Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Ziggo Live TV streams niet zichtbaar op Xbox360 extender

Pagina: 1
Acties:

• Spurlie
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 06-10 23:00
Sinds enkele maanden gebruik ik naar volle tevredenheid mijn Mediacenter PC. Ik maak momenteel gebruik van Windows Mediacenter van W7 64bit, dit bevalt me op zich prima. Binnenkort wil ik wel ook eens Xbmc gaan proberen, vooral na het topic hier op tweakers heeft dit mijn aandacht wel getrokken.

Sinds kort heb ik ook een Xbox 360 in mijn bezit, welke op de slaapkamer staat en naast spelcomputer vooral ook dienst moet doen als extender van mijn mediacenter PC. Via de extender zou ik ook graag de live tv streams van Ziggo willen bekijken.
Met behulp van deze tool heb ik in mediacenter video streaming links aangemaakt, zodat deze in mce bekeken kunnen worden. Op mijn mediacenter pc krijg ik de links te zien en kan ik ze ook gewoon in mediacenter bekijken, echter op de xbox krijg ik deze niet te zien.

Het rare vind ik dat op de mediacenter ook twee tools geinstalleerd zijn om youtube (macrotube) en uitzending gemist streams te bekijken, en die krijg ik wel te zien op de extender...

Weet iemand wellicht hoe ik het voor elkaar kan krijgen om mijn eigen aangemaakte video streaming links ook op mijn Xbox 360 extender te zien te krijgen?

• Spurlie
Niemand een idee?
Wellicht mogelijk om de streams toe te voegen aan de applicatie TV gemist van ardani.nl?

• Spurlie
Nu een .mcl bestand aangemaakt in "C:\Users\xxx\AppData\Roaming\Media Center Programs", met de volgende inhoud:
<application url="mms://83.80.17.52/casema wmstream-12"
name="Nederland 1"
description="Nederland 1"
bgcolor="RGB(1,33,186)"
startimage=".\Nederland 1.jpg"
thumbnailImage=".\Nederland 1.jpg"
sharedviewport="false">
</application>
Maar deze krijg ik ook niet te zien op de extender en op de pc wordt deze op de achtergrond in mediaplayer gestart...

• Spurlie
Aangezien niemand mij verder kon helpen met het probleem zoals ik deze hierboven heb geschetst, ben ik zelf nog wat meer onderzoek gaan doen en heb ik met wat knutsel werk zelf een plugin gemaakt voor mce. Ik heb het wiel niet zelf opnieuw uitgevonden en heb andere plugins als voorbeeld gebruikt. Het enige dat je hoeft te doen is onderstaand bestand te downloaden, uitpakken en de install.bat uitvoeren. Voor de volgende zenders worden dan pictogrammen in de extra folder gezet:
Nederland 1
Nederland 2
Nederland 3
SBS 6
Veronica / Jetix
RTL 8
Net 5
Nickelodion
Discovery
Animal Planet
MTV
Etalagekanaal
BRT1
BRT2

http://www.megaupload.com/?d=BXMMK6LC

De plugin werkt dus alleen als je een internet abonnement van Ziggo hebt. Tevens kunnen de zenders afgespeeld worden op je Extender (waar het mij ook om te doen was). Als je de plugin wil verwijderen, hoef je alleen de uninstall.bat uit te voeren die ook in de map staat.

Nou ja veel plezier en als iemand de plugin kan verbeteren, graag!