Toon posts:

Oude PC als mediacenter

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb momenteel nog een oude PC staan met volgende specificaties in een notendop :
AMD Athlon XP 2800+,Nvidea Geforce FX 5200,512 MB RAM-geheugen,80 GB,Windows XP Lite.

Nu heb ik binnenkort een leuke Full HD TV van 40 inch , Nu komt mijn xbox 360 op 1 HDMI uitgang , En nu wou ik op een andere vrije ingang deze oude pc hangen.Nu heb ik hierrond wat vragen.

Van mijn PC naar de TV kan ik toch best op deze manier doen ?
Geforce FX 5200 DVI naar DVI-HDMI Adapter naar HDMI kabel naar HDMI ingang van mijn TV ?

Ik ga dan ook waarschijnlijk gewoon TV kijken via mijn PC.Hiervoor heb ik een gewone goede TV-kaart nodig waarmee analoge tv te kijken en op te nemen is.Liefst dus een PCI kaart die geen sources van de computer nodig heeft aangezien deze computer niet meer van de nieuwste is Welke TV-kaarten raden jullie aan ? Zal het mogelijk zijn met deze PC dit eigenlijk te gebruiken voor TV te kijken en op te nemen ? En is het mogelijk hiermee een divx film af te spelen op een 40 inch scherm ?

Welke software raden jullie aan voor een beetje TV en films te kijken op deze PC ? Bijvoorbeeld een tv-gids waar je automatisch uit kan opnemen en dergelijke.

80 GB Harde schijf is weinig maar er komt nog een externe HD van 1 TB aan waar genoeg media opstaat. Full HD is niet nodig Daarvoor hang ik mijn laptop wel aan de TV.

Alvast bedankt

• Dreamvoid
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Ja hoor dat kan, dat systeem lijkt aardig op mijn vorigevoor-vorige mediacenter. Verwacht geen supersnel systeem, maar als el-cheapo media center kan het wel, een analoge TV kaart kost <50e en dan ben je eigenlijk al klaar. Hauppauge PVR-150 als TV kaart, MediaPortal als software. Normale DVD-rips/DivX'jes gaan nog wel, HDTV/BluRay rips kan je vergeten.

[ Voor 33% gewijzigd door Dreamvoid op 07-12-2010 12:55 ]