Macbook ziet harddisk niet meer

Pagina: 1
Acties:

• Mon
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 30-01 18:10
Nadat ik mijn pc +- 1 maand geleden heb voorzien van een 500Gb Seagate Momentus XT hybrid disk, heb ik besloten dat ie toch echt thuishoort in mijn Macbook v1.1. Oude 60 gig schijf eruit, nieuwe erin en... TimeMachine ziet geen harde schijf. Originele schijf er weer in: OS X boot niet en TimeMachine ziet wederom geen schijf.

Als ik vanaf de Snow Leopard bootdisk een Terminal open, vind ik wel netjes een /dev/disk0s1 en /dev/disk0s2 op de originele harddisk.

Het is moeilijk naar binnen koekeloeren, maar de connectors intern zien er nog prima uit. Naar de Appel winkel is denk ik geen optie aangezien het ding van 2006 is en een reparatie ongeveer de helft van een nieuwe zal kosten. Is dit te fixen?

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Wat zie je in de Disk Utility? En wat als je met een ander OS boot of zo?

[ Voor 41% gewijzigd door Room42 op 07-12-2010 00:48 ]

Nou ja! Check dan gelijk ff mijn V&A! 🛒
"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 03-02 19:45

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Hoe bedoel je dat Time Machine geen schijf ziet? Je bedoelt de Time Machine restore op de install disk? Je dient voor een nieuwe schijf eerst Disk Utility te gebruiken in het Utilities menu op de install disk. Je maakt daar gewoon 1 HFS+ partitie aan. :)
Daarna kun je een Time Machine restore of nieuwe install doen.

Tesla Model Y RWD (2024)

• Mon
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 30-01 18:10
Excuus, vergeten. Disk utility laat alleen de superdrive zien, beide harddisks worden daar niet (meer) herkend.

Overigens zie ik nu in de install log van Snow Leopard: "OSInstaller: Target volume disappeared." Kan er mee te maken hebben maar zegt me niets.