Internet valt altijd weg

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dag iedereen,

3 weken geleden besloot mijn vader Steam te blokkeren. Dit aangezien ik nogal veel op Black Ops speelde en de examens voor de deur stonden. Toen begonnen de problemen. Het internet viel constant weg. Ik vroeg als hij wist waar dit aan lag, maar hij wist het niet. Wat hebben we al allemaal geprobeerd:
  • De beperkingen er terug afgehaald
  • Een software-reset van de router gedaan
  • De laatste firmware gezocht, maar die hadden we blijkbaar al
De gebruikte router is een D-Link DIR-635

Even wat screenshotjes:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/tjPdG.png

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/wfU9R.png

Soms gaat het een paar uur zonder problemen, soms valt het om de 5 minuten weg. Dit is bijzonder ambetant wanneer ik bijvoorbeeld op Skype zit met vrienden, of net in game zit. Soms kan ik na 2 minuten opnieuw connecteren, andere keren duur het een stuk langer.

Weten jullie wat we eventueel nog kunnen proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

2 streepies is ook niet echt veel, wellicht vatbaarder voor externe factoren

antenne herpositionren wellicht ?

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het signaal komt van uit de kelder, ik zit op het eerste verdiep. Het rare is dat het allemaal ongeveer een jaar heeft gewerkt, maar nadat de beperkingen werden opgelegd werkte het allemaal niet meer :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• allure
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 20-07 21:43

allure

Titaan fase 2/3

Welke beperkingen heeft ie dan ingesteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Steam geblokkeert:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/d2OAP.png

Had dit screenshotje al gepakt voor vandaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

ok nu weten we dat er een policy na half elf actief is, maar niet hoe die is ingesteld.

maareuh heb je dat ding al eens even uit/aan gegooid ?

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boers706
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22:33
Is er onlangs nog iets aangeschaft wat op dezelfde frequentie zit? zoals een babyfoon, magnetron, draadloze camera, dit soort apparaten kunnen je verbinding ook belemmeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-Vix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 30-07 16:41

E-Vix

Nu met sneeuw!

Hebben de buren toevallig sinds kort ook een draadloos netwerk, en zit dat netwerk misschien op het zelfde of op een overlappend kanaal? Dat kan nog wel eens storen.

Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
fish schreef op maandag 06 december 2010 @ 21:17:
ok nu weten we dat er een policy na half elf actief is, maar niet hoe die is ingesteld.

maareuh heb je dat ding al eens even uit/aan gegooid ?
Het ding aan en uit gegooid? De restricties zijn er allemaal af, de router is al 100 000 keer opnieuw opgestart, en we hebben de laatste nieuwe firmware geïnstalleerd.
boers706 schreef op maandag 06 december 2010 @ 21:18:
Is er onlangs nog iets aangeschaft wat op dezelfde frequentie zit? zoals een babyfoon, magnetron, draadloze camera, dit soort apparaten kunnen je verbinding ook belemmeren.
We hebben een nieuw afwasmachine gekocht, maar ik denk niet dat dit op dezelfde frequentie zit.
E-Vix schreef op maandag 06 december 2010 @ 21:18:
Hebben de buren toevallig sinds kort ook een draadloos netwerk, en zit dat netwerk misschien op het zelfde of op een overlappend kanaal? Dat kan nog wel eens storen.
En de buren hebben al lang hetzelfde netwerk, nog niet echt last van gehad.

Maar: Ik zal eens kijken als het veranderen van kanaal helpt.

In ieder geval al erg bedankt voor de tips!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dezejongeman
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 13-06 16:32
doet het probleem zich alleen voor bij draadloos?
zoals hierboven ook vermeld:
is die rule er al eens uit gegooid.

misschien kun je voor de wifi een ander channel instellen misschien zitten buren om je heen ook op channel en geef dat veel ruis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De rules zijn er allemaal al uitgegooid, en het probleem doet zich niet enkel voor bij draadloos :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• allure
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 20-07 21:43

allure

Titaan fase 2/3

Maak je gebruik van de laatste firmware-versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:08

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Verwijderd schreef op dinsdag 07 december 2010 @ 16:33:
De rules zijn er allemaal al uitgegooid, en het probleem doet zich niet enkel voor bij draadloos :'(
Je bedoeld dat als je bekabeld aan bent gesloten je dezelfde problemen hebt?
Beschrijf die problemen dan eens goed/beter? (hoe kunnen die hetzelfde zijn, vraag ik me namelijk af...)
Want daarmee hebben 'we' in ieder geval het wifi gebeuren uitgesloten als primaire oorzaak.

Geen idee of die router zelf een log bijhoudt, misschien staat daar iets zinvols in op momenten dat het misgaat?
Zijn die momenten die misgaan te reproduceren / voorspelbaar?

Alles kan stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem is als volgt: Soms werkt het internet gewoon, andere keren weer niet. In de screenshotjes valt te zien dat ik blijkbaar nog steeds geconnecteerd ben op het netwerk, maar ik geen internet-toegang heb. Pingen naar de router werkt dan ook wel niet :?

De problemen doen zich random voor. De ene dag werkt het de hele ochtend goed, en vanaf 's avonds helemaal niet meer. Andere keren werkt het om de 10 minuten even en soms werkt het gewoon de hele dag niet. Dan hebben we zelf de mogelijkheid niet om er op te connecteren. (zie screenshot 2)

De pc die bekabeld is heeft dezelfde problemen. We hebben ondertussen ook al eens gekeken om de router op een ander channel te steken, maar ook dit mocht niet baten.

Ook de log hebben we nagekeken, en daar staat in dat er zich geen problemen voordoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ben vandaag de hele tijd thuis geweest en vrij weinig problemen gehad, maar deze avond viel het internet toch weer vaker weg.

Heb even het volgende gedaan:
ping 192.168.1.1

en dat leverde het volgende op:

[img]http://imgur.com/F2qle]Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/F2qle.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zou het kanaal even wijzigen en je zou kunnen kijken op welke kanalen de andere draadloze netwerken in de buurt staan. Zoals je het omschrijft lijkt het een kanaal probleem.

http://www.metageek.net/products/inssider

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 18-01-2011 21:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het netwerk van de buren is blijkbaar uit de lucht. Heb even de inssider uitegetest en dit gaf het volgende resultaat:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/eon5n.png

Heb er zelf even voor gezorgd dat mijn gsm niet meer kon connecteren met het internet (gsm-netwerk), maar ook dit mocht niet baten.

Nog een ander screenshotje:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/uws5t.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filenox
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 29-07 21:00
Probeer eens een hardwarematige reset? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arvidbeheerder
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21:17
Wordt de rule op basis van IP of van MAC uitgevoerd? Router al gereset naar fabrieksinstellingen? (als het goed is wel, je hebt tenslotte een nieuwe firmware erin geknald en hem dus opnieuw moeten instellen) Die pings lijken me gewoon packet loss door een slechte verbinding/software. Die rule zorgt er gewoon voor dat je of wel, of niet online kan komen (en dus niet steeds een beetje) Virusscanner oid draaien iig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
filenox schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 21:59:
Probeer eens een hardwarematige reset? :?
Hebben we al een stuk of 100 keer gedaan. Gewoon stekker er uit, 5 minuutjes wachten en stekker er terug in. Dat is toch wat je bedoelt he?
arvidbeheerder schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 22:00:
Wordt de rule op basis van IP of van MAC uitgevoerd? Router al gereset naar fabrieksinstellingen? (als het goed is wel, je hebt tenslotte een nieuwe firmware erin geknald en hem dus opnieuw moeten instellen) Die pings lijken me gewoon packet loss door een slechte verbinding/software. Die rule zorgt er gewoon voor dat je of wel, of niet online kan komen (en dus niet steeds een beetje) Virusscanner oid draaien iig
Router is normaal gezien al helemaal gerest naar de fabrieksinstellingen. En ook een virusscan heb ik al gedaan op mijn machine, best ook nog eens uitvoeren op de andere pc's in het netwerk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filenox
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 29-07 21:00
Ik bedoelde meer zoiets, geen idee of het gaat helpen maar proberen kan geen kwaad lijkt me
Afbeeldingslocatie: http://www.dlink.cc/wp-content/uploads/2010/01/reset.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
Probeer ook eens als test de Wireless Mode te forceren op 802.11g (G-only).

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arvidbeheerder
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21:17
De andere pc's in het netwerk hebben dus nergens last van? Update de drivers van je netwerkkaarten is? En probeer ook is een live cd (ubuntu oid) te starten en kijk of je daar hetzelfde probleem hebt. Zo ja, dan kan je met redelijke zekerheid vast stellen dat het in de hardware zit en anders moet je het binnen de software op je laptop zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
arvidbeheerder schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 22:15:
De andere pc's in het netwerk hebben dus nergens last van? Update de drivers van je netwerkkaarten is? En probeer ook is een live cd (ubuntu oid) te starten en kijk of je daar hetzelfde probleem hebt. Zo ja, dan kan je met redelijke zekerheid vast stellen dat het in de hardware zit en anders moet je het binnen de software op je laptop zoeken.
De pc die bekabeld is heeft dezelfde problemen.
Blijkbaar hebben andere computers in het netwerk er even goed last van, zelfs degenen die bekabeld zijn aangesloten.

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Pagina: 1