Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Voor een project aan de unief moest ik in een team van 3 een minority report system opzetten. In het kort, je computer besturen door in de lucht bewegingen met je handen te maken, zoals Tom Cruise in de film Minority Report gedaan heeft.

Dit moest in matlab-code (ongeveer 10x trager dan C) en door enkel gebruik te maken van de kleine webcam boven het beeldscherm in de meeste laptops.

Na 4 weken is dit het resultaat. ;) We halen 8,5 fps aan detectie op een netbook EEE 1005P, hiertussen kun je nog gemakkelijk interpoleren met degelijke resultaten. Pretty cool stuff, the future is coming near...

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=vk3Smhm5Ta0]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12:39

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

trapje over het hek vanuit FG..hopende dat het hier beter op zijn plek is :)

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Savantas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 30-09 16:52
Ziet er goed uit. Maar je hebt t over een netbookje, terwijl ik toch echt OSX zie (hackintosh?)...

Valt natuurlijk wel deels samen met de ontwikkelingen van de Xbox Kinect. Daarbij heb je geen markers aan je vingers nodig (mits hij wel net zo fijngevoelig is voor vingers).
Qua ontwikkeling blijft een toetsenbord volgens mij voorlopig wel bestaan (hoewel misschien niet fysiek), maar een muis kan met dergelijke aansturing wel op de museum-nominatie komen. Je ziet hier nog wel een 'virtueel' vlak vanaf waar je marker pas gedetecteerd wordt. Dit zou nog wat relatiever moeten zijn (vlak trekken net voor je of op grotere afstand) wil t op de film (of die van bv Avatar, ... etc) lijken. Ik vond in Avatar wel tof dat iemand met een handgebaar een 3D-bestand van een scherm op zijn eigen pad trok (ook meteen het enige mooie aan die smurfenfilm wat mij betreft ;) ).

Ik denk niet zwart-wit, ik denk diapositief! ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dat klopt, dit is gefilmd op een Macbook. Maar de resultaten op een netbook zijn dezelfde. (mijn netbook heeft trouwens o.a. een Ubuntu met een Mac-skin ;) dus je zou geen verschil gezien hebben)

We hadden het ook moeilijk met dat virtueel vlak, en hebben veel uitgeprobeerd, maar het is gewoon handig om mee te werken. Main point is eigenlijk dat deze systemen nu heel eenvoudig zijn geworden. Dit is als huiswerk in 4 weken in elkaar geflanst. Reken maar uit wat mogelijk is als een bedrijfsteam (of linux-groep) zich daar eens op zou zetten... ZONDER kinect.
En nu hetzelfde, maar MET kinect.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 07-12-2010 18:48 ]