"I sit in my room and imagine the future."
Heb je een MS Intelli Mouse ??? (optical)
zoja run even xf86config in een shell en zet het protocol van je muis op Intelli
zoja run even xf86config in een shell en zet het protocol van je muis op Intelli
Heah what?!?? O, signature??
Ik heb geen optical muis maar ik zal morgen eens proberen andere muisdrivers te installen ofzo.
En nog iets raars: als ik X opstart krijg ik de volgende melding: "Desk Guide Alert: You are not running a Gnome compliant Window Manager". Wat is dit voor raars? Ik heb volgens mij geeneens een Window manager geinstalleert..
En nog iets raars: als ik X opstart krijg ik de volgende melding: "Desk Guide Alert: You are not running a Gnome compliant Window Manager". Wat is dit voor raars? Ik heb volgens mij geeneens een Window manager geinstalleert..
geen window-manager lijkt me hoogst onwaarschijnlijk. Dat is dat raamwerk om je vensters heen. Je gaat naar het gnome configuratiescherm en zoekt naar windowmanager (ergens bovenaan). Daar kun je dat instellen. Non-gnome-compliant betekent zo veel als dat de communicatie niet goed is tussen de windowmanager en gnome. Kan voor wat irritante dingen zorgen zoals dat de balk onder je schermpjes blijft zitten e.d. Het beste kun je Sawfish of Enlightenment (aanrader !!!:)) gebruiken. (Of IceWM-gnome als je iets heel lichts zoekt).
Over je muis: Wat voor muis heb je? ik zou als ik jou was eens de help-pagina's tevoorschijn halen van XFree86.
Over je muis: Wat voor muis heb je? ik zou als ik jou was eens de help-pagina's tevoorschijn halen van XFree86.
Ik heb 'em nu op Intelli mouse protocol gezet, ik heb inderdaad een MS Muis (geen optical maar wel intelli). Volgens mij gaat het nu idd een stuk beter! Bedankt voor de info! Ik zal direct even kijken naar de Windowmanager opties want dat klopt nog niet helemaal (ik heb geen windowtjes rondom m'n vensters zegmaar).
Toch fijn dat er nog mensen zijn die ook de newbies op weg willen helpen.
Toch fijn dat er nog mensen zijn die ook de newbies op weg willen helpen.
Verwijderd
Mocht ie toch nog vreemd gaan doen (je weet maar nooit;)), dan moet je eens kijken of je niet toevallig gpm hebt draaien (muis ondersteuning op de console).
Als dit nieet goed ingesteld staat, dan wil dit ook nog wel eens de problemen veroorzaken die je beschrijft, als je Gnome (XFree86) opstart. Het is dan zaak om ervoor te zorgen dat gpm afgeloten is voordat XFree86 opgestart wordt.
Als dit nieet goed ingesteld staat, dan wil dit ook nog wel eens de problemen veroorzaken die je beschrijft, als je Gnome (XFree86) opstart. Het is dan zaak om ervoor te zorgen dat gpm afgeloten is voordat XFree86 opgestart wordt.
Pagina: 1