Toon posts:

Stelling... geen wezen zo erg als de mens

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Een dier dood om te overleven een mens voor geld en macht.
Er is geen wezen op deze planeet die zoveel schade aan de natuur en eigen ras toebrengt als de mens.
Als een dier een mens bijt/vermoord word hij afgemaakt terwijl de mens als hij een dier vermoord gewoon verder kan leven.
Al het mooie wat de natuur ons brengt word vergald door de mens ( zie het regenwoud)

Zo kan ik nog wel ff doorgaan, vandaar dat ik vind dat er maar een BEEST op deze planeet is en dat is de mens......

Verwijderd

Zo zwart/wit en ongenuanceerd zie je ze maar zelden.
Ik zou zeggen, verbeter de wereld, begin bij jezelf. Zoek een mooie brug of hoog flatgebouw en do your thing. >:)

• slacksoff
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:31
een goed milieu begint bij jezelf. de mens is wel een van de ergste dingen die met dit planeetje gebeurd is. en we kunnen onszelf moeilijk allemaal door de kop schieten om het dierenrijk te redden. toch?

iemand die er anders over denkt mag van mij natuurlijk gerust zijn gang gaan.

• Nasty Nate
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-01 17:14
misschien iets voor het W&L forum?

Maakt mij verder niet uit hoor maar misschien daar een beter discussie.

Verwijderd

Indeed...maar ach, what can you do?

"Humans are like a virus!"

-Matrix-

Verwijderd

Topicstarter
woaa k moet ff iets verbeteren.........

De mens is ook instaat om de dingen die ze fout doet/heeft gedaan weer in orde te maken.

idd een betere wereld begint bij jezelf.

Verwijderd

Topicstarter
Op Wednesday 14 March 2001 19:19 schreef IronClaw het volgende:
Zo zwart/wit en ongenuanceerd zie je ze maar zelden.
Ik zou zeggen, verbeter de wereld, begin bij jezelf. Zoek een mooie brug of hoog flatgebouw en do your thing. >:)
Sorry maar het is toch zo.......

• Kettrick
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:50

Kettrick

Rantmeister!

Zeker te veel naar de matrix gekeken >:)

Verwijderd

Op Wednesday 14 March 2001 19:29 schreef uncle het volgende:
Sorry maar het is toch zo.......
Tuurlijk joh. Lekker alles zwart/wit bekijken en vooral niet beide kanten bekijken maar alleen de negatieve punten uitlichten.
Dat JIJ nou iets vind betekent niet dat het meteen waarheid is hoor. Het is maar jouw mening en dan nog een vrij beperkte ook.

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Op Wednesday 14 March 2001 19:17 schreef uncle het volgende:
Een dier dood om te overleven een mens voor geld en macht.
Er is geen wezen op deze planeet die zoveel schade aan de natuur en eigen ras toebrengt als de mens.
Als een dier een mens bijt/vermoord word hij afgemaakt terwijl de mens als hij een dier vermoord gewoon verder kan leven.
Al het mooie wat de natuur ons brengt word vergald door de mens ( zie het regenwoud)

Zo kan ik nog wel ff doorgaan, vandaar dat ik vind dat er maar een BEEST op deze planeet is en dat is de mens......
Niet helemaal mee eens: de mens heeft ook de capaciteiten om zijn/haar handelen aan te passen aan de staat van de flora en fauna (goh wat zeg ik dat mooi)... Maar als je het puur over destructie van de aardkloot hebt, heb je helemaal gelijk. Alleen wil ik er wel effe op wijzen dat de ene mens de andere niet is.

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

• 0rbit
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-03-2021
Verplaatsen naar W&L misschien? Misschien dat het daar wat zinnigs wordt? :)

Ik ben geheel voldaan, dank u wel!

• mowgli
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Ben het wel met je eens. De mens maakt uiteindelijk zichzelf kapot. Kijk maar naar de klimaat veranderingen(sneeuw in de cote d'azur bijvoorbeeld) Das niet normaal meer.

En dat beter millieu begint bij jezelf is opzich wel goed. Alleen beetje kort door de bocht...

Ik bedoel tuurlijk koop schone spullen, maar veel van die dingen zijn gewoon op dit moment niet te bekostigen voor veel mensen.

Auto's bijvoorbeeld er zijn auto's die 1 op 50 rijden. Moet je kijken hoeveel dat zou schelen als iedereen in zo'n kar gaat rijden, maar dat kost weer extra knaken en dat hebben de mensen niet of is het ze niet waard, want het gaat nu toch nog goed?? Hetzelfde geldt voor de benzine. Ok benzine duurder best, maar maak Shell Pura dan goedkoper, want dat is immers schoner dan de rest inplaats van dat het iets van een kwartje duurder is dan de rest.

Kortom een beter millieu begint niet alleen bij jezelf, maar ook bij de overheid vindt ik. Van mij mag de benzine best 5 piek een liter worden best zit ik niet mee, maar geef dan wel subsidie voor auto's die vele malen zuiniger rijden en schonere benzine(geen schone benzine, want dat bestaat niet).

Dat zijn naar mijn mening het soort dingen die echt veel uit zullen maken.

Dus een beter millieu begint DEELS bij jezelf volgens mij.

• Lord Daemon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-01 13:31

Lord Daemon

Die Seele die liebt

De mens het ergste wezen? Nu ja, de mens is het enige wezen met de mogelijkheid om zo erg te zijn als wij zijn, dus veel concurrentie hebben we niet.

Welch Schauspiel! Aber ach! ein Schauspiel nur!
Wo fass ich dich, unendliche Natur?

Verwijderd

Ik probeer ons gedrag niet goed te praten maar in het verleden zijn verschijdene ijstijden geweest en dat hersteld zich dan weer. Deze steeds terug komende tijden kan je weergeven in een sinus. Als wij nu net op het stijgende deel van de sinus zitten dat is het toch niet zo verwonderlijk dat de temperatuur zo stijgt.
dacht ik......

• mowgli
  • Niet online
Op Wednesday 14 March 2001 20:00 schreef _veritas_ het volgende:
Ik probeer ons gedrag niet goed te praten maar in het verleden zijn verschijdene ijstijden geweest en dat hersteld zich dan weer. Deze steeds terug komende tijden kan je weergeven in een sinus. Als wij nu net op het stijgende deel van de sinus zitten dat is het toch niet zo verwonderlijk dat de temperatuur zo stijgt.
dacht ik......
Het enige probleem is dat het uitzonderlijk snel gaat. TE snel voor normale temperatuur stijgingen.

Verwijderd

Op Wednesday 14 March 2001 20:03 schreef mowgli het volgende:

[..]

Het enige probleem is dat het uitzonderlijk snel gaat. TE snel voor normale temperatuur stijgingen.
Ik denk dat die sinus komt door wisselwerkingen in de natuur, zodat die temperatuur gecompenseerd wordt. Is het nu niet zo dat de natuur hier dan weer in een sterkere mate tegen in gaat?

• Lord Daemon

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Ik zag laatst een heel interessant artikel over hoe de aarde temperatuursstijgingen tegen kon gaan: www.subject.nl/artikel.php?id=58

(Hoe lang voordat iemand ontdekt waarom ik het heel interessant noem :) )

Lord Daemon

Verwijderd

Op Wednesday 14 March 2001 20:14 schreef Lord Daemon het volgende:
Ik zag laatst een heel interessant artikel over hoe de aarde temperatuursstijgingen tegen kon gaan: www.subject.nl/artikel.php?id=58

Lord Daemon
Goede zet, aan zoiets was ik aan het denken. :)

• BurningSheep
  • Laatst online: 17-12-2024
"No beast so fierce but knows some touch of pity, But i know none, and therefore am no beast"

• mowgli
  • Niet online
Op Wednesday 14 March 2001 20:14 schreef Lord Daemon het volgende:

Lord Daemon
Een paar minuten. Jij hebt dat artikel geschreven:)

Maar dat systeem dat het tegen moet gaan dat houdt toch ook ooit op?? En de mens houdt nou niet bepaald op met de hoeveelheid vervuiling en het kappen van de regenwouden.

• Lord Daemon

Lord Daemon

Die Seele die liebt

Maar dat systeem dat het tegen moet gaan dat houdt toch ook ooit op?? En de mens houdt nou niet bepaald op met de hoeveelheid vervuiling en het kappen van de regenwouden.
Je hoort mij ook niet zeggen dat we goed bezig zijn of zo moeten doorgaan, maar voorspellingen zijn wel errug lastig te doen.

• blobber
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

blobber

Sol Lucet Omnibus

Als je de mens als een natuurverschijnsel beschouwd, zijn we niet beter of slechter dan bijvoorbeeld die meteoriet die de dino's heeft laten uitsterven.De aarde krabbelt wel weer overeind als we weg zijn.

To See A World In A Grain Of Sand, And A Heaven In A Wild Flower, Hold Infinity In The Palm Of Your Hand, And Eternity In An Hour

• Defspace
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 24-12-2025

Defspace

Administrator

Je hebt wel een hoge pet op van de mens.
Wij zijn maar nietige wezentjes.
De enige schade die de mens aanricht is de schade voor zijn eigen leefomgeving.

Voorderest is de mens van weinig belang in de natuur.
Wij zorgen er echt niet voor dat de natuur kapot gaat, wij zorgen ervoor dat onze leefomgeving kapot gaat/ondragelijker wordt.

De natuur heeft echt geen last van de mens, de natuur heeft al veel ergere dingen meegemaakt.

De natuur overleeft de mens echt wel hoor.
Of de mens de natuur overleeft is wat anders.

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Op Wednesday 14 March 2001 20:10 schreef _veritas_ het volgende:
Ik denk dat die sinus komt door wisselwerkingen in de natuur, zodat die temperatuur gecompenseerd wordt. Is het nu niet zo dat de natuur hier dan weer in een sterkere mate tegen in gaat?
Er zijn heel veel schommelingen. Er is iemand die heeft ze een keer op een rijtje gezet. Uit mijn hoofd:

De 11 jarige zonne cyclus is heel herkenbaar. Maar ook de aarde 'wankelt' een beetje om zijn as. Dat duurt enige tienduizende jaren. Dat heeft invloed. Ook de zon doet dat. Dat heeft ook invloed. Het aare maan stelsel doet dat ook. En het hele zonnestelsel doet dat ook. Zo zijn er nog wel een paar aan te wijzen.

Soms versterken die dingen elkaar. Soms doven ze elkaar uit. Hij is aan het rekenen gegaan over de afgelopen miljoen jaar ofzo. Het klopte prachtig. En de verwarming van de aarde gedurende de laatse eeuw kon hij zo voor 80% verklaren. Dat maakt de invloed van de mens wel een stuk kleiner.

En vergeet ook niet dat we maar 20000 jaar geleden in een ijstijd zaten. En dat de zeespiegel toen ongeveer 150 meter lager lag dan nu. Dat is dan een gemiddelde zeespiegelstijging van 0.75 cm per jaar. Wat er nog bij kan komen als alle ijs smelt is niet zo veel meer hoor.

Een stukje hierover staat hier http://www.ping.be/buysen/wetenswaardigheden/ijstijden.html

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

Pagina: 1