Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dint
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 14-09 21:30
Op 29 juli 2009 heb ik bij 4Launch de Cooler Master Voeding Realpower Pro 700W Modular gekocht. Vanwege een knetterend geluid dat uit de voeding kwam heb ik een RMA aanvraag gedaan en de voeding vervolgens op 13 november 2010 opgestuurd naar 4Launch.

Na mijn voeding op te hebben gestuurd naar 4Launch kreeg een reactie waarin werd bevestigd dat de voeding inderdaad defect was. Echter, de voeding was niet te repareren. Daarnaast was de voeding 'End Of Life'. Dit betekent dat de voeding niet meer wordt gemaakt, waardoor 4Launch geen vervangend exemplaar van deze voeding kan leveren.

In de e-mail die ik van 4Launch heb ontvangen wordt mij tevens verteld dat de RMA om deze reden wordt omgezet naar een creditering. Deze creditering zal binnen 5 werkweken(!) plaatsvinden en die tijd hebben hebben ze zogezegd nodig omdat de leverancier de prijs van de dagwaarde bepaald.

Op de Cooler Master Voeding Realpower Pro 700W Modular zit echter 5 jaar garantie. Betekent zo'n garantie niet gewoon dat ik op z'n minst het volledige aankoopbedrag of een vervangend (vergelijkbaar) nieuw exemplaar zou moeten krijgen?

Nu krijg ik namelijk de dagwaarde, wat hoogstwaarschijnlijk lager zal zijn dan het aankoopbedrag, en kan ik zelf weer een nieuwe gaan kopen. Kortom: het kost me alleen maar geld. Wat is dan het nut van zo'n garantie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klaas van der Heide
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 25-01 21:34
4Launch zit er naast. Men moet een vervangend gelijkwaardig produkt leveren. Dit had ik niet verwacht van mijn huisleverancier. Een in gebreke stelling sturen wil ook wel eens helpen. Garantie moet je nl wel krijgen van de leverancier en niet van diens leverancier. Immer je heb een kooppvereenkomst met 4launch en niet met Cooler Master

Men kan jou gewoon deze leveren

http://www.4launch.nl/sho...m-700w--modulair/tweakers.

Als dat niet help zou ik in jou plaats in verbinding stellen met Cooler Master en hun de zaak voorleggen.

Klaas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Harde Waren zijn voor hardwarevragen, niet voor aankoopvragen. Daarvoor is Shopping Forum. Ik verplaats wel even :)

Move OH -> SF

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dint
Bedankt voor je reactie. Op Twitter kreeg ik deze reactie:
Klaas heeft het half goed: vervangend gelijkwaardig product (overigens wel in overleg) of (andere helft) restitutie nieuwwaarde
Tevens zat ik zelf nog even bij de algemene voorwaarden van 4Launch te kijken waarin bij artikel 13 (Garantie), lid 14 het volgende staat:
Indien een product binnen de garantie niet gerepareerd dan wel vervangen kan worden heeft 4Launch het recht om een gelijkwaardig product te leveren dan wel de dagwaarde te crediteren. De dagwaarde wordt bepaald aan hand van de gebruiksperiode en de mate van technologische veroudering.
Betekent dit simpelweg dat ze toch in hun recht staan en dat ik hier niks aan kan doen? Of is er nog iets van een ander recht waar ik me op kan beroepen, wat hierboven staat en waardoor ik toch gewoon de nieuwwaarde van de voeding gecrediteerd zou kunnen krijgen?
dion_b schreef op maandag 06 december 2010 @ 23:09:
Harde Waren zijn voor hardwarevragen, niet voor aankoopvragen. Daarvoor is Shopping Forum. Ik verplaats wel even :)
Excuses, dit wist ik niet. Bedankt voor het verplaatsen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dint schreef op maandag 06 december 2010 @ 23:33:
Betekent dit simpelweg dat ze toch in hun recht staan en dat ik hier niks aan kan doen? Of is er nog iets van een ander recht waar ik me op kan beroepen, wat hierboven staat en waardoor ik toch gewoon de nieuwwaarde van de voeding gecrediteerd zou kunnen krijgen?
Nederlands (consumenten)recht gaat altijd boven algemene voorwaarden, al doen ze je graag anders geloven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Dint schreef op maandag 06 december 2010 @ 23:33:
Algemene voorwaarden moeten altijd binnen de wet vallen. Als de wet zegt dat je de nieuwprijs moet terugkrijgen gaan die algemene voorwaarden natuurlijk niet door. Waarmee ik niet wil zeggen dat dat ook echt zo is, ik weet niet exact hoe het zit met vergoeding van nieuwprijs of dagwaarde. Wel dat winkeliers soms een idiote vorm van dagwaarde aannemen en dat heel onduidelijk is, maar laat ik daar maar niet bij voorbaat vanuit gaan.

Dat CM 5 jaar garantie geeft lijkt me geen verplichting voor de winkel scheppen, maar het betekent wel dat 4Launch waarschijnlijk gewoon die voeding kan laten omruilen bij CM voor een nieuwe voeding. Vraag ze eens hoe dat zit, als dat mogelijk is zal 4Launch dat op basis van service wel doen.

[ Voor 7% gewijzigd door bwerg op 06-12-2010 23:42 ]

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DriveSand
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 22-11-2024

DriveSand

Transform and roll out!

bwerg schreef op maandag 06 december 2010 @ 23:41:
Dat CM 5 jaar garantie geeft lijkt me geen verplichting voor de winkel scheppen, maar het betekent wel dat 4Launch waarschijnlijk gewoon die voeding kan laten omruilen bij CM voor een nieuwe voeding. Vraag ze eens hoe dat zit, als dat mogelijk is zal 4Launch dat op basis van service wel doen.
Het lijkt me aannemelijk dat als Cooler Master 5 jaar garantie geeft, 4Launch (of een andere winkel) niet gaat zeggen dat je op zo'n product maar 2 jaar garantie zou hebben. Bij de aankoop zal TS dus 5 jaar garantie hebben gekregen, en omdat hij bij 4Launch heeft gekocht is dié verantwoordelijk voor de afhandeling van de garantie. Hoe ze dat met CM verder afhandelen mogen ze zelf uitzoeken :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dint
ConsuWijzer zegt op deze pagina:
Als u iets koopt, hebt u recht op een goed product. In de wet staat dat het product deugdelijk moet zijn. U moet het product bijvoorbeeld een bepaalde tijd kunnen gebruiken.
Daarnaast staat op deze pagina het volgende:
Let op
Hebt u een product lange tijd zonder problemen kunnen gebruiken voordat het kapot gaat? Dan kunt u niet meer al uw geld terug vragen. Dat is dan niet redelijk.
1 jaar en een kleine maand lijkt me geen lange tijd voor een voeding en dus zou het zeker redelijk zijn om het volledige aankoopbedrag terug te vragen dmv een brief als deze. Toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merijn70
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 06-07 19:45
1 jaar en een kleine maand lijkt me geen lange tijd voor een voeding en dus zou het zeker redelijk zijn om het volledige aankoopbedrag terug te vragen dmv een brief als deze. Toch?
Daarbij heeft de fabrikant ook aangegeven dat de betreffende voeding ten minste vijf jaar goed zou moeten functioneren. Anders hadden ze immers geen vijf jaar garantie beloofd. Ik zou als ik jou was hier de leverancier ook op wijzen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twarp
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-08 22:03

Twarp

just grin...

Het is mooi dat Coolermaster die 5 jaar garantie geeft, je kan namelijk met de aankoopbon bij coolermaster de garantie claimen. 4Launch heeft dit dus niet en geeft ook aan dat ze de dagwaarde restitueren of vervangen voor een gelijkwaardig product. Je kan met die informatie duidelijk een keuze maken wie je garantie gaat behandelen.

Je kan natuurlijk met een wetboek gaan zwaaien en op je strepen staan, ik vraag mij af of dit je gaat helpen. Je kan namelijk op basis van de algemne voorwaarden een keuze maken of je met die voorwaarden een koop wil sluiten en dat is precies waar een bedrijf zich op beroept.

Mijn ervaring leert dat claimen in dit soort situaties bij een fabrikant meer succes heeft dan zwaaien met een wetboek bij een winkel.

Meh ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 00:00

M2M

medicijnman

Twarp schreef op dinsdag 07 december 2010 @ 00:20:
Het is mooi dat Coolermaster die 5 jaar garantie geeft, je kan namelijk met de aankoopbon bij coolermaster de garantie claimen. 4Launch heeft dit dus niet en geeft ook aan dat ze de dagwaarde restitueren of vervangen voor een gelijkwaardig product. Je kan met die informatie duidelijk een keuze maken wie je garantie gaat behandelen.

Je kan natuurlijk met een wetboek gaan zwaaien en op je strepen staan, ik vraag mij af of dit je gaat helpen. Je kan namelijk op basis van de algemne voorwaarden een keuze maken of je met die voorwaarden een koop wil sluiten en dat is precies waar een bedrijf zich op beroept.

Mijn ervaring leert dat claimen in dit soort situaties bij een fabrikant meer succes heeft dan zwaaien met een wetboek bij een winkel.
Nee. Je hebt een koopovereenkomst met de winkel. Niet met de fabrikant of leverancier van de winkel, of eventuele tussenpersonen of wat dan ook.

Je zou de winkel over kunnen slaan en direct naar de fabrikant stappen, dat is de keus aan de consument. Aangeven dat je het met niet eens bent met de winkel betekend niet een boze mail sturen met all caps over wat mijn rechten zijn enzo. Dat schiet uiteraard niets op. Wel kun je aangeven dat je eigenlijk liever een vervangend product ziet. Technologische vooruitgang in voedingen is niet echt aan de orde, dus een vervangend exemplaar opsturen zal niet al te moeilijk zijn voor 4launch.

edit:
De rede dat het werkt bij de fabrikant, is de schade die de fabrikant mogelijk oploopt door zo'n request te negeren. Als de consument in kwestie overal op forums rond gaat spammen dat de fabrikant slecht is, hebben ze veel meer schade, dan het uitkeren van enkel product aan een consument. Puur kosten / baten, die voor de consument gunstig uit pakken. Nou ja, gunstig. Eigenlijk betaalt de rest van de klanten, jouw RMA.

[ Voor 12% gewijzigd door M2M op 07-12-2010 00:34 ]

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twarp

Twarp

just grin...

Hoe dan ook, als je een claim doet bij de fabrikant dan moet je een aankoopbon laten zien, eenvoudig zat. En ja er zijn gevallen waarbij een fabrikant het ook zonder aankoopbone doet.

Overigens heb ik niet gezegd dat de aankoop via Coolermaster is verlopen, maar zij geven wel de garantie. Het mooie daarvan is dat je hiermee het altijd kan "proberen". Fabrikanten zijn namelijk wat makkelijker met het verlenen van garantie. Ik heb vaak genoeg dit soort claims gedaan en mijn ervaring is dat als de leverancier problemen geeft, neem je item mee terug en ga naar de fabrikant met je bon.

'edit'
Een reactie op jouw edit.
De fabrikant geeft 5 jaar garantie, dit doen ze niet alleen aan de dealer maar ook aan de consument ofwel de eindgebruiker. Daarom is het ook belangrijk dat de aankoopbon erbij zit van de dealer. Mocht de dealer namelijk falliet gaan dan heb je een plaats om toch je garantie te claimen.
Tja en iedereen kan gaan flamen over een garantiezaak, je weet niet eens waarom de voeding in eerste instantie kapot is gegaan en hoe de gebruiker ermee is omgegaan. Als ze kunnen repareren is dit een goede oplossing, als het product EOL is dan kan je nog steeds repareren en als de kosten hoger zijn de reparatie kosten mag je spreken van "total loss" en overgaan op de eerder gestelde voorwaarden. Goed overleg is daarbij wel belangrijk. Garantie van de fabrikant is namelijk vaak alleen op fabrikagefouten.

[ Voor 41% gewijzigd door Twarp op 07-12-2010 00:48 ]

Meh ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

M2M schreef op dinsdag 07 december 2010 @ 00:29:

edit:
De rede dat het werkt bij de fabrikant, is de schade die de fabrikant mogelijk oploopt door zo'n request te negeren. Als de consument in kwestie overal op forums rond gaat spammen dat de fabrikant slecht is, hebben ze veel meer schade, dan het uitkeren van enkel product aan een consument. Puur kosten / baten, die voor de consument gunstig uit pakken. Nou ja, gunstig. Eigenlijk betaalt de rest van de klanten, jouw RMA.
Er zijn anders genoeg fabrikanten die uberhaupt geen diensten verlenen aan de consument. Daar hoor je soms een enkel onvertogen woord over, aangezien de consument teleurgesteld is dat de fabrikant niets voor hem wil doen. Die woede is echter misplaatst aangezien het in beginsel de winkel is die verantwoordelijk is voor afhandeling van garantievraagstukken. In dit geval geldt ook dat 4launch de boel dient recht te trekken. Ik ben -persoonlijk- van mening dat bedrijven hiermee zichzelf enorm in de voet schieten. Ik weet dat men de laatst gefactureerde prijs van de leverancier terug krijgt in geval van een RMA, maar dat risico dient met niet op de klant af te wentelen. Wanneer een product EOL is, is men door die lage prijs immers ook in staat nog wat leuke marge te maken! (al is dat totaal irrelevant voor de klant, maar meer bedoelt als achtergrond info) Voorop staat dat de verkoper hier moeilijk loopt te doen over tientjeswerk. Lijkt me nauwelijks de moeite waard.
Twarp schreef op dinsdag 07 december 2010 @ 00:37:

'edit'
Een reactie op jouw edit.
De fabrikant geeft 5 jaar garantie, dit doen ze niet alleen aan de dealer maar ook aan de consument ofwel de eindgebruiker. Daarom is het ook belangrijk dat de aankoopbon erbij zit van de dealer. Mocht de dealer namelijk falliet gaan dan heb je een plaats om toch je garantie te claimen.
Tja en iedereen kan gaan flamen over een garantiezaak, je weet niet eens waarom de voeding in eerste instantie kapot is gegaan en hoe de gebruiker ermee is omgegaan. Als ze kunnen repareren is dit een goede oplossing, als het product EOL is dan kan je nog steeds repareren en als de kosten hoger zijn de reparatie kosten mag je spreken van "total loss" en overgaan op de eerder gestelde voorwaarden. Goed overleg is daarbij wel belangrijk. Garantie van de fabrikant is namelijk vaak alleen op fabrikagefouten.
Regel 1 is reeds onjuist. Er zijn fabrikanten die die service aan klanten verlenen, maar er is geen enkele wet die hen dat verplicht. Sommige fabrikanten die die service verlenen vragen om een bon, anderen om een serienummer.
Verder acht ik de kans dat een voeding defect raakt als gevolg van verkeerd gebruik van de gebruiker wel erg klein. Dat ding bouw je in en kijk je zelden meer naar. Hooguit af en toe even wat stof eraf halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 00:00

M2M

medicijnman

Verwijderd schreef op dinsdag 07 december 2010 @ 09:26:
Verder acht ik de kans dat een voeding defect raakt als gevolg van verkeerd gebruik van de gebruiker wel erg klein. Dat ding bouw je in en kijk je zelden meer naar. Hooguit af en toe even wat stof eraf halen.
Daar gaan we eigenlijk in elke situatie wel vanuit. Normaal gebruik. Maar het is ook nog maar de vraag, of de consument in dit geval, geen 12V lijnen heeft overbelast. Het zou allemaal zo kunnen. Maar aangezien dit een tweakers forum is, waar we eigenlijk vanuit moeten gaan dat ze het óf weten, óf het boekje doorgebladerd hebben houden we het maar bij normaal gebruik.
Er zijn anders genoeg fabrikanten die uberhaupt geen diensten verlenen aan de consument. Daar hoor je soms een enkel onvertogen woord over, aangezien de consument teleurgesteld is dat de fabrikant niets voor hem wil doen. Die woede is echter misplaatst aangezien het in beginsel de winkel is die verantwoordelijk is voor afhandeling van garantievraagstukken. In dit geval geldt ook dat 4launch de boel dient recht te trekken. Ik ben -persoonlijk- van mening dat bedrijven hiermee zichzelf enorm in de voet schieten. Ik weet dat men de laatst gefactureerde prijs van de leverancier terug krijgt in geval van een RMA, maar dat risico dient met niet op de klant af te wentelen. Wanneer een product EOL is, is men door die lage prijs immers ook in staat nog wat leuke marge te maken! (al is dat totaal irrelevant voor de klant, maar meer bedoelt als achtergrond info) Voorop staat dat de verkoper hier moeilijk loopt te doen over tientjeswerk. Lijkt me nauwelijks de moeite waard.
Uiteraard, en natuurlijk is de woede dan misplaatst. Je sluit een deal met de verkoper, niet met de fabrikant. Als die ondersteuning bied voor je product, of support of RMA gevallen, dan is dat allemaal extra.

Maar 4launch zit in de webshop business, waar met strakke marges gehandeld wordt. Is dat dan een rede om geen degelijk product uit te keren? Als het goed is kunnen ze zo'n RMA geval gewoon verhalen op de fabrikant toch? Het enige wat het 4launch kost, is man-uren. En dat is niet goedkoop. Maar als ik een shop was, zou ik liever extra man-uren investeren in de correcte afhandeling van een RMA, dan een klant wegsturen met zo'n creditering.
Blijkbaar hebben (web)shops het lef om dit soort grapjes steeds meer uit te halen.

Edit: als ik de keus had, tussen extra betalen voor een product en als klant behandeld worden bij een RMA, of crediteringen en moeilijk doen bij een (web)shop zou ik kiezen voor wat extra betalen.

[ Voor 3% gewijzigd door M2M op 07-12-2010 11:44 ]

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Maar even voor de duidelijkheid, het bedrag wat je terugkrijgt is dus nog niet bekend? In dat geval zou ik eerst eens afwachten hoeveel ze terug willen geven. Want als je met dat bedrag een vergelijkbare voeding kan kopen is er helemaal geen probleem en is het gewoon een nette garantieafhandeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dint
ik222 schreef op dinsdag 07 december 2010 @ 12:26:
Maar even voor de duidelijkheid, het bedrag wat je terugkrijgt is dus nog niet bekend? In dat geval zou ik eerst eens afwachten hoeveel ze terug willen geven. Want als je met dat bedrag een vergelijkbare voeding kan kopen is er helemaal geen probleem en is het gewoon een nette garantieafhandeling.
Klopt, het bedrag is nog onbekend en zal binnen 5 werkweken op m'n rekening worden gestort. Ik denk dat ik inderdaad even wacht op de hoogte van het bedrag voordat ik eventueel weer contact opneem met 4Launch. In de tussentijd bestel ik een nieuwe voeding bij een andere webshop, zodat ik m'n PC eindelijk weer in gebruik kan nemen.

Als het verschil tussen het aankoopbedrag (destijds €94,-) en het bedrag dat ik gecrediteerd krijg niet al te groot is dan vind ik het prima. Ik heb de CM voeding immers zo'n 13 maanden kunnen gebruiken, daarnaast heb ik straks weer een nieuwe voeding met een nieuwe garantie erop.

Iedereen die tot nu toe heeft gereageerd in ieder geval heel erg bedankt. Ik wacht nu de hoogte van het bedrag af dat ik gecrediteerd krijg en zodra dit bekend is zal ik het hier nog even laten weten. Mocht het bedrag naar mijn mening te laag zijn dan kunnen we nog kijken naar de verdere stappen die ik dan het beste kan ondernemen. Mocht het een redelijk bedrag zijn wat ik gecrediteerd krijg dan is het probleem wat mij betreft afgehandeld.

Edit: Ik denk toch dat het niet verstandig is om te wachten tot ik een nog onbekend bedrag op m'n rekening gestort krijg. Stel het is €40,- of €60,-, daar koop ik geen nieuwe voeding voor. Wat dan? Daarnaast zit ik gewoon nog ruim binnen m'n garantie. Ik ga een mail sturen naar 4Launch waarin ik aangeef dat ik verwacht het gehele aankoopbedrag gecrediteerd te krijgen. Zodra ik een reactie krijg op mijn e-mail zal ik het laten weten.

[ Voor 12% gewijzigd door Dint op 07-12-2010 17:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:34

paQ

je gaat nu serieus 5 werkweken zitten afwachten? (what the hell zijn werkweken???)

edit:
oh je had al ge-edit :+

[ Voor 18% gewijzigd door paQ op 07-12-2010 17:42 ]

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twarp

Twarp

just grin...

Verwijderd schreef op dinsdag 07 december 2010 @ 09:26:
Regel 1 is reeds onjuist. Er zijn fabrikanten die die service aan klanten verlenen, maar er is geen enkele wet die hen dat verplicht. Sommige fabrikanten die die service verlenen vragen om een bon, anderen om een serienummer.
Lezen is een vak, de TS schrijft
Op de Cooler Master Voeding Realpower Pro 700W Modular zit echter 5 jaar garantie.
De Coolermaster die ik had had ook een tekst met dezelfde uitting.

Daarna ...
Je heb helemaal geen idee wat iemand met een voeding doet, echt helemaal niet. Jij doet er wellicht niet veel mee maar ik heb zelf regelmatig die dingen uit elkaar om er iets aan te wijzigen. De TS rept hier ook geen woord over overigens ...

Dint, je zit te staren tegen een aantal voorwaarden die de dealer aan je heeft gestelt, je kan uiteraard wachten en eigenlijk heb je ook niet veel keuze. Ik geloof dat er een rekenregel is voor dit soort zaken en dan gaat het over de normale levensduur van een apparaat of onderdeel t.o.v. de werkelijke duur van functioneren. Eigenlijk geven ze je naar rato de waarde terug. Daarmee kan je alleen nog twisten over de verwachtte levensduur van een voeding. Ik verwacht dat deze niet erg hoog zal zijn. Te verwachten is dat ze de 5 jaar garantie nemen en dan grofweg 4/5 deel gaan terug betalen o.i.d.

Succes en laat het ff weten wat ze gdaan hebben, ik ben wel benieuwd naar de oplossing van 4Launch.

Meh ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dint
Twarp schreef op donderdag 09 december 2010 @ 15:39:
...

Je heb helemaal geen idee wat iemand met een voeding doet, echt helemaal niet. Jij doet er wellicht niet veel mee maar ik heb zelf regelmatig die dingen uit elkaar om er iets aan te wijzigen. De TS rept hier ook geen woord over overigens ...
Ik heb de voeding na ontvangst netjes in m'n systeemkast gezet. Even voor de duidelijkheid: Ik heb destijds een compleet nieuwe pc in elkaar gezet, alle onderdelen los gekocht, etc. Heb in eerste instantie een goedkope simpele videokaart gebruikt en heb die niet veel later vervangen voor een HD5870, die dus op de voeding aangesloten moest worden. That's it, verder ben ik er niet aan geweest. Heb er dus geen rare/gekke/vreemde dingen mee gedaan. :P

Anyway, ik heb vandaag een reactie van 4Launch ontvangen met daarin het volgende:
Zojuist hebben wij van de leverancier de dagwaarde van uw Cooler Master Voeding Realpower Pro 700W Modular ontvangen. De creditering van de dagwaarde bedraagt €88.06.
Over die €5,94 ga ik niet moeilijk lopen doen, want ik vind dit zeker een redelijk bedrag. Wat mij betreft is het probleem nu verder dan ook afgehandeld. Iedereen die gereageerd heeft nogmaals bedankt! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:34

paQ

wil ik alleen nog weten wat nou weer een werkweek is :+

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhaeTom
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13-09 20:31
Dint schreef op donderdag 09 december 2010 @ 22:53:
Over die €5,94 ga ik niet moeilijk lopen doen, want ik vind dit zeker een redelijk bedrag. Wat mij betreft is het probleem nu verder dan ook afgehandeld. Iedereen die gereageerd heeft nogmaals bedankt! :)
Wat trouwens een van jouw voordelen is, is dat je vanaf het moment dat je een nieuwe voeding koopt, je gewoon weer garantie hebt. Op het moment dat ze gaan werken met vervangende producten, had je waarschijnlijk niet een vernieuwde garantie gekregen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Twarp schreef op donderdag 09 december 2010 @ 15:39:

De Coolermaster die ik had had ook een tekst met dezelfde uitting.
Hoe het voor coolermaster zelf werkt weet ik niet, maar als je opmerking generiek is, is deze per definitie onjuist. Je hebt recht op garantie via de verkoper. Je kunt bij de fabrikant helemaal niets claimen (is geen partij in de overeenkomst), tenzij de fabrikant deze mogelijkheid als service aanbiedt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Sommige fabrikanten zetten op hun website bij de specificaties dat er bijv. 5 jaar gantie opzit.
Coolermaster heeft tevens een Nederlands Support center, dus je kan ook daar nog een mailtje naar sturen. Je kan dan je probleem uitleggen en vragen wat hun mening is over de garantieafhandeling.
Het is in zo'n geval vindt ik ook wel belangrijk dat de fabrikant weet hoe zijn tussenpersonen omgaan met klanten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

1) Indien een fabrikant een langere garantie verstrekt dan de wet vereist, is verkoper verplicht deze garantieperiode over te nemen.

2) De wet legt het initiatief nadrukkelijk bij de koper:
http://wetboek.net/20090819/BW7/21.html?n=1
1 Beantwoordt het afgeleverde niet aan de overeenkomst, dan kan de koper eisen:
a. aflevering van het ontbrekende;
b. herstel van de afgeleverde zaak, mits de verkoper hieraan redelijkerwijs kan voldoen;
c. vervanging van de afgeleverde zaak
De wet stelt een minimumtermijn van garantie van 6 maanden, waarna een en ander overgaat in een aansprakelijkheid. Binnen aansprakelijkheid kunnen andere rechten gelden. Wordt er echter gesproken van een GARANTIEtermijn, dan mag koper ook verwachten dat gedurende die periode sprake is van een garantie zoals de wet deze voor 6 maanden heeft opgenomen (Bij wie ligt het bewijs). Het houdt echter niet in dat je gedurende de garantietermijn automatisch een kosteloze vervanging of reparatie krijgt. Als na lang gebruik een reparatie of vervanging de te verwachten levensduur aanmerkelijk verlengt, is het redelijk een vergoeding te betalen.

In short: een verkoper kan koper geen (deel)restitutie opleggen tenzij ze kan aantonen dat gewenste rechten (vervangend product) van de koper niet uitgeoefend kunnen worden. Aangezien vergelijkbare vervangende producten leverbaar zijn, is verkoper gehouden een vervangend product te leveren. Afhankelijk van de aard (prijs) van dat product kan het redelijk zijn (lang gebruik) een gebruiksvergoeding te betalen.
Pagina: 1