Beste Tweakers, het is weer eens zo ver, ik kom er niet alleen uit!
Ik weet wat je vast zult denken, upgrade die handel gewoon naar een betere PC... ergens heb je gelijk maar het is niet mijn eigen PC.
Probleem zit als volgt. PC was traag, en gebruikte meer dan de 512 MB die hij ter beschikking had (ivm. AV upgrades, drivers utilities SP3 van XP etc.) dus werd het tijd voor nieuwe RAM. Ik weet dad de theoretische max 2 GB is in elke combinatie. Dus binnen zaten 2x 256 MB DDR1... ja nog DDR 1. Dus ik koop 1 GB (overigens PC2700) en steek die dr bij. Totaal 1250 MB RAM, verder alles liep lekker. Ik dacht, ah joh ff zn upgrades uitvoeren, nieuwe virus defenities, spyware removing etc. en tot mijn verbazing was de de pc reten traag. Ik kijk even in meerdere locaties en er word maar 256 MB herkend.
Na meerdere uren er aan te hebben besteed
deed ik het meest onwaarschijnlijke, en tot mijn verbazing stond er weer overal 1250 MB. Ik had het cmos batterijtje er ff uitgelaten. ?! Ok probleem opgelost, maar nope, na elke herstart ging er als het ware ram verloren. Eerste restart was er 750 MB, (helft van extra GB was herkend) later maar 250 MB, en nog later starte hij niet eens meer op (geen POST). Elke keer met opstarten levert andere resultaten op. Nu start hij vrijwel altijd met 750 MB, alsnog een upgrade, maar kan zo weer gaan schommelen. Waar ligt dat toch aan? Het BIOS is vrij simpel en kan nergens mee klooien (ook net geupgrade). Enige oplossing is dus CMOS batt. er uit en dan tijd opnieuw instellen, en daarna nooit meer de pc uitzetten, maarja aangezien windoos moet je wel vaak restarten. BIG problem dus.
Heeft iemand enig idee wat er mis kan zijn en hoe ik dat het beste kan oplossen?
MVG,
Michael Barton
Ik weet wat je vast zult denken, upgrade die handel gewoon naar een betere PC... ergens heb je gelijk maar het is niet mijn eigen PC.
Probleem zit als volgt. PC was traag, en gebruikte meer dan de 512 MB die hij ter beschikking had (ivm. AV upgrades, drivers utilities SP3 van XP etc.) dus werd het tijd voor nieuwe RAM. Ik weet dad de theoretische max 2 GB is in elke combinatie. Dus binnen zaten 2x 256 MB DDR1... ja nog DDR 1. Dus ik koop 1 GB (overigens PC2700) en steek die dr bij. Totaal 1250 MB RAM, verder alles liep lekker. Ik dacht, ah joh ff zn upgrades uitvoeren, nieuwe virus defenities, spyware removing etc. en tot mijn verbazing was de de pc reten traag. Ik kijk even in meerdere locaties en er word maar 256 MB herkend.
Na meerdere uren er aan te hebben besteed
Heeft iemand enig idee wat er mis kan zijn en hoe ik dat het beste kan oplossen?
MVG,
Michael Barton