een supercompacte Ixus) is inderdaad wel bijna de beste optie. Blijft echter wel als nadeel dat je dan altijd twee apparaten bij je hebt, die ook allebei met regelmaat opgeladen moeten worden.

Ik weet niet of je vrouw altijd een handtas bij zich heeft, maar dan zou het nadeel dat je twee apparaten bij je hebt wel wegvallen.

[ Voor 9% gewijzigd door hars73 op 07-12-2010 09:35 ]